wtorek-piątek: 8.00-16.00
e-mail: organizacyjny@powiatsochaczew.pl
Zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno-administracyjnej, wojskowej, nadzoru nad stowarzyszeniami. Prowadzi obsługę administracyjną Rady Powiatu, Komisji Rady i Zarządu, organizuje przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków oraz sprawy kadrowe i szkolenie pracowników. Organizuje i prowadzi sprawy związane z kontrolą zarządczą w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych Powiatu i dokonuje jej oceny poprzez audyt wewnętrzny i kontrolę wewnętrzną.
Do podstawowych zadań Wydziału należy:
W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
- opracowywanie projektu Statutu Powiatu i jego nowelizacji;
- opracowywanie projektów Regulaminu organizacyjnego i Regulaminu pracy Starostwa oraz kontrola ich realizacji;
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa;
- wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt;
- prowadzenie zbioru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty;
- prowadzenie zbioru porozumień spraw powierzonych innym jednostkom;
- obsługa posiedzeń Rady Powiatu i Komisji (przygotowywanie materiałów, protokołowanie posiedzeń, prowadzenie rejestru uchwał, wniosków i opinii, interpelacji radnych), przekazywanie właściwym podmiotom do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków Komisji i interpelacji radnych oraz czuwanie nad terminowym ich załatwieniem, udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego;
- obsługa posiedzeń Zarządu;
- przekazywanie materiałów do opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego;
- prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty;
- prowadzenie kontroli działania wewnętrznych komórek organizacyjnych Starostwa.
W zakresie spraw obywatelskich i społecznych:
- prowadzenie spraw dotyczących udzielania pomocy dla repatriantów;
- wykonywanie zadań z zakresu sprawowania nadzoru nad działalnością stowarzyszeń i fundacji;
- prowadzenie ewidencji uczniowskich klubów sportowych i stowarzyszeń kultury fizycznej;
- prowadzenie działalności związanej ze sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych;
- organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
- realizowanie przedsięwzięć związanych ze świadczeniami na rzecz obrony kraju w zakresie potrzeb wynikających z zadań realizowanych przez Starostę;
- prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem żołnierzy rezerwy od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w czasie ogłoszenia mobilizacji i wojny;
- opracowywanie dokumentacji oraz realizowanie innych przedsięwzięć przygotowawczych do prowadzenia akcji kurierskiej;
- ewidencjonowanie, wykonywanie, udostępnianie, przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów zawierających informacje niejawne oznaczone klauzulą „zastrzeżone”;
- obsługa spraw z zakresu nieodpłatnej pomocy prawnej.
W zakresie audytu wewnętrznego:
- przedstawienie kierownikowi jednostki planu audytu wewnętrznego do 15 stycznia każdego roku;
- wspieranie audytora wewnętrznego w trakcie przeprowadzanego audytu w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych;
- analiza i ocena wyników przeprowadzonego audytu wewnętrznego, monitorowanie wprowadzanych zaleceń i rekomendacji pozaaudytowych;
- wdrażanie zasad i opracowywanie procedur dotyczących przyjętych zasad i procedur audytu;
- przedstawienie kierownikowi jednostki do 31 stycznia każdego roku sprawozdania o wynikach audytu wewnętrznego.
W zakresie kontroli wewnętrznej:
- przygotowanie i przedstawienie kierownikowi jednostki planu kontroli wewnętrznej do 15 stycznia każdego roku;
- przeprowadzanie kontroli wewnętrznej na podstawie rocznego planu kontroli wewnętrznej, a w uzasadnionych przypadkach poza planem kontroli;
- prowadzenie kontroli działania wewnętrznych komórek organizacyjnych Starostwa;
- koordynacja zadań w zakresie organizacji i monitorowania systemu kontroli zarządczej w jednostce;
- analiza i ocena wyników przeprowadzonych kontroli wewnętrznych;
- monitorowanie wprowadzanych zaleceń i rekomendacji pokontrolnych w Starostwie Powiatowym i jednostkach organizacyjnych;
- wdrażanie zasad i opracowywanie procedur dotyczących kontroli wewnętrznej;
- przygotowanie i przedstawienie kierownikowi jednostki do 31 stycznia każdego roku sprawozdania o wynikach kontroli wewnętrznej;
- wspieranie kierownika jednostki w realizacji celów i zadań przez systematyczną ocenę kontroli zarządczej oraz czynności doradcze;
- realizacja dodatkowych zadań zleconych przez kierownika jednostki.
W zakresie spraw pozostałych:
- przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru;
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków, opracowywanie analiz i sprawozdań w tym zakresie;
- prowadzenie akt i spraw osobowych pracowników Starostwa i kierowników powiatowych jednostek organizacyjnych;
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Starostwa;
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa;
- planowanie i realizacja wydatków osobowych Starostwa;
- załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami;
- gospodarowanie drukami i formularzami;
- gospodarowanie taborem samochodowym;
- wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa;
- zabezpieczenie informacji wizualnej dla interesantów;
- prowadzenie biblioteki oraz archiwum Starostwa;
- zabezpieczenie łączności telefonicznej i alarmowej;
- wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa;
- obsługa informatyczna Starostwa;
- wykonywanie zadań związanych z wyborami;
- prowadzenie spraw związanych z konserwacją wyposażenia Starostwa;
- prowadzenie ewidencji i gospodarowanie majątkiem trwałym i majątkiem niematerialnym i prawnym niskocennym.
- współpraca z organizacjami pozarządowymi, w tym: opracowywanie projektu programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz uzgadnianie sposobu konsultacji społecznych z Zarządem Powiatu; przeprowadzanie konkursów i wyłanianie ofert w ramach dotacji na realizację zadań realizowanych przez organizacje pozarządowe, przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu i sprawozdania z realizacji programu współpracy;
- nadzór nad tworzeniem, przekształceniem i likwidacją podmiotów leczniczych nie będących przedsiębiorcą, nadawaniem statutu oraz sprawowaniem nadzoru;
- przygotowywanie projektu uchwały o tworzeniu Rady Społecznej ZOZ Szpitala Powiatowego w Sochaczewie;
- przygotowywanie projektu umów zawieranych z rektorem państwowej uczelni medycznej na udostępnienie oddziału szpitalnego (klinicznego), który może udzielać świadczeń zdrowotnych o regionalnym obszarze działania;
- pokrywanie kosztów przewozu osób podlegających przymusowej hospitalizacji;
- powołanie, z upoważnienia Starosty, osoby do stwierdzenia zgonu i jego przyczyn w razie braku lekarza.
- wydawanie zezwoleń określonych w ustawie o cmentarzach i chowaniu zmarłych, w tym:
- koordynacja przewozów zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych do zakładu medycyny sądowej lub najbliższego szpitala mającego prosektorium celem ustalenia przyczyny zgonu;
- wydawanie decyzji w sprawie przekazania zwłok do celów naukowych na wniosek uczelni, niepochowanych przez uprawione podmioty, do celów naukowych publicznej uczelni medycznej lub publicznej uczelni prowadzącej działalność dydaktyczną i badawczą w dziedzinie nauk medycznych;
- przygotowanie decyzji na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa;
- opracowanie zgodnie ze strategią województwa i powiatu, projektów powiatowych programów działania na rzecz osób niepełnosprawnych;
- koordynowanie i obsługa techniczna działalności Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych.”
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Cholewa Tomasz
- Data udostępnienia w BIP: 2007-03-14 14:00:11
- Informacja zaktualizowana przez: Orzeszek Michał
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-05-05 15:56:28
- Liczba odsłon: 3682
- Historia dokumentu: