Wersja archiwalna 2021-01-13 17:50:01
Sochaczew, dnia 13 stycznia 2021 roku
Wykonawcy wg rozdzielnika
Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert
„Wykonanie dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, przedmiarami robót, ze STWiOR i planem BIOZ dla zadania pod nazwą: Adaptacja budynku mieszkalnego dla potrzeb Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej ATRIA w Sochaczewie”
sygn. postępowania: ZP.272.PU.01.2021
Zarząd Powiatu w Sochaczewie zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert w postępowaniu na wybór Wykonawcy w zakresie świadczenia usług projektowych – wykonania dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, przedmiarami robót, ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR) i planem BIOZ dla zadania pod nazwą: Adaptacja budynku mieszkalnego dla potrzeb Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej ATRIA w Sochaczewie.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest poza ustawą z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku, poz.2019 z późn. zm.) – wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 130.000 złotych (art.2 ust.1 pkt.1 ustawy).
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym postępowaniu zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 roku, poz.1740 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 roku, poz.1333 z późn. zm.).
I. Zamawiający:
Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie
ul. Marszałka Jozefa Piłsudskiego 65
96 – 500 Sochaczew
Tel.: (46) 864 – 18 – 40
Faks: (46) 864 – 18 – 71
https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/
II. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie projektów budowlanych oraz wykonawczych, ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami, na przebudowę budynku mieszkalnego przy ulicy Matejki 18 w Sochaczewie dla potrzeb Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej „Atria” w Sochaczewie oraz opracowanie szczegółowych kosztorysów inwestorskich i szczegółowych kosztorysów nakładczych – bez cen, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, planu BIOZ. Do zakresu realizacyjnego należy sporządzenie opracowań m.in. dla: budowy 1 kotłowni gazowej wraz z przyłączem gazowym od istniejącego budynku do granicy działki, demontażu 1 kotłowni olejowej oraz 2 kotłowni na paliwo stałe, przebudowa instalacji wodno – kanalizacyjnej, elektrycznej oraz innych wymaganych ze względu na potrzeby Placówki, zagospodarowanie terenu wokół budynku.
Przygotowana dokumentacja powinna pozwolić na uzyskanie stosownych pozwoleń i decyzji, w tym pozwolenia na wykonanie robót budowlanych.
71.00.00.00–8 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71.00.00.00–8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71.22.00.00–6 Usługi projektowania architektonicznego
71.24.00.00–2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
A. Założenia do projektowania dla Wykonawców:
- Wytyczne do projektowania zostały przygotowane przez przyszłego użytkownika obiektu – do bieżącego uzgodnienia na etapie przygotowywania koncepcji oraz dokumentacji finalnej.
Przyszły użytkownik sugeruje następujące rozwiązania:
- 0.6.A – zamiast kotłowni łazienka przystosowana dla niepełnosprawnych;
- 0.5.A – pokój przystosowany dla osób niepełnosprawnych. Drzwi balkonowe dostosować i zbudować podjazd dla niepełnosprawnych. Zamontować drzwi do pokoju i zabudować otwór w ścianie;
- 0.4.A - schody na górę powinny być przebudowane aby wchodziło się z holu, a nie z jadalni. Jeśli będzie trzeba zabudować klatkę schodową (jak w PO-W „Antares”) to przebudowa schodów byłaby zasadna;
- 0.1.A – murek znajdujący się w kuchni i jadalni (podparcie stropu) zmniejszyć do minimum. Dodatkowo dostosować tak szerokość wejścia do kuchni, aby mógł wjechać wózek inwalidzki;
- 0.2.A – łazienkę przerobić na pomieszczenie do obróbki wstępnej żywności;
- 1.8.B – zamiast okna drzwi zewnętrzne;
- 1.7.B – skasować wanny, docelowo przystosować jako łazienka dla pracowników;
- 1.3.B – zbudować ściankę oddzielającą zlew i oddzieloną przestrzeń dostosować jako pomieszczenie socjalne;
- 1.4.B – kotłownię przerobić na pokój;
- 0.6.B – przerobić na łazienkę z dopływami na dwie pralki, dwie suszarki oraz dwie kabiny prysznicowe;
- 0.4.B – wannę zamienić na 2 kabiny prysznicowe, zamontować ustęp;
- 1.5.A – wybić drzwi do budynku B;
- Pomieszczenia w piwnicy budynku B z przeznaczeniem dla administracji – należy zwiększyć wysokość pomieszczeń.
Do zapytania ofertowego załączono inwentaryzację budynków.
- Zakres prac powinien obejmować wszystkie branże, niezbędne do przebudowania oraz adaptacji dotychczasowego obiektu.
- Dokumentacja ma zostać opracowana dwuetapowo – w pierwszej kolejności ma zostać przedstawiona Zamawiającemu koncepcja, uwzględniająca potrzeby użytkownika i będąca w zgodzie z bieżącymi i wymaganymi standardami dla tego rodzaju placówek. Po akceptacji koncepcji przez Zamawiającego oraz wskazaniu ewentualnych modyfikacji i uwzględnieniu ewentualnych dodatkowych potrzeb – przygotowanie kompletnej dokumentacji – zgodnie z zakresem zapytania ofertowego.
- Przyjęte rozwiązania projektowe powinny zapewniać jak najlepszy stosunek rozwiązań funkcjonalno – użytkowych oraz jakościowych do przewidywanych kosztów realizacji.
B. Wymagana zawartość opracowania:
- Zamawiający oczekuje otrzymania wielobranżowej dokumentacji przebudowy budynku mieszkalnego i jego niezbędnej adaptacji do nowego przeznaczenie, opracowanej w zakresie pozwalającym na:
- uzyskanie pozwolenia na wykonanie robót budowlanych,
- ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w zakresie objętym opracowaniem i realizację pełnowartościowego przedmiotu zamówienia,
- złożenie kompletnego wniosku aplikacyjnego do ogłaszanych bieżących konkursów w zakresie przebudowy tego rodzaju placówek (jeżeli będą one dostępne na dzień akceptacji koncepcji).
- Dokumentację projektowo – kosztorysową należy opracować zgodnie z:
- ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2020 roku, poz.1333 z późn. zm.),
- rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 roku, poz.462),
- rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 roku, poz.463),
- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz.690 z późn. zm.),
- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2013 roku, poz.1129),
- ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 roku, poz.1219 z późn. zm.),
- rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.1389),
- rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121, poz.1137 z późn. zm.),
- rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz.719),
- rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124, poz.1030)
- lub innymi aktami prawnymi, które będą wchodzić w życie w czasie przygotowywania dokumentacji oraz innymi uwarunkowaniami prawnymi regulującymi projektowanie i realizacje inwestycji budowlanych, a także przepisami szczególnymi, polskimi normami wprowadzającymi normy europejskie lub europejskie aprobaty techniczne.
- W stosunku do osób sporządzających branżowe projekty budowlane warunkiem koniecznym jest posiadanie odpowiednich uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane, a także dokumentu poświadczającego o przynależności do izby samorządu zawodowego.
- Zamawiane prace projektowe obejmują (dla każdego z obiektów):
- projekt zagospodarowania terenu wykonany na aktualnej mapie do celów projektowych – 4 egzemplarze, w tym 1 egzemplarz na oryginale aktualnej mapy do celów projektowych,
- projekty budowlane – 4 egzemplarze,
- projekty wykonawcze – 4 egzemplarze,
- kosztorysy i przedmiary robót – 4 egzemplarze,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z planem BIOZ – 2 egzemplarze.
Komplet opracowania objętego przedmiotem zamówienia należy dostarczyć również na nośniku elektronicznym (pendrive lub płyta CD/DVD) – 2 egzemplarze.
- W szczególności projekty powinny zostać opracowane w sposób obejmujący swym zakresem co najmniej:
- projekt zagospodarowania terenu,
- projekt architektoniczny, detale i wyposażenie,
- projekt konstrukcyjny,
- projekt instalacji elektrycznej,
- projekt instalacji sanitarnych: wod – kan. oraz c.o.,
- projekt instalacji wentylacyjnej i klimatyzacji (jeżeli istnieje taka potrzeba),
- projekt instalacji sygnalizacji włamania (jeżeli istnieje taka potrzeba),
- projekt sygnalizacji p-poż,
- projekt instalacji teletechnicznych (jeżeli istnieje taka potrzeba),
- projekty wewnętrznych przyłączy: wodociągowych, kanalizacyjnych i elektrycznych,
- projekt kotłowni gazowej wraz z wewnętrzną i zewnętrzną instalacją gazową,
- projekty rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym,
- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich branż – w odniesieniu do zakresu zamówienia, uwzględniające nazwy i kody: grup, klas oraz kategorii robót określonych w rozporządzeniu Komisji WE nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 roku, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV,
- informację bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (tzw. BIOZ),
- projekty wyposażenia pomieszczeń (np. umeblowanie).
- Integralną częścią opracowań branżowych stanowią oświadczenia autorów i osób sprawdzających dotyczące:
- posiadania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności i zakresie odpowiednim do przedmiotowego opracowania branżowego,
- przynależności do właściwej terytorialnie Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z wyszczególnieniem numeru ewidencyjnego, pod którym osoba ta została zarejestrowana,
- opracowania przedmiotowego projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
- przekazania praw autorskich Zamawiającemu w zakresie pozwalającym na wykorzystanie opracowania do dalszych celów – m.in. w zakresie przygotowania postępowania na realizację prac budowlanych,
- udzielania odpowiedzi i wyjaśnień w zakresie przygotowanej dokumentacji w toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację prac budowlanych.
- Do protokołu przekazania inwestorowi przedmiotu zamówienia należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy o kompletności projektów budowlanych z punktu widzenia celu, jakiemu mają służyć.
Wszystkie projekty muszą być skoordynowane międzybranżowo, a kserokopie dokumentów dołączonych do projektów potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Na każdym etapie projektowania będzie wymagane zachowanie ścisłego kontaktu z Zamawiającym w zakresie rozwiązań funkcjonalnych, wizualnych, materiałowych i kosztowych. Dotyczy to w szczególności przygotowania koncepcji i uwzględnienia uwag do niej na etapie dalszych prac projektowych.
- Do projektów wykonawczych należy dołączyć przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie oraz kosztorysy bez cen (szczegółowe) – wszystkie w 4 egzemplarzach, opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozbiciu na poszczególne branże.
Zamawiający będzie żądał również projektów budowlanych w wersji elektronicznej w plikach PDF, kosztorysy w plikach PDF, jak również w plikach ATH z możliwością odtwarzania w programie kosztorysowym NORMA lub ZUZIA.
- Wykonawca przekaże autorskie prawa majątkowe do kompletnego opracowania objętego zamówieniem.
- Wykonawca, własnym kosztem i staraniem pozyska mapy do celów projektowych.
Również własnym kosztem i staraniem Wykonawca uzyska pozytywne opinie i uzgodnienia dla przyjętych rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych przedmiotu zamówienia, w tym w zakresie zgodności z wymogami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwem i higieną pracy.
III. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia do dnia 31 marca 2021 roku, z zastrzeżeniem, że koncepcja architektoniczna przyjętych rozwiązań projektowych zostanie dostarczona w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy.
IV. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 45. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Pan Ireneusz Góralczyk (sprawy formalne oraz prawne) i Pan Jerzy Królik (sprawy techniczne). Wskazany kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl.
Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.
V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Wykonawca dysponuje projektantami w branżach wymaganych dla zrealizowania zamówienia, z aktualną przynależnością do samorządu zawodowego;
2) zrealizowali w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej jedno zamówienie obejmujące sporządzenie dokumentacji projektowej w zakresie budowy lub przebudowy obiektu użyteczności publicznej o wartości minimum 30.000 złotych. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca jest zobowiązany przedstawić na formularzu ofertowym wykaz zrealizowanych prac oraz przedłożyć dokumenty potwierdzające, że usługa została zrealizowana należycie. Należy podać dane kontaktowe (nazwa, adres i numer telefonu) do instytucji zlecających wykonanie opracowań, w celu umożliwienia weryfikacji podanej listy;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) wykonają usługę na własny koszt i ryzyko,
5) zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy;
6) zapewnią 30 – dniowy termin płatności po zrealizowaniu usługi,
7) nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,
Wykonawca, który nie spełnia powyższych warunków podlega wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wykluczy również Wykonawcę, który realizując wcześniej zamówienia na rzecz Zamawiającego, dopuścił się naruszenia warunków podpisanych umów lub zrealizował zamówienie w sposób nienależyty, narażając Zamawiającego na problemy związane z realizacja robót budowlanych w oparciu o przygotowane opracowania projektowe.
VI. Zawartość oferty:
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,
2)kserokopię zaświadczenia z właściwego rejestru, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym (ewidencja działalności gospodarczej lub KRS),
3)oświadczenie o niekaralności – załącznik Nr 2,
4)parafowany projekt umowy – załącznik Nr 3,
5)kserokopie uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane.
Zamawiający przewiduje możliwość żądania wyjaśnień w zakresie złożonych ofert, jak również ich uzupełnienia w zakresie wymaganych dokumentów, za wyjątkiem poprawiania ceny przez Wykonawców.
Dokumenty składane w formie kserokopii winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osobę upoważnioną do podpisania oferty).
VII. Kryteria wyboru:
Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej zaoferowanej ceny brutto za wynagrodzenia Wykonawcy za przedmiot zamówienia.
Kryteria cenowe:
Wynagrodzenie Wykonawcy za całość przedmiotu zamówienia – 100 %
Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.
VIII. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najniższą cenę, zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie 7 zapytania ofertowego.
IX. Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na druku „formularz ofertowy”, wraz załącznikami.
Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej i przesłać ją wraz z załącznikami (zeskanowane dokumenty w plikach .pdf – dokumenty powinny być wcześniej wydrukowane, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy oraz opieczętowane lub też opatrzone ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym) na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl oraz mrytel@powiatsochaczew.pl. Termin doręczenia oferty upływa w dniu 20 stycznia 2021 roku o godz.12.00. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą, co zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji.
Po upływie tego terminu Zamawiający zapozna się ze złożonymi ofertami i dokona ich oceny.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.
X. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania:
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
1) nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,
2) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
3) koszt wykonania usługi jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.
XI. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy i cenę usługi, którego ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym pismem, po przeprowadzeniu procedury weryfikacyjnej, a jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów – nastąpi to po uzyskaniu wyjaśnień lub uzupełnienie dokumentów przez Wykonawców. Zamawiający nie przewiduje procedur odwoławczych.
XII. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
W terminie do 14 dni od daty powiadomienia o wyborze oferty wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy o treści zgodnej z załączonym wzorem i na warunkach złożonej oferty
Sochaczew, dnia 13 stycznia 2021 roku
W imieniu Zamawiającego - Powiatu Sochaczewskiego
Tadeusz Głuchowski /-/
Wicestarosta Sochaczewski
w/z Starosty
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Góralczyk Ireneusz
- Data udostępnienia w BIP: 2021-01-13 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-01-13 17:50:01
- Liczba odsłon: 1646
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: