Wydział Organizacyjny i Nadzoru (ORN)
ul. Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew
Godziny pracy
poniedziałek: 10.00-18.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
Kontakt
tel.: (46) 864 18 49
tel. obsługa stowarzyszeń: (46) 864 18 52
tel. współpraca z org. pozarządowymi: (46) 864 18 51
tel. nadzór: (46) 864 18 51
faks: (46) 864-18-71
e-mail: organizacyjny@powiatsochaczew.pl

 

Zadania wydziału:

Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno-administracyjnej, wojskowej, nadzoru nad stowarzyszeniami. Prowadzi obsługę administracyjną Rady Powiatu, Komisji Rady i Zarządu, organizuje przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków oraz sprawy kadrowe i szkolenie pracowników. Organizuje i prowadzi sprawy związane z kontrolą zarządczą w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych Powiatu i dokonuje jej oceny poprzez audyt wewnętrzny i kontrolę wewnętrzną.

Do podstawowych zadań Wydziału należy:

 W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:

  • opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji;
  • opracowywanie projektów Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji;
  • inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
  • wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
  • prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty;
  • prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
  • obsługa posiedzeń Rady Powiatu i Komisji (przygotowywanie materiałów, protokołowanie posiedzeń, prowadzenie rejestru uchwał, wniosków i opinii, interpelacji radnych), przekazywanie właściwym podmiotom do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem, udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
  • obsługa posiedzeń Zarządu;
  • przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
  • prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty;
  • prowadzenie kontroli działania wewnętrznych komórek organizacyjnych Starostwa.

W zakresie spraw obywatelskich i społecznych:

  • prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy dla repatriantów;
  • wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji;
  • prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej;
  • prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych;
  • organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
  • realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony kraju w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę;
  • prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
  • opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
  • ewidencjonowanie, wykonywanie, udostępnianie, przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą „zastrzeżone”;
  • obsługa spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej.

W zakresie audytu wewnętrznego:

  • przedstawienie kierownikowi jednostki planu audytu wewnętrznego do 15 stycznia każdego roku;
  • wspieranie audytora wewnętrznego w trakcie przeprowadzanego audytu w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych;
  • analiza i ocena wyników przeprowadzonego audytu wewnętrznego, monitorowanie wprowadzanych zaleceń i rekomendacji pozaaudytowych;
  • wdrażanie zasad i opracowywanie procedur dotyczących przyjętych zasad i procedur audytu;
  • przedstawienie kierownikowi jednostki do 31 stycznia każdego roku sprawozdania o wynikach audytu wewnętrznego.

W zakresie kontroli wewnętrznej:

  • przygotowanie i przedstawienie kierownikowi jednostki planu kontroli wewnętrznej do 15 stycznia każdego roku;
  • przeprowadzanie kontroli wewnętrznej na podstawie rocznego planu kontroli wewnętrznej, a w uzasadnionych przypadkach poza planem kontroli;
  • prowadzenie kontroli działania wewnętrznych komórek organizacyjnych Starostwa;
  • koordynacja zadań w zakresie organizacji i monitorowania systemu kontroli zarządczej w jednostce;
  • analiza i ocena wyników przeprowadzonych kontroli wewnętrznych;
  • monitorowanie wprowadzanych zaleceń i rekomendacji pokontrolnych w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych;
  • wdrażanie zasad i opracowywanie procedur dotyczących kontroli wewnętrznej;
  • przygotowanie i przedstawienie kierownikowi jednostki do 31 stycznia każdego roku sprawozdania o wynikach kontroli wewnętrznej;
  •  wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze;
  •  realizacja dodatkowych zadań zleconych przez kierownika jednostki.

W zakresie spraw pozostałych:

  • przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
  •  prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz i sprawozdań w tym zakresie;
  • prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych;
  • prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa;
  • koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;
  • planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa;
  • załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami;
  • gospodarowanie drukami i formularzami;
  • gospodarowanie taborem samochodowym;
  • wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa;
  • zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
  • prowadzenie biblioteki oraz archiwum Starostwa;
  • zabezpieczenie łączności telefonicznej i alarmowej;
  • wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
  • obsługa informatyczna Starostwa;
  • wykonywanie zadań związanych z wyborami;
  • prowadzenie spraw związanych z konserwacją wyposażenia Starostwa;
  • prowadzenie ewidencji i gospodarowanie majątkiem trwałym i majątkiem niematerialnym i prawnym niskocennym.
  • współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym: opracowywanie projektu programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz uzgadnianie sposobu konsultacji społecznych z Zarządem Powiatu; przeprowadzanie konkursów i wyłanianie ofert w ramach dotacji na realizację zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe, przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu i sprawozdania z realizacji programu współpracy;
  • nadzór nad tworzeniem, przekształceniem i likwidacją podmiotów leczniczych nie będących przedsiębiorcą, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru;
  • przygotowywanie projektu uchwały o tworzeniu Rady Społecznej ZOZ Szpitala Powiatowego w Sochaczewie;
  • przygotowywanie projektu umów zawieranych z rektorem państwowej uczelni medycznej na udostępnienie oddziału szpitalnego (klinicznego), który może udzielać świadczeń zdrowotnych o regionalnym obszarze działania;
  • pokrywanie kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji;
  • powołanie, z upoważnienia Starosty, osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza.
  • wydawanie zezwoleń określonych w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w tym:
    • koordynacja przewozów zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do zakładu medycyny sądowej lub najbliższego szpitala mającego prosektorium celem ustalenia przyczyny zgonu;
    • wydawanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych  na wniosek uczelni, niepochowanych przez uprawione podmioty, do celów naukowych publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych;
    • przygotowanie decyzji na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa;
  • opracowanie zgodnie ze strategią województwa i powiatu, projektów powiatowych programów działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
  • koordynowanie i obsługa techniczna działalności Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.”

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Cholewa Tomasz
  • Data udostępnienia w BIP: 2007-03-14 14:00:11
  • Informacja zaktualizowana przez: Orzeszek Michał
  • Data ostatniej aktualizacji: 2021-05-05 15:56:28
  • Liczba odsłon: 3682
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 4292553]

przewiń do góry