Wersja archiwalna 2014-12-11 10:09:53
Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert
„Usuwanie i przechowywanie pojazdów usuniętych z dróg na podstawie
art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym
na terenie Powiatu Sochaczewskiego w latach 2015 – 2016”
sygn. postępowania: RŚ. 272.PP.5.2014
Zarząd Powiatu w Sochaczewie zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert w postępowaniu na wybór Wykonawcy w zakresie świadczenia usług w zakresie usuwania i przechowywania pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym na terenie Powiatu Sochaczewskiego w latach 2015 – 2016.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest z wyłączeniem stosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 roku, poz.907 z późn. zm.), gdyż wartość zamówienia nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30.000 EURO (art.4 pkt.8 ustawy).
W sprawach nieuregulowanych zapisami ujętymi w niniejszym zapytaniu, zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz.93 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 roku, poz.1137 z późn. zm.).
1. Zamawiający:
Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu
ul. Marszałka Jozefa Piłsudskiego 65
96 – 500 Sochaczew
Tel.: (46) 864 – 18 – 40
Faks: (46) 864 – 18 – 71
https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia stanowi świadczenie usług w zakresie usuwania i przechowywania pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym na terenie Powiatu Sochaczewskiego w latach 2015 – 2016.
Przedmiot główny – CPV: 50.11.81.10-9 (Usługi holownicze)
Przedmiot dodatkowy – CPV: 98.35.11.00-9 (Usługi parkingowe)
Zakres przedmiotu zamówienia polega na:
1) wykonaniu każdego zlecenia usunięcia pojazdu z drogi i odholowania go na parking strzeżony (całodobowo przez 7 dni w tygodniu), po otrzymaniu dyspozycji usunięcia pojazdu, od uprawnionych podmiotów zgodnie z art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym,
2) przechowaniu każdego odholowanego pojazdu zgodnie z warunkami Umowy – w sposób nie powodujący jego uszkodzenia lub zniszczenia,
3) w przypadku nieodebrania pojazdu z parkingu, powiadomienie Zamawiającego oraz podmiotu, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu, o nieodebraniu pojazdu, nie później niż trzeciego dnia od upływu 3 miesięcy od dnia usunięcia pojazdu (zgodnie z art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym).
Wykonawca oprócz zakresu przedmiotu zamówienia wymienionego w niniejszym punkcie powyżej, zobowiązany jest w szczególności do:
1) niezwłocznego przybycia na miejsce zdarzenia w maksymalnym czasie:
a) 30 minut w przypadku pojazdów o dmc do 3,5 t
b) 90 minut w przypadku pojazdów o dmc powyżej 3,5 t
2) świadczenia usług holowniczych pojazdami przystosowanymi do usuwania i przemieszczania pojazdów holowanych, o parametrach technicznych nie gorszych niż wykazanymi przy składaniu oferty, oznaczonych napisami „POMOC DROGOWA”, nazwą Wykonawcy, jego adresem i numerem telefonu oraz wyposażonymi w tablice świetlne z napisem „POMOC DROGOWA” i światła ostrzegawcze w kolorze żółtym, tzw. „koguty”,
3) załadunku, transportu i przechowywania usuniętych pojazdów w taki sposób aby zapobiec ich uszkodzeniu i dewastacji,
4) prawidłowego zabezpieczania pojazdów z uszkodzeniami powypadkowymi poprzez ich garażowanie lub co najmniej poprzez przykrycie pojazdów plandekami bądź folią,
5) każdorazowo uporządkowania, oczyszczenia miejsca, na którym znajdował się przeznaczony do usunięcia pojazd, z wyjątkiem konieczności użycia specjalistycznego sprzętu znajdującego się w pojazdach do tego przystosowanych (np. Straż Pożarna itp.), bez pobierania z tego tytułu dodatkowych opłat,
6) prowadzenia księgi rejestrującej kolejność wykonanych zleceń wraz z „protokołem przekazania pojazdu firmie holowniczej” przez uprawniony podmiot do wydania dyspozycji usunięcia pojazdu,
7) wystawiania kart parkingowych z informacją o obciążeniu właściciela pojazdu stawkami określonymi w stosownej uchwale Rady Powiatu w Sochaczewie w przypadku odbioru pojazdu z parkingu strzeżonego,
8) pełnienia całodobowo przez 7 dni w tygodniu (w tym w niedziele i święta) dyżuru pod 2 numerami telefonów – stacjonarnego i komórkowego,
9) wydania pojazdu właścicielowi (osobie uprawnionej) po uiszczeniu przez niego opłaty za usunięcie i przechowanie pojazdu, na podstawie zezwolenia na odbiór pojazdu wydanego przez podmiot, który wydał dyspozycję usunięcia pojazdu – w przypadku usunięcia, pojazdu w trybie art.130a ust.1 i 3 ustawy Prawo o ruchu drogowym,
10) przewiezienia z parkingu strzeżonego prowadzonego przez dotychczasowego wykonawcę oraz przechowywanie na parkingu strzeżonym prowadzonym przez Wykonawcę, pojazdów usuniętych z drogi przed dniem zawarcia niniejszej umowy, co do których właściwy sąd nie wydał jeszcze postanowienia o przepadku na rzecz Powiatu Sochaczewskiego; przewiezienie o którym mowa powyżej nastąpi w pierwszym dniu roboczym obowiązywania umowy.
W Formularzu cenowym Oferty, którego wzór stanowi załącznik do niniejszego zapytania, Zamawiający podał średnią ilość z okresu dwuletniego każdego rodzaju usuniętych pojazdów i średnią ilość dób przechowywania pojazdów, które Zamawiający ustalił w oparciu o analizę dotychczas wykonywanych usług przez wyznaczone jednostki. Ilości te należy przyjąć do obliczenia ceny oferty, jednak nie stanowią one zobowiązania Zamawiającego do ich dokładnego zrealizowania, służą one głównie do obliczenia wstępnej wartości zamówienia i wyboru Wykonawcy usługi. Rozliczenie usługi będzie realizowane zgodne z zapisami Umowy, której wzór stanowi załącznik do niniejszego zapytania ofertowego.
Zamawiający informuje, że ceny za usuwanie i przechowywanie pojazdów nie mogą być wyższe niż wysokość stawek kwotowych opłat, o których mowa w art. 130a ust. 6a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zamawiający dopuszcza powierzenie części lub całości zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom.
Zamawiający informuje, że przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających do wartości 20% zamówienia podstawowego w zakresie usuwania i przechowywania pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art.130a ustawy Prawo o ruchu drogowym.
Zamawiający informuje, że nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.
Informacja o przewidywanych zmianach postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której Zamawiający dokona wyboru Wykonawcy i warunkach ich dokonania:
Strony ustalają, że zmian w umowie w formie aneksu można dokonać jedynie w przypadku:
1) zmiany przepisów prawa powszechnie obowiązujących, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron,
2) zmiany cen jednostkowych dot. świadczonych usług, w związku ze zmianą maksymalnych stawek opłat ujętych w art. 130a ust. 6a ustawy Prawo o ruchu drogowym (stawki ulegają corocznie zmianie w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych),
3) zmiany przepisów prawnych dotyczących stawki podatku VAT,
4) zaistnienia obiektywnych, niezależnych od stron przeszkód w realizacji umowy.
3. Termin wykonania zamówienia:
Czas obowiązywania niniejszej umowy ustala się na okres od dnia podpisania umowy (jednak nie wcześniej, niż od dnia 1 stycznia 2015 roku) do dnia 31 grudnia 2016 roku.
4. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 60. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Pan Ireneusz Góralczyk (sprawy formalno – prawne) oraz Pan Przemysław Zieliński (sprawy dotyczące przedmiotu zamówienia). Dopuszcza się kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: rzecznik@op.pl.
Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.
5. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Wykonawcy winni posiadać aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego wydaną na podstawie ustawy z dnia 6 września 2001 roku O transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 roku, poz.1414 z późn. zm.). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (konsorcjum) posiadanie aktualnej licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego wydanej na podstawie ustawy o transporcie drogowym jest wymagane od Wykonawców wykonujących zakres zamówienia objęty licencją,
wykażą, że wykonali w okresie ostatnich trzech lat przynajmniej jedną usługę polegającą na usuwaniu pojazdów z dróg oraz przynajmniej jedna usługę polegającą na przechowywaniu pojazdów usuniętych z dróg;
dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia – dysponują sprawnymi technicznie pojazdami przystosowanymi do transportowania pojazdów: a) minimum 1 pojazdem przystosowanym do usuwania (holowania) pojazdów o dmc do 3,5 t; b) minimum 1 pojazdem przystosowanym do usuwania pojazdów o dmc powyżej oraz dysponują parkingiem spełniającym następujące wymagania: a) całodobowy dozór (ochrona fizyczna, monitoring), b) powierzchnia parkingu łącznie z garażem na nie mniej niż 25 miejsc postojowych, w tym jednym przystosowanym do postoju samochodu ciężarowego, c) nawierzchnia parkingu utwardzona, d) parking ogrodzony (siatka lub parkan), e) parking oświetlony, f) swobodny dostęp do pojazdów, g) parking zamykany w sposób uniemożliwiający wyjazd i wjazd środka transportu bez zezwolenia osoby dozorującej, h) zapewnienie – w razie potrzeby – przechowywania pojazdu na parkingu spełniającym normy dla parkingów, na których przechowywane są pojazdy przewożące ładunki niebezpieczne.
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
wykonają usługę na własny koszt i ryzyko,
zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy (rozliczenie po każdym pełnym miesiącu kalendarzowym świadczenia usługi),
zapewnią minimum 14 dniowy termin płatności za każdy miesiąc świadczenia usług,
nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
Zawartość oferty:
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,
kserokopię zaświadczenia z właściwego rejestru, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym (ewidencja działalności gospodarczej lub KRS) oraz kserokopię koncesji na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie krajowego transportu drogowego, wystawionej przez właściwy organ,
oświadczenie o niekaralności – załącznik Nr 2,
parafowany projekt umowy – załącznik Nr 3.
Zamawiający przewiduje możliwość żądania wyjaśnień w zakresie złożonych ofert, jak również ich uzupełnienia w zakresie wymaganych dokumentów, za wyjątkiem poprawiania ceny przez Wykonawców.
Kryteria wyboru.
Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej ceny brutto za przedmiot zamówienia, która obejmować będzie wszystkie czynności związane ze świadczeniem usługi usuwania oraz przechowywania pojazdu – wynagrodzenie za okres 2 lat, zgodnie z tabelą.
Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy, z zastrzeżeniem, że po upływie 1 roku obowiązywania umowy może na wniosek stron podlegać waloryzacji o wysokość publikowanego przez Główny Urząd Statystyczny średniorocznego wskaźnika wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych za 2015 rok, jeżeli ten wzrost będzie wyższy, niż 3 punkty procentowe.
8. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najniższą cenę.
Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na druku „formularz ofertowy”, wraz załącznikami.
Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w terminie do dnia 23 grudnia 2014 roku do godz. 10.00 w siedzibie Zamawiającego w pokoju Nr 214 (Sekretariat Starostwa Powiatowego) – osobiście lub dostarczyć za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego dnia 23 grudnia 2014 roku o godz. 10.15 w pokoju Nr 217 (Mała Sala Konferencyjna).
Na kopercie należy umieścić nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, nazwę i adres Zamawiającego oraz napis: „Oferta na świadczenie usługi w zakresie usuwania i przechowywania pojazdów usuniętych z dróg na podstawie art. 130a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku Prawo o ruchu drogowym na terenie Powiatu Sochaczewskiego w latach 2015 – 2016”.
W przypadku ofert dostarczonych pocztą lub poprzez kuriera za dzień wpływu uznaje się dzień dostarczenia oferty do Zamawiającego.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.
11. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania.
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,
wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
koszt wykonania usługi jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.
12. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty
zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy i cenę usługi, którego
ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym pismem, najpóźniej w
terminie 7 dni od dnia składania ofert, a jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania
wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów – 7 dni od dnia na złożenie wyjaśnień lub
uzupełnienie dokumentów. Zamawiający nie przewiduje procedur odwoławczych.
13. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
W terminie do 5 dni od daty powiadomienia o
wyborze oferty wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy o treści
zgodnej z załączonym wzorem i na warunkach złożonej oferty
Sochaczew, dnia 10 grudnia 2014 roku
W imieniu Zarządu Powiatu w Sochaczewie
Jolanta Gonta
/-/
Starosta Sochaczewski
UWAGA: w wersji .pdf w § 5 ust.1 projektu umowy prosimy uwzględnić zapis w prawidłowym brzmieniu: od dnia ................ 2015 roku do dnia 31 grudnia 2016 roku.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Góralczyk Ireneusz
- Data udostępnienia w BIP: 2014-12-11
- Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2014-12-11 10:09:53
- Liczba odsłon: 1626
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: