Podstawa prawna
1) Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r.–Prawo o ruchu drogowym ( t.j.Dz.U.z 2020 poz.110 tekst jednolity ).
2) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2355 z późn. zm).
3) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach (Dz. U. z 2019 r. poz.2130).
4) Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 9 maja 2016 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych i nalepki kontrolnej oraz ich wtórników (Dz. U. z 2016 r. poz. 689).
5) Rozporządzenie Ministra Cyfryzacji w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu – Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz. U. z 2019 r poz.1288).
6) Ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 670).
7) Ustawa z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 854.).
8) Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1546.).
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz wniosku
Załączniki w oryginale:
- dowód rejestracyjny (jeśli pojazd był rejestrowany)
- ważny przegląd techniczny w dowodzie rejestracyjnym lub zaświadczenie ze stacji kontroli pojazdów
- tablice rejestracyjne (jeśli pojazd był rejestrowany w kraju)
- dowód własności pojazdu (jeżeli pojazd nie był wcześniej rejestrowany przez składającego wniosek)
- karta pojazdu (jeśli była wydana)
Do wglądu:
- Dokument określający tożsamość:
a) działającego osobiście właściciela dla osoby fizycznej, w tym również osoby prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą oraz osoby wchodzącej w skład spółki cywilnej,
b) przedstawiciela właściciela pojazdu.
- W przypadku spółki cywilnej umowa spółki cywilnej.
- W przypadku działania przez przedstawiciela pełnomocnictwo dla osoby załatwiającej sprawę - za wyjątkiem sytuacji, w których uprawnienie do reprezentacji jest uwidocznione w publicznie dostępnych rejestrach.
W przypadku podmiotów, którym może przysługiwać własność i inne prawa rzeczowe, nierejestrowanych w rejestrach dostępnych publicznie, przedstawienie do wglądu dokumentów potwierdzających uprawnienie do reprezentacji tego podmiotu.
Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdu oraz wszelkie zmiany zapisów w dowodzie rejestracyjnym dokonuje właściciel pojazdu lub pełnomocnik .
Miejsce złożenia dokumentów
Starostwo Powiatowe w Sochaczewie ul.M.J.Piłsudskiego 65 tel.046 864 18 90. Stanowisko 5-9,
Czynne :
w poniedziałki w godz. 8.00 - 17.30,
w pozostałe dni w godz.8.00 - 15.00.
UWAGA!
Opłaty
Opłata administracyjna
- za tablice:
a. na samochód - 80,00 zł.
b. na przyczepę - 40,00zł.
c. na motocykl - 40,00 zł.
d. na motorower - 30,00zł.
- za pozwolenie czasowe - 18,50 zł
- za nalepki na tablice tymczasowe - 12,50 zł.
Opłata ewidencyjna
w wysokości wielokrotności 0,50 zł za wydanie: pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic rejestracyjnych
-Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury w wysokości 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
Termin i sposób załatwienia
Rejestracja pojazdu następuje niezwłocznie, w drodze decyzji administracyjnej.
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wydziału Komunikacji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Tablice tymczasowe są wydane na okres niezbędny do załatwienia sprawy, jednak nie dłużej niż na 30 dni.
Kontakt: Aneta Wlazło, Aneta Fabisiak,
Karol Adamczyk, Karolina Słowińska, Joanna Wągrodzka, Weronika Klekowicka
w poniedziałki w godz. 8.00 - 17.30, w pozostałe dni w godz.8.00-15.00.
Do pobrania:
Szanowny Kliencie, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 unijnego ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (tzw. RODO) informujemy, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Starosta Powiatu Sochaczewskiego ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 w Sochaczewie.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez nas w celu prowadzenia i aktualizacji danych w centralnej ewidencji pojazdów.
Informujemy, że:
- interesant ma prawo do żądania od administratora dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
- dane osobowe będą przetwarzane do czasu załatwienia sprawy dla potrzeb której Twoje dane zostały zebrane, a następnie przechowywane do czasu archiwizacji akt wynikającej ze stosownych przepisów.
- interesant ma prawo do wniesienia skargi w związku z przetwarzaniem przez nas Twoich danych do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy .
- Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości załatwienia sprawy.
- Podstawę prawną przetwarzania Twoich danych stanowi przepis prawa: Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym.
Ponadto informujemy, że masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Aneta Wlazło
- Data udostępnienia w BIP: 2015-12-31 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Aneta Wlazło
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-10-20 11:00:58
- Liczba odsłon: 3171
- Historia dokumentu: