Kontrola przedsiębiorcy wykonującego transport drogowy:
Podstawa Prawna:
-
ustawa z dnia 6 września 2001r o transporcie drogowym( Dz.U. z 2019r poz.2140 ze .zm)
-
ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego (Dz.U. z 2020r poz.256 )
-
ustawa z dnia 12.07.2019r Prawo przedsiębiorców (Dz.U.z 2019r poz.1292)
-
rozporządzenie Parlamentu europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009r.
Sposób załatwienia sprawy:
1.Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli.
2.Postanowienie o wszczęciu kontroli z wyznaczonym terminem kontroli.
3.Czynności kontrolne przeprowadza się w obecności kontrolowanego lub osoby przez niego upoważnionej.
4.Okazanie legitymacji służbowej i doręczenie upoważnienia do przeprowadzenia kontroli oraz
poinformowanie kontrolowanego o jego prawach o obowiązkach.
5.Kontrolę przeprowadza się raz na 5 lat w siedzibie kontrolowanego, miejscu wykonywania działalności gospodarczej lub
za zgodą lub na wniosek kontrolowanego, w innym miejscu przechowywania dokumentacji, również w
siedzibie organu kontroli, jeżeli może to usprawnić prowadzenie kontroli.
6.Podczas czynności kontrolnych kontrolowany zobowiązany jest do posiadania książki kontroli przedsiębiorcy
oraz niezbędnej dokumentacji.
7.Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół kontroli w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.
Termin realizacji:
Kontrolę wszczyna się nie wcześniej niż po upływie 7 dni i nie później niż przed upływem 30 dni od dnia doręczenia zawiadomienia o zamiarze wszczęcia kontroli. Na wniosek przedsiębiorcy kontrola może być wszczęta przed upływem 7 dni od dnia wszczęcia zawiadomienia.
Czas trwania wszystkich kontroli organu kontroli u przedsiębiorcy w jednym roku kalendarzowym nie może przekroczyć:
-
w przypadku mikroprzedsiębiorcy – tj. przedsiębiorcy, który m.in. zatrudnia mniej niż 10 pracowników - 12 dni roboczych,
-
w przypadku małego przedsiębiorcy – tj. przedsiębiorcy, który m.in. zatrudnia mniej niż 50 pracowników – 18 dni roboczych,
-
w przypadku średniego przedsiębiorcy – tj. przedsiębiorcy, który m.in. zatrudnia mniej niż 250 pracowników – 24 dni roboczych,
-
w przypadku pozostałych przedsiębiorców – 48 dni roboczych.
Wymagane dokumenty:
Aktualne na dzień kontroli dokumenty potwierdzające wykonywanie przez przedsiębiorcę transportu drogowego(opcjonalnie w zależności od rodzaju uprawnienia):
- Certyfikat Kompetencji Zawodowych,
- zaświadczenia lub oświadczenia o niekaralności przedsiębiorcy,
- oświadczenie osoby zarządzającej transportem drogowym,
- oświadczenie o posiadaniu bazy eksploatacyjnej,
- wykaz pojazdów zgłoszonych do zezwolenia,
- aktualne zabezpieczenie finansowe /polisa ubezpieczeniowa odpowiedzialności zawodowej, gwarancja bankowa, bilans, sprawozdanie
finansowe,
- potwierdzenie spełniania przez kierowców wykonujących przewozy, warunków ustawy o transporcie drogowym i ustawy prawo o
ruchu drogowym,
Tryb odwoławczy:
W
terminie 3 dni roboczych od dnia wszczęcia kontroli, bądź
przekroczenia limitu określonego w ustawie czasu trwania kontroli,
przysługuje przedsiębiorcy prawo wniesienia sprzeciwu na podjęcie
i wykonywanie czynności kontrolnych z naruszeniem stosownych
przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej do organu
kontrolującego. Nierozpatrzenie sprzeciwu w terminie 3 dni jest
równoznaczne z odstąpieniem od czynności kontrolnych.
Szczegółowych informacji udziela:
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Sochaczewie, ul. M.J.Piłsudskiego 65 pikój nr 2,
poniedziałek w godz.10 -17, pozostałe dni w godz.8-15.
Kontakt:Burzykowska Grażyna , tel. 046 864 18 39.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Grażyna Burzykowska
- Data udostępnienia w BIP: 2017-04-18 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Burzykowska Grażyna
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-04-27 12:56:26
- Liczba odsłon: 2834
- Historia dokumentu: