Wydział Finansowy (FN)
ul. Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew
Godziny pracy
poniedziałek: 10.00-18.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
Kontakt
tel.: (46) 864 18 57, (46) 864 18 58
faks: (46) 864 18 71
faks: (46) 864 18 71
Zadania wydziału:
- opracowanie projektu budżetu powiatu, budżetu i jego zmian, dokonywanie analiz wykonania budżetu;
- prowadzenie ewidencji realizacji budżetu powiatu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami;
- nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych powiatowych jednostek organizacyjnych;
- windykacja należności budżetowych Powiatu;
- windykacja należności Skarbu Państwa – użytkowanie wieczyste;
- sporządzenie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu;
- prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
- prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Starostwa zgodnie
z obowiązującymi przepisami i zasadami; - prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych dotacji;
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego;
- prowadzenie obsługi kasowej;
- prowadzenie ewidencji wydatków inwestycyjnych zapisanych w budżecie Starostwa Powiatowego;
- prowadzenie i rozliczanie ewidencji opłat geodezyjnych, wpłat oraz windykacja należności;
- całościowe rozliczanie podatku VAT z właściwym urzędem skarbowym w tym prowadzenie rejestru podatkowego, składanie deklaracji podatkowych oraz dokonywanie innych czynności z tytułu sprzedaży oraz nabyć realizowanych przez urząd oraz jednostki organizacyjne;
- prowadzenie ewidencji VAT – Jednolity Plik Kontrolny w formie określonej
w Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 24 czerwca 2016r. w sprawie sposobu przesyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej ksiąg podatkowych; - współuczestniczenie w przygotowaniu zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji;
- prowadzenie kontroli finansowej w Starostwie Powiatowym ze szczególnym uwzględnieniem:
- kontroli dokonywania wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym,
- kontroli zadań zleconych z uwzględnieniem Ustawy Prawo zamówień Publicznych,
- kontroli rozliczania udzielonych dotacji;
- opracowanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących spraw finansowych;
- opracowanie materiałów w zakresie kompleksowego programowania i ustalania strategii rozwoju powiatu w części dotyczącej budżetu powiatu;
- przestrzeganie dyscypliny finansów publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami Ustawy o Finansach Publicznych.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Cholewa Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2007-03-14 14:02:14
- Informacja zaktualizowana przez: Orzeszek Michał
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-05-06 13:05:16
- Liczba odsłon: 2933
- Historia dokumentu: