Wersja archiwalna 2021-03-01 16:00:21

Sochaczew, dnia 16 lutego 2021 roku

 

 

 

Wykonawcy wg rozdzielnika

 

 

 

Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert

 

„Opracowanie Strategii Rozwoju Powiatu Sochaczewskiego na lata 2021 – 2027

 

 

 

sygn. postępowania: ZP.272.PU.03.2021

 

 

Zarząd Powiatu w Sochaczewie zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert w postępowaniu na wybór Wykonawcy w zakresie świadczenia usług doradczych – opracowania Strategii Rozwoju Powiatu Sochaczewskiego na lata 2021 – 2027 z jej aktualizacją w 2024 roku.

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest poza ustawą z dnia 11 września 2019 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku, poz.2019 z późn. zm.) – wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 130.000 złotych (art.2 ust.1 pkt.1 ustawy).

W sprawach nieuregulowanych w niniejszym postępowaniu zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2020 roku, poz.1740 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 roku, poz.1295 ze zm.).

 

I.              Zamawiający:

 

Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie

ul. Marszałka Jozefa Piłsudskiego 65

96 – 500 Sochaczew

Tel.: (46) 864 – 18 – 40

Faks: (46) 864 – 18 – 71

https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/

 

II.           Określenie przedmiotu zamówienia:

 

  1. Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i realizacja procesu opracowania Strategii Rozwoju Powiatu Sochaczewskiego na lata 2021 – 2027, zwanej dalej Strategią. Strategia powinna zostać zaktualizowana po okresie 3 lat (do końca 2024 roku).
  2. Przygotowując Strategię należy przyjąć zasadę, że wszystkie zidentyfikowane kierunki działania powinny, co do zasady odnosić się bezpośrednio do realnych możliwości  funkcjonowania i kompetencji samorządu powiatowego, zawartych w ustawie z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2020 roku, poz.920 ze zm.).
  3. Strategia powinna uwzględniać specyficzne cechy danego obszaru (unikalność), oparta na wnikliwych badaniach oraz spójna z priorytetami i celami dokumentów szczebla krajowego i regionalnego (rzetelność), przetwarzać dalekosiężne cele w konkretne zadania wykonywane w ramach kolejnych budżetów (użyteczność) oraz okresowo weryfikowalna (aktualność), zgodna z ustawą z dnia 6 grudnia 2006 roku o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2019 roku, poz.1295 ze zm.)
  4. Zadaniem Wykonawcy jest przeprowadzenie wszelkich niezbędnych badań, ekspertyz, konsultacji, uzgodnień, warsztatów strategicznych, spotkań z przedstawicielami władz Powiatu Sochaczewskiego oraz pozyskanie danych niezbędnych do opracowania Strategii.
  5. Zakres prac składających się na realizację zamówienia obejmuje m.in.:
  1. Opracowanie dokumentu diagnozy społeczno – gospodarczej Powiatu Sochaczewskiego w układzie dynamicznym (kilkuletnim) i porównawczym (benchmarkingowym) gdzie benchmarkami dla Powiatu Sochaczewskiego będą powiaty: warszawski zachodni, żyrardowski i płocki, w podziale na obszary tematyczne: Położenie i struktura administracyjna powiatu; Aktualna i prognozowana sytuacja demograficzna; Środowisko przyrodnicze; Dziedzictwo kulturowe; Mobilność ludności; Infrastruktura drogowa i kolejowa; Organizacja transportu publicznego; Gospodarka i rynek pracy; Edukacja; Pomoc społeczna; Bezpieczeństwo publiczne; Opieka zdrowotna; Kultura; Sport i rekreacja; Turystyka; Wizerunek i promocja; Usługi administracyjne; Współpraca samorządowa; Organizacje pozarządowe; Sytuacja finansowa Powiatu. Ponadto w procesie tworzenia dokumentu diagnozy należy wykorzystać opinie mieszkańców powiatu na temat warunków życia w powiecie oraz istotnych problemów i potrzeb, które powinny być uwzględnione w planowaniu kierunków rozwoju powiatu wyrażone w przygotowanej przez Wykonawcę ankiecie.
  2. Przeprowadzenie analizy strategicznej Powiatu Sochaczewskiego metodą SWOT. Przeprowadzenie minimum 3 warsztatów strategicznych z udziałem interesariuszy. Przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko wraz ze sporządzeniem wniosku do PWIS i RDOŚ o odstąpienie od opracowania OOŚ oraz opracowanie Raportu oddziaływania na środowisko, jeżeli zajdzie taka potrzeba - zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020 roku, poz.283 ze zm.).
  3. Określenie wizji, misji i strategicznych kierunków rozwoju Powiatu Sochaczewskiego oraz sformułowanie planu operacyjnego Strategii.
  4. Opracowanie wersji roboczej dokumentu Strategii i konsultacja przyjętych założeń ze środowiskami lokalnymi (interesariuszami) np. w formie ankiety oraz z Zarządem Powiatu i Komisjami Rady Powiatu Sochaczewskiego. Ewentualne uwagi Zarządu Powiatu i Komisji Rady Powiatu należy uwzględnić przy redagowaniu wersji końcowej dokumentu Strategii.
  5. Weryfikacja projektu strategii ze środowiskami gospodarczymi, społecznymi i pozarządowymi na terenie powiatu – dodatkowe e-konsultacje.
  6. Zapewnienie zgodności opracowanej Strategii z dokumentami strategicznymi wyższego rzędu, w tym Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku oraz dokumentów strategicznych opracowanych dla subregionu żyrardowskiego oraz w ramach tworzenia CPK.
  7. Przygotowanie systemu monitorowania i ewaluacji Strategii oraz wszelkich niezbędnych dokumentów wykonawczych (np. listy wskaźników, metodologii określania ich wartości bazowych i docelowych, częstotliwość ich monitorowania, itp.) i przekazania Zamawiającemu na nośniku elektronicznym w edytowalnym formacie.
  8. Opracowanie dokumentu końcowego i przedstawienie w formie prezentacji jego zapisów na posiedzeniach Zarządu, Komisjach Rady Powiatu i sesji Rady Powiatu Sochaczewskiego, aż do zakończenia całej procedury i podjęcia uchwały o zatwierdzenie Strategii.
  9. Przekazanie dokumentu końcowego Zamawiającemu w edytowalnym formacie tekstowym oraz PDF, na nośniku elektronicznym oraz w formie papierowej (A4) w nakładzie 5 sztuk wraz z przeniesieniem praw autorskich do powstałego opracowania.
  10. Aktualizacja Strategii po upływie 3 lat (najpóźniej do końca 2024 roku), przy uwzględnieniu zmian przepisów prawnych, dokumentów strategicznych wyższego rzędu, danych mikro i makroekonomicznych, uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych oraz analizy realizacji Strategii w pierwotnej formie.
  1. Przed przystąpieniem do prac związanych z opracowaniem Strategii, Wykonawca przedstawi, uzgodniony z Zamawiającym, ramowy plan zakresu tematycznego oraz kalendarium prac nad dokumentem (Załącznik Nr 1 do Umowy).
  2. Zamawiający zastrzega sobie prawo nadzorowania i wnoszenia uwag do opracowywanego dokumentu na każdym etapie jego tworzenia. Wykonawca będzie zobowiązany do bieżącego informowania Zamawiającego o postępach prac nad opracowywaniem dokumentu Strategii, w tym niezwłocznego informowania o ewentualnych trudnościach w realizacji przedmiotu umowy.
  3. Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia odpowiedzi na zadane przez Zamawiającego pytania nie później niż 7 dni od otrzymania pytania drogą mailową, faxem lub pocztą tradycyjną.
  4. Wykonawca przekaże autorskie prawa majątkowe do kompletnego opracowania objętego zamówieniem – zgodnie z zapisami załącznika nr 4 – wzoru umowy.

 

III.        Termin wykonania zamówienia:

 

Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w następujących terminach:

  1. opracowanie dokumentu Strategii i skonsultowanie na Zarządzie i komisjach Rady

Powiatu Sochaczewskiego – nie później, niż do dnia 15 sierpnia 2021 roku,

  1. przedstawienie Strategii na sesji Rady Powiatu Sochaczewskiego – nie później, niż do dnia 30 września 2021 roku,
  2. aktualizacja Strategii i jej przedstawienie na sesji Rady Powiatu Sochaczewskiego – nie później, niż do dnia 31 grudnia 2024 roku.

 

IV. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:

 

Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 45. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Pan Ireneusz Góralczyk (sprawy formalne oraz prawne) i Pan Michał Orzeszek (opis przedmiotu zamówienia). Wskazany kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl.

Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej  BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.

 

V.      Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

 

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

1)            zrealizowali w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej trzy zamówienie obejmujące sporządzenie / aktualizację strategii rozwoju dla jednostki samorządu terytorialnego. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca jest zobowiązany przedstawić w załączniku nr 3 wykaz zrealizowanych usług oraz przedłożyć dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały zrealizowane należycie. Należy podać dane kontaktowe (nazwa, adres i numer telefonu) do instytucji zlecających wykonanie opracowań, w celu umożliwienia weryfikacji podanej listy;

2)            dysponują co najmniej jedną osobą, która będzie koordynować realizację niniejszego zamówienia, posiadającą doświadczenie w opracowywaniu / aktualizacji strategii rozwoju dla jednostki samorządu terytorialnego i która wykonała / aktualizowała co najmniej 3 takie opracowania.

Wykonawca oświadcza, że na każde żądanie Zamawiającego dostarczy niezwłocznie odpowiednie dokumenty potwierdzające doświadczenie tej osoby. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Zamawiający w trakcie realizacji zamówienia może wyrazić zgodę na zmianę ww. osoby pod warunkiem, że nowa osoba spełnia ww. wymagania;

3)            znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;

4)            wykonają usługę na własny koszt i ryzyko,

5)            zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy;

6)            zapewnią 30 – dniowy termin płatności po zrealizowaniu usługi,

7)            nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,

Wykonawca, który nie spełnia powyższych warunków podlega wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wykluczy również Wykonawcę, który realizując wcześniej zamówienia na rzecz Zamawiającego, dopuścił się naruszenia warunków podpisanych umów lub zrealizował zamówienie w sposób nienależyty, narażając Zamawiającego na problemy związane z realizacja robót budowlanych w oparciu o przygotowane opracowania projektowe.

 

VI.        Zawartość oferty:

 

Oferta  powinna  zawierać następujące dokumenty:

1)             wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,

2)wykaz usług wraz z referencjami – załącznik Nr 2,

3)wykaz osób – załącznik Nr 3,

4)parafowany projekt umowy – załącznik Nr 4,

5)kserokopie uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane.

Zamawiający przewiduje możliwość żądania wyjaśnień w zakresie złożonych ofert, jak również ich uzupełnienia w zakresie wymaganych dokumentów, za wyjątkiem poprawiania ceny przez Wykonawców.

Dokumenty  składane w formie kserokopii winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osobę upoważnioną do podpisania oferty).

 

VII.     Kryteria wyboru:

 

Zamawiający będzie się kierował kryterium ceny i posiadanego doświadczenia.

Kryteria cenowe:

Wynagrodzenie Wykonawcy za całość przedmiotu zamówienia                             – 70 %

Doświadczenie Wykonawcy w opracowaniu / aktualizacji strategii rozwoju na rzecz jednostki samorządu terytorialnego                                                                                     – 30%

Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.

W kryterium ceny na podstawie cen brutto (K1):

(najniższa cena spośród złożonych ofert / cena badanej oferty) x 70

Maksymalna liczba punktów do otrzymania – 70.

W kryterium doświadczenia (K2):

Wykazanie 3 usług – 0 pkt

Wykazanie 4 usług – 5 pkt

Wykazanie 5 usług – 15 pkt

Wykazanie 6 i więcej usług – 30 pkt

Maksymalna liczba punktów do otrzymania – 70.

Uwzględnione w wykazie wykonanych usług zostaną przyjęte do oceny wyłącznie te usługi, które zostaną potwierdzone referencjami lub innymi dokumentami poświadczającymi, że zostały należycie zrealizowane.

Oferta Wykonawcy, który nie potwierdzi wykonania minimum trzech przedmiotowych usług zostanie odrzucona, jako taka, której treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.

Ocena ogólna poszczególnych ofert dokonywana będzie w oparciu o wzór: ? = K1 + K2.

Oferty będą wyceniane punktowo. Maksymalna możliwa ilość punktów wynosi 100.

 

VIII.  Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:

 

Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najkorzystniejszy bilans ocen, zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie 7 zapytania ofertowego.

Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawi taki sam bilans ceny i innych kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z niższą ceną, a jeżeli zostaną złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli oferty do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych, niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

IX.        Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:

 

Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na druku „formularz ofertowy”, wraz załącznikami.

Ofertę należy złożyć w formie elektronicznej i przesłać ją wraz z załącznikami (zeskanowane dokumenty w plikach .pdf – dokumenty powinny być wcześniej wydrukowane, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy oraz opieczętowane lub też opatrzone ważnym kwalifikowanym podpisem elektronicznym) na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl oraz mrytel@powiatsochaczew.pl. Termin doręczenia oferty upływa w dniu 2 marca 2021 roku o godz.12.00. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą, co zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji.

Po upływie tego terminu Zamawiający zapozna się ze złożonymi ofertami i dokona ich oceny.

Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.

 

X.           Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania:

 

Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:

1)            nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,

2)            wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,

3)            koszt wykonania usługi jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.

 

XI.        Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:

 

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy i cenę usługi, którego ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym pismem, po przeprowadzeniu procedury weryfikacyjnej, a jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów – nastąpi to po uzyskaniu wyjaśnień lub uzupełnienie dokumentów przez Wykonawców. Zamawiający nie przewiduje procedur odwoławczych.
 

XII.     Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:

 

W terminie do 14 dni od daty powiadomienia o wyborze oferty wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy o treści zgodnej z załączonym wzorem i na warunkach złożonej oferty
 

XIII.Klauzula informacyjna:

 

Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych kontrahentów

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: RODO) (Dz. Urz. UE L119/1) informujemy, że:

  1. Po złożeniu oferty w postępowaniu administratorem Twoich danych osobowych będzie Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, z  siedzibą: ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew, kontakt mailowy pod adresem: starostwo@powiatsochaczew.pl.
  2. Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, kontakt z nim możliwy jest za pomocą poczty elektronicznej (adres mailowy: lsiergiej@powiatsochaczew.pl)
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z RODO w celu:
  1. wykonania zawartej z Tobą umowy zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO,
  2. wykonania przez Administratora prawnie ciążących na nim obowiązków zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO w zakresie, w jakim przewidują to przepisy szczególne,
  3. zrealizowania prawnie uzasadnionych interesów Administratora zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. w celu ustalenia, obrony lub dochodzenia ewentualnych roszczeń.
  1. Administrator przetwarza następujące kategorie Twoich danych osobowych: nazwa obejmująca imię i nazwisko i nazwę działalności, adres obejmujący miasto, kod pocztowy, ulicę, numer lokalu, NIP, adres e - mail oraz telefon.
  2. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą osoby upoważnione przez Administratora, organy administracji publicznej oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu Administratora.
  3. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  4. Twoje dane osobowe przetwarzane w celu wskazanym w:
  1. pkt 3 a) będą przechowywane przez okres trwania i wykonywania zawartej z Tobą umowy,
  2. pkt 3 b) będą przechowywane przez okres przewidziany w przepisach szczególnych,
  3. pkt 3c) będą przechowywane przez okres niezbędny do ustalenia, obrony lub dochodzenia roszczeń.
  1. Przysługuje Ci  prawo żądania od Administratora dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu.
  2. Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie przez Administratora danych osobowych narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
  3. Podanie danych osobowych, o których mowa w pkt 3 jest dobrowolne lecz niezbędne do realizacji zawartej umowy, a ich niepodanie uniemożliwi realizację zawartej umowy.
  4. Przetwarzanie Twoich danych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 RODO.

 

Sochaczew, dnia 16 lutego 2021 roku

 

W imieniu Zamawiającego - Zarządu Powiatu w Sochaczewie

Tadeusz Głuchowski /-/

Wicestarosta Sochaczewski

w/z Starosty

Załączone pliki:
Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 4328495]

przewiń do góry