Zobacz podgałęzie
Podstawa prawna
Art.78 ust. 2. pkt. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2020 poz.110 tekst jednolity ).
Wymagane dokumenty
Zawiadomienie o sprzedaży złożone przez dotychczasowego(ych) właściciela(li) zawierające dane o nabywcy i datę zawarcia transakcji:
- imię i nazwisko (nazwę lub firmę),
- numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL - serię, numer i nazwę dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwę państwa, które wydało ten dokument,
- datę i miejsce urodzenia,
- numer identyfikacji REGON,
- adres zamieszkania (siedziby),
Załączniki
- kopia dokumentu przenoszącego własność pojazdu (np. umowa, faktura )
Miejsce złożenia dokumentów
Starostwo Powiatowe w Sochaczewie ul.M.J.Piłsudskiego 65 tel.046 864 18 90; stanowisko 1-4,
Czynne :
w poniedziałki w godz. 8.00 - 17.30,
w pozostałe dni w godz.8.00 - 15.00.
UWAGA!
W poniedziałek w godz.8.00-10.00 i 16.00-17.30 jest ograniczona liczba stanowisk.
Wszystkie czynności związane z zawiadomieniem o zbyciu pojazdu dokonuje właściciel pojazdu lub pełnomocnik .
W przypadku, gdy pojazd stanowi przedmiot współwłasności zawiadomienie może złożyć jeden ze współwłaścicieli załączając oświadczenie, że działa za zgodą współwłaściciela/większości współwłaścicieli.
Opłaty
Bez opłat
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w wysokości 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Termin i sposób załatwienia
Od ręki
Tryb odwoławczy
Stronie przysługuje skarga do sądu administracyjnego po uprzednim wezwaniu urzędu na piśmie do usunięcia naruszenia prawa.
Kontakt: Monika Etmanowicz, Iwona Feliga, Mariola Pawlikowska
w poniedziałki w godz. 8.00 - 17.30, w pozostałe dni w godz.8.00-15.00.
Do pobrania:
zawiadomienie_o_zbyciu_nabyciu_pojazdu.pdf
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Starosta Powiatu Sochaczewskiego ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 w Sochaczewie.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu prowadzenia i aktualizacji danych w centralnej ewidencji pojazdów.
Informujemy, że:
- interesant ma prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie przechowywane do czasu archiwizacji akt wynikającej ze stosownych przepisów.
- interesant ma prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy .
- Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
- Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Aneta Wlazło
- Data udostępnienia w BIP: 2015-12-23 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Aneta Wlazło
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-20 10:30:31
- Liczba odsłon: 21691
- Historia dokumentu: