I. Podstawa prawna
1. Ustawa
z dnia 20 czerwca 1997r. - Prawo o ruchu drogowym (t. j. Dz. U.
z 2018r., poz. 1990)
2. Ustawa z dnia 5
stycznia 2011r. o kierujących pojazdami (t j. Dz. U. z 2017r., poz.
978 ze zm.),
3.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24
lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających
uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016r., poz. 231 ze
zm.),
4.
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i
Budownictwa z dnia 20 maja 2016r. w sprawie wzorów dokumentów
stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z
2016r., poz. 702)
,
5. Rozporządzenie
Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11
stycznia 2013r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów
stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z
2013r., poz. 83)
6. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 2096).
II. Wymagane dokumenty
-
Wniosek o wydanie prawa jazdy, wypełniony z własnoręcznym podpisem.
-
Załączniki:
-
kopia posiadanego prawa jazdy ,
-
kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, pozycja frontalna * ,
-
orzeczenie lekarskie,
-
orzeczenie psychologiczne (nie dotyczy prawa jazdy kat. AM, A1, A2, A, B1, B, BE, T)
* Fotografia powinna być aktualna, wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku,
- musi być wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry,
- musi obejmować wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz obejmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji f r o n t a l n e j,
- bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami,
- naturalny wyraz twarzy i zamknięte usta.
Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami - w takim przypadku do wniosku załącza również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Do wglądu:
-
dowód osobisty lub paszport z potwierdzeniem zamieszkania osoby składającej wniosek,
-
oryginał prawa jazdy.
III. Miejsce złożenia dokumentów i odbioru prawa jazdy
Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, pokój nr 11
tel. 046 864 18 11.
III. Opłaty
Opłata za wydanie
prawa jazdy - 100,00 zł;
Opłata ewidencyjna - 0,50 zł;
IV. Termin i sposób załatwienia
Do 30 dni.
Status realizacji
zamówienia na wytworzenie prawa jazdy można sprawdzić pod nr tel.
046 864 18 11 lub na stronie internetowej:
https://info-car.pl/infocar/prawo-jazdy/sprawdz-status.html
Od wydanej decyzji administracyjnej Stronie przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.
W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania Strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Oznacza to, iż takiej decyzji nie można zaskarżyć do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego.
VI. Uwagi
1. Przy odbiorze nowego dokumentu należy zwrócić poprzednie prawo jazdy w celu jego unieważnienia
VII.
Kontakt:
Monika
Lewandowska, Izabela Baj, Katarzyna Zygmuntowicz
w
poniedziałki w godz. 8.00 – 17.30, w pozostałe dni w godz. 8.00
- 15.00.
tel.
046 864 18 11
W przypadku skorzystania z wniosku załączonego do niniejszej karty informacyjnej, ze względów technicznych może nastąpić konieczność ponownego wypełnienia składanego wniosku. Wydruk musi być wiernym odwzorowaniem wniosku dostępnego w Urzędzie.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Katarzyna Zygmuntowicz
- Data udostępnienia w BIP: 2018-12-14 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Katarzyna Zygmuntowicz
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-12-02 09:21:21
- Liczba odsłon: 2888
- Historia dokumentu: