Wydział Inwestycji, Mienia i Zamówień Publicznych (IMZP)
ul. Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew
Godziny pracy
poniedziałek: 10.00-18.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
Kontakt
tel.: (46) 46 864 18 61 - p.o. Dyrektor wydziału - Paulina Ćwiek
tel. zamówienia publiczne: (46) 46 864 18 45, (46) 46 864 18 32
faks: (46) 864 18 71

 

Zadania wydziału:

Do podstawowych zadań Wydziału Inwestycji, Mienia i Zamówień Publicznych należy:

Prowadzenie powiatowych inwestycji w tym:

  • sporządzanie planów inwestycyjnych i nadzór nad ich wykonywaniem;
  • przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczenia inwestycji;
  • wykonywanie zadań i czynności w zakresie merytorycznym i technicznym przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych, zgodnie z zasadami i trybami określonymi w ustawie prawo zamówień publicznych, aktach wykonawczych oraz w wewnętrznych Regulaminach udzielania zamówień, które obowiązują w Starostwie Powiatowym w Sochaczewie;;
  • nadzór merytoryczny nad opracowaniami projektowo kosztorysowymi planowanych remontów i inwestycji;
  • koordynacja warunków umów dotyczących realizacji robót budowlanych oraz nadzoru inwestorskiego;
  • współudział w rozliczeniach finansowych pozyskiwanych środków zewnętrznych na finansowanie inwestycji i remontów obiektów stanowiących mienie Powiatu Sochaczewskiego.

W zakresie gospodarowania nieruchomościami powiatowymi prowadzenie spraw związanych z:

  • wykonywaniem zadań i czynności w zakresie formalno-prawnego przygotowywania i przeprowadzania procedur w zakresie gospodarki nieruchomościami w zakresie:
    • sprzedaży lub oddawania w wieczyste użytkowanie, dzierżawę, użytkowanie lub najem gruntów stanowiących własność Powiatu-osobom fizycznym i prawnym,
    • prowadzenie postępowania w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych,
    • podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych
      do sprzedaży lub do oddania w użytkowanie, dzierżawę lub najem,
    • organizowania przetargów na sprzedaż nieruchomości i podawania ogłoszeń o przetargach do publicznej wiadomości,
    • oddawania nieruchomości stanowiących własność Powiatu w dzierżawę oraz użyczania nieruchomości stanowiących własność Powiatu,
    • prowadzenia spraw związanych z przedłużeniem na kolejny okres prawa użytkowania wieczystego, w tym przygotowanie projektów uchwał,
    • przekazywania gruntów w trwały zarząd komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
    • przygotowanie uchwał w sprawie ustanowienia i wygaśnięcia trwałego zarządu,
    • komunalizacja mienia,
    • sprzedaż lokali mieszkalnych zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami;
  • nadzorowaniem spraw związanych z nabywaniem i zbywaniem mienia powiatowego;
  • przyjmowanie na własność Powiatu gruntów wydzielonych pod budowę ulic z nieruchomości objętej podziałem na wniosek właściciela;
  • nadzór nad prawnym uregulowaniem spraw własnościowych dotyczących mienia powiatu;
  • administrowaniem budynkami Starostwa;
  • zabezpieczeniem mienia powiatu;
  • ubezpieczeniem mienia Powiatu Sochaczewskiego;
  • tworzeniem powiatowego zasobu nieruchomości;
  • prowadzeniem spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości powiatu w tym remonty oraz gospodarką powierzchnią użytkową budynków wchodzących w skład siedziby Starostwa.

W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych należą sprawy:

  • prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej i innych podobnych źródeł finansowania (dotacji, pożyczek, kredytów) w zakresie możliwości realizacji zadań powiatu;
  • wskazywanie finansowych i organizacyjno – prawnych możliwości zapewnienia środków dla realizacji inwestycji wynikających z przyjętych priorytetów i programów;
  • sporządzanie przy współpracy z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi powiatu wniosków aplikacyjnych wraz z załącznikami o uzyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych na realizacje inwestycji i terminowe ich przedłożenie, oraz rozliczanie otrzymanych środków;
  • bieżące monitorowanie stanu zaawansowania przygotowania wniosków o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych;
  • współpraca z różnymi podmiotami w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych na zadania inwestycyjne ogólno powiatowe i współpraca z komórkami finansowymi w procesie rozliczania pozyskanych środków pozabudżetowych;
  • prowadzenie zbiorczej ewidencji inwestycji, które mogą korzystać z finansowania
    w ramach określonych funduszy zewnętrznych;
  • współpraca z wydziałami starostwa i jednostkami organizacyjnymi powiatu w celu prawidłowego wykorzystania pozyskanych środków zewnętrznych;
  • udział w przygotowaniu planów inwestycyjnych starostwa i jednostek organizacyjnych;
  • koordynacja realizacji projektów finansowanych ze środków funduszy zewnętrznych;
  • opracowywanie sprawozdań rzeczowo – finansowych z realizacji inwestycji finansowanych ze środków zewnętrznych;
  • prowadzenie sprawozdawczości z realizacji projektów.

W zakresie zamówień publicznych:

  • obsługa starostwa i jednostek organizacyjnych w zakresie procedur wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych, a w szczególności:
    • przygotowywanie i uruchamianie procedur przetargowych – w oparciu o przepisy dotyczące zamówień publicznych oraz wyłonienie wykonawcy (dostawcy) poprzez:
      • wybór trybu postępowania;
      • przygotowanie dokumentacji przetargowej;
      • ogłoszenie postępowania przetargowego;
      • proponowanie składów komisji przetargowych i przygotowanie projektów uchwał powołujących komisje;
      • współdziałanie z Urzędem Zamówień Publicznych;
    • merytoryczny i formalno-prawny nadzór nad postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, obejmujący między innymi:
      • badanie ważności ofert;
      • wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości związanych z postępowaniem;
      • ocenę ofert i wyłonienie wykonawcy;
      • publiczne ogłaszanie i powiadamianie uczestników postępowania o jego wyniku;
      • sporządzenie w dokumentacji przeprowadzonego postępowania;
      • rozpatrywanie ewentualnych skarg i protestów;
      • nadzór nad prawidłową realizacją zadań wyłonionych w procesie postępowania o zamówienie publiczne.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Orzeszek Michał
  • Data udostępnienia w BIP: 2021-05-05 16:07:47
  • Informacja zaktualizowana przez: Orzeszek Michał
  • Data ostatniej aktualizacji: 2021-05-06 12:30:40
  • Liczba odsłon: 787
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 3102364]

przewiń do góry