WYMAGANE DOKUMENTY:
Wypełniony druk wniosku
(należy wypełnić obie strony wniosku)
oraz:
-
kolorową fotografię o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą
naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby
twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę
w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami
nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana
nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu
Dziennik Ustaw – 3 – Poz. 231
wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku
do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu
niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane
zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatru
dnianiu osób
niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.
); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie
z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu
głowy, o ile wizerunek
twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do
wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej;
-
orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do kierowania pojazdem (w przypadku przedłużenia ważności dokumentu),
-
badanie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem (dotyczy kategorii C i D prawa jazdy) - w przypadku przedłużenia ważności dokumentu.
-
dowód uiszczenia opłaty,
-
kserokopia dotychczasowego prawa jazdy (nie dotyczy przypadków ubiegania się o wtórnik tego dokumentu).
WAŻNE:
Wniosek należy złożyć osobiście z uwagi na konieczność złożenia podpisu na wniosku, przedkładając dowód osobisty i oryginał prawa jazdy.
OPŁATY:
Za wydanie prawa jazdy uiszcza się opłatę w wysokości
100,50 zł
(w tym opłata ewidencyjna 0,50 zł).
Opłatę można wnieść w kasie Starostwa.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA
Wydanie wtórnika prawa jazdy następuje w drodze decyzji administracyjnej.
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Starosta Sochaczewski Wydział Komunikacji i Transportu.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Pokój nr 11
Kontakt: Monika Lewandowska, Izabela Baj, Katarzyna Zygmuntowicz.
Poniedziałek w godz. 8.00 - 17.30, pozostałe dni w godz. 8.00 - 15.00. tel. 046 864 18 11, 864 18 42 e-mail: uprawnienia@powiatsochaczew.pl
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgodnie z art. 18 ust.1 Ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (t.j. z 2019r. poz.341 ze zm).
„Osoba posiadająca uprawnienie do kierowania pojazdem jest obowiązana zawiadomić starostę
o utracie prawa jazdy, pozwolenia do kierowania tramwajem, o zniszczeniu
tych dokumentów w stopniu powodującym ich nieczytelność, a także o zmianie stanu faktycznego wymagającego zmiany danych w nich zawartych w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tego zdarzenia”.
|