Wydział Inwestycji, Mienia i Zamówień Publicznych (IMZP)
ul. Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew
Godziny pracy
poniedziałek: 10.00-18.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
wtorek-piątek: 8.00-16.00
Kontakt
tel.: (46) 46 864 18 61 - p.o. Dyrektor wydziału - Paulina Ćwiek
tel. zamówienia publiczne: (46) 46 864 18 45, (46) 46 864 18 32
faks: (46) 864 18 71
tel. zamówienia publiczne: (46) 46 864 18 45, (46) 46 864 18 32
faks: (46) 864 18 71
Zadania wydziału:
Do podstawowych zadań Wydziału Inwestycji, Mienia i Zamówień Publicznych należy:
Prowadzenie powiatowych inwestycji w tym:
- sporządzanie planów inwestycyjnych i nadzór nad ich wykonywaniem;
 - przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczenia inwestycji;
 - wykonywanie zadań i czynności w zakresie merytorycznym i technicznym przygotowywania i przeprowadzania postępowań o udzielanie zamówień publicznych, zgodnie z zasadami i trybami określonymi w ustawie prawo zamówień publicznych, aktach wykonawczych oraz w wewnętrznych Regulaminach udzielania zamówień, które obowiązują w Starostwie Powiatowym w Sochaczewie;;
 - nadzór merytoryczny nad opracowaniami projektowo kosztorysowymi planowanych remontów i inwestycji;
 - koordynacja warunków umów dotyczących realizacji robót budowlanych oraz nadzoru inwestorskiego;
 - współudział w rozliczeniach finansowych pozyskiwanych środków zewnętrznych na finansowanie inwestycji i remontów obiektów stanowiących mienie Powiatu Sochaczewskiego.
 
W zakresie gospodarowania nieruchomościami powiatowymi prowadzenie spraw związanych z:
- wykonywaniem zadań i czynności w zakresie formalno-prawnego przygotowywania i przeprowadzania procedur w zakresie gospodarki nieruchomościami w zakresie:
	
- sprzedaży lub oddawania w wieczyste użytkowanie, dzierżawę, użytkowanie lub najem gruntów stanowiących własność Powiatu-osobom fizycznym i prawnym,
 - prowadzenie postępowania w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych,
 - podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych
do sprzedaży lub do oddania w użytkowanie, dzierżawę lub najem, - organizowania przetargów na sprzedaż nieruchomości i podawania ogłoszeń o przetargach do publicznej wiadomości,
 - oddawania nieruchomości stanowiących własność Powiatu w dzierżawę oraz użyczania nieruchomości stanowiących własność Powiatu,
 - prowadzenia spraw związanych z przedłużeniem na kolejny okres prawa użytkowania wieczystego, w tym przygotowanie projektów uchwał,
 - przekazywania gruntów w trwały zarząd komunalnym jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej,
 - przygotowanie uchwał w sprawie ustanowienia i wygaśnięcia trwałego zarządu,
 - komunalizacja mienia,
 - sprzedaż lokali mieszkalnych zgodnie z ustawą o gospodarce nieruchomościami;
 
 - nadzorowaniem spraw związanych z nabywaniem i zbywaniem mienia powiatowego;
 - przyjmowanie na własność Powiatu gruntów wydzielonych pod budowę ulic z nieruchomości objętej podziałem na wniosek właściciela;
 - nadzór nad prawnym uregulowaniem spraw własnościowych dotyczących mienia powiatu;
 - administrowaniem budynkami Starostwa;
 - zabezpieczeniem mienia powiatu;
 - ubezpieczeniem mienia Powiatu Sochaczewskiego;
 - tworzeniem powiatowego zasobu nieruchomości;
 - prowadzeniem spraw dotyczących gospodarowania zasobem nieruchomości powiatu w tym remonty oraz gospodarką powierzchnią użytkową budynków wchodzących w skład siedziby Starostwa.
 
W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych należą sprawy:
- prowadzenie stałego monitoringu funduszy Unii Europejskiej i innych podobnych źródeł finansowania (dotacji, pożyczek, kredytów) w zakresie możliwości realizacji zadań powiatu;
 - wskazywanie finansowych i organizacyjno – prawnych możliwości zapewnienia środków dla realizacji inwestycji wynikających z przyjętych priorytetów i programów;
 - sporządzanie przy współpracy z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi powiatu wniosków aplikacyjnych wraz z załącznikami o uzyskanie środków z funduszy Unii Europejskiej i innych pozabudżetowych na realizacje inwestycji i terminowe ich przedłożenie, oraz rozliczanie otrzymanych środków;
 - bieżące monitorowanie stanu zaawansowania przygotowania wniosków o dofinansowanie projektów ze środków zewnętrznych;
 - współpraca z różnymi podmiotami w zakresie pozyskiwania pozabudżetowych środków finansowych na zadania inwestycyjne ogólno powiatowe i współpraca z komórkami finansowymi w procesie rozliczania pozyskanych środków pozabudżetowych;
 - prowadzenie zbiorczej ewidencji inwestycji, które mogą korzystać z finansowania
w ramach określonych funduszy zewnętrznych; - współpraca z wydziałami starostwa i jednostkami organizacyjnymi powiatu w celu prawidłowego wykorzystania pozyskanych środków zewnętrznych;
 - udział w przygotowaniu planów inwestycyjnych starostwa i jednostek organizacyjnych;
 - koordynacja realizacji projektów finansowanych ze środków funduszy zewnętrznych;
 - opracowywanie sprawozdań rzeczowo – finansowych z realizacji inwestycji finansowanych ze środków zewnętrznych;
 - prowadzenie sprawozdawczości z realizacji projektów.
 
W zakresie zamówień publicznych:
- obsługa starostwa i jednostek organizacyjnych w zakresie procedur wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych, a w szczególności:
	
- przygotowywanie i uruchamianie procedur przetargowych – w oparciu o przepisy dotyczące zamówień publicznych oraz wyłonienie wykonawcy (dostawcy) poprzez:
		
- wybór trybu postępowania;
 - przygotowanie dokumentacji przetargowej;
 - ogłoszenie postępowania przetargowego;
 - proponowanie składów komisji przetargowych i przygotowanie projektów uchwał powołujących komisje;
 - współdziałanie z Urzędem Zamówień Publicznych;
 
 - merytoryczny i formalno-prawny nadzór nad postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego, obejmujący między innymi:
		
- badanie ważności ofert;
 - wyjaśnianie ewentualnych wątpliwości związanych z postępowaniem;
 - ocenę ofert i wyłonienie wykonawcy;
 - publiczne ogłaszanie i powiadamianie uczestników postępowania o jego wyniku;
 - sporządzenie w dokumentacji przeprowadzonego postępowania;
 - rozpatrywanie ewentualnych skarg i protestów;
 - nadzór nad prawidłową realizacją zadań wyłonionych w procesie postępowania o zamówienie publiczne.
 
 
 - przygotowywanie i uruchamianie procedur przetargowych – w oparciu o przepisy dotyczące zamówień publicznych oraz wyłonienie wykonawcy (dostawcy) poprzez:
		
 
Informacje o dokumencie:
 - Informację wprowawdził(a) do BIP: Orzeszek Michał
 - Data udostępnienia w BIP: 2021-05-05 16:07:47
 - Informacja zaktualizowana przez: Orzeszek Michał
 - Data ostatniej aktualizacji: 2021-05-06 12:30:40
 - Liczba odsłon: 2397
 - Historia dokumentu: