Wersja archiwalna 2020-05-12 15:32:16
Sochaczew, dnia 12 maja 2020 roku
Wykonawcy zainteresowani
wzięciem udziału w postępowaniu
Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert
„Prace konserwatorskie przy grobowcu Mułły w Sochaczewie”
sygn. postępowania: ZP.272.PU.02.2020
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest poza ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku, poz.1843 z późn. zm.) – wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 EURO (art.4 pkt.8 ustawy).
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym postępowaniu zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 roku, poz.1145 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2020 roku, poz.282 z późn. zm.).
1. Zamawiający:
Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu
ul. Marszałka Jozefa Piłsudskiego 65
96 – 500 Sochaczew
Tel.: (46) 864 – 18 – 40
Faks: (46) 864 – 18 – 71
https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia obejmuje realizację prac konserwatorskich przy grobowcu Mułły (tzw. „baszta tatarska”) w Sochaczewie, wpisanym do rejestru zabytków na podstawie decyzji nr 882/2012 w zakresie określonym w pozwoleniu MWKZ nr 32/2020 z dnia 12 lutego 2020 roku.
Prace konserwatorskie są dofinasowane przez MWKZ.
Szczegółowy zakres prac określono w załączonej dokumentacji, a w szczególności w programie prac konserwatorskich oraz w wycenie prac konserwatorskich. Prace muszą być prowadzone pod pełnym nadzorem Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, a Wykonawca zobowiązany jest przestrzegać w tym zakresie wszystkich wymagań określonych przez MWKZ.
Wykonawca zobowiązany jest do wypełnienia obowiązków określonych zapisami umowy o udzieleniu dotacji celowej, zawartej pomiędzy Zamawiającym (Beneficjentem), a MWKZ, a w szczególności do sporządzenia wymaganych jej zapisami: szczegółowego kosztorysu powykonawczego, udokumentowanego obmiaru wykonanych prac oraz powykonawczej dokumentacji fotograficznej.
Wykonawca powinien na każdym etapie wykonywania prac konserwatorskich konsultować ich zakres z Zamawiającym i MWKZ oraz umożliwiać należyty nadzór nad ich wykonywaniem.
Kody CPV:
92522000-6 Usługi ochrony obiektów i budynków historycznych
92522100-7 Usługi ochrony obiektów historycznych
92522200-8 Usługi ochrony budynków historycznych
45453100-8 Roboty renowacyjne
Prace konserwatorskie w ramach realizacji inwestycji należy prowadzić pod nadzorem uprawnionych osób zgodnie z zasadami sztuki budowlanej, zasadami BHP oraz warunkami technicznymi wykonywania i odbioru prac konserwatorskich przy obiektach zabytkowych.
Z uwagi na prowadzenie prac w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu szkolnego, prace należy prowadzić w sposób zapewniający normalne funkcjonowanie tejże placówki oraz z zachowaniem szczególnego bezpieczeństwa przebywającej na terenie obiektu młodzieży szkolnej.
3. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 września 2020 roku (łącznie z podpisaniem protokołu odbioru końcowego bez uwag). Rozpoczęcie prac będzie możliwe po dokonaniu uzgodnień z Zamawiającym oraz MWKZ, z uwzględnieniem występujących warunków pogodowych i przyjętej technologii wykonania prac konserwatorskich.
4. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:
Zamawiający informuje, że szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 45. Pracownikiem uprawnionym do kontaktów z Wykonawcami jest: Pan Ireneusz Góralczyk (sprawy formalno – prawne). Wyjaśnienia dotyczące opisu przedmiotu zamówienia będą udzielane przez upoważnioną osobę po kontakcie z projektantem. Dopuszcza się kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl.
Zamawiający ponosi odpowiedzialność jedynie za treść wyjaśnień przekazywanych pisemnie lub publikowanych na stronie BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie.
Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.
5. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie – Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej pracy konserwatorskiej obejmującej renowację wpisanych do rejestru zabytków obiektów murowanych z cegły, o wartości co najmniej 20.000 złotych,
2) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Zamawiający wymaga, aby prace konserwatorskie były kierowane lub samodzielnie wykonywane przez osobę spełniającą wymagania, o których mowa w art.37a lub art.37c ustawy z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, potwierdzone stosownymi dokumentami,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
4) zrealizują prace konserwatorskie na własny koszt i ryzyko,
5) zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy,
6) zapewnią minimum 36 – miesięczny okres gwarancji na zrealizowane prace konserwatorskie,
7) zapewnią minimum 30 – dniowy termin płatności po zrealizowaniu prac konserwatorskich,
8) nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
6. Zawartość oferty:
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,
2)oświadczenie o niekaralności – załącznik Nr 2,
3)parafowany projekt umowy – załącznik Nr 3,
4)kosztorys ofertowy, przygotowany w oparciu o wycenę oraz program prac konserwatorskich – załącznik Nr 4,
5)kserokopię zaświadczenia z właściwego rejestru, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym (ewidencja działalności gospodarczej lub KRS) – załącznik Nr 5,
6)zaświadczenia (kserokopie): o posiadaniu wymaganych uprawnień do nadzorowania prac przez osoby mające realizować zamówienie oraz przynależności do samorządu zawodowego – załącznik Nr 6,
7)pełnomocnictwo – jeżeli wymaga tego sposób reprezentacji Wykonawcy – załącznik Nr 7.
Zamawiający przewiduje możliwość żądania wyjaśnień w zakresie złożonych ofert, jak również ich uzupełnienia w zakresie wymaganych dokumentów, za wyjątkiem poprawiania ceny przez Wykonawców.
7. Kryteria wyboru.
1) Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej zaoferowanej łącznej ceny brutto za wynagrodzenia Wykonawcy za przedmiot zamówienia.
Kryteria cenowe:
Wynagrodzenie Wykonawcy za prace konserwatorskie – 100 %
Wynagrodzenie zostanie ujęte w dwóch wariantach: a) pełne; b) bez ogrodzenia, a wybór jednego z wariantów będzie uzależniony od możliwości finansowych Zamawiającego.
2) Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.
3) Cena ofertowa obejmuje również wynagrodzenie na wszystkie obowiązki Wykonawcy, niezbędne do zrealizowania zamówienia i podana została w poziomie cen z okresu złożenia oferty. W cenie ujęto między innymi koszty uzyskania niezbędnych badań, ekspertyz, opinii, itp., także koszty prac, których wykonanie niezbędne jest do prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia, jak np.: koszty wszystkich prac przygotowawczych, koszty utrzymania, dozoru i ubezpieczenia oraz koszty uporządkowania terenu po wykonaniu.
4) Odpowiedzialność Wykonawcy w zakresie objętym proponowaną cenę ofertową obejmuje także:
a) organizację i zagospodarowanie terenu prac,
b) ubezpieczenie OC,
c) po zakończeniu prac, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu,
d) zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, badań i odbiorów oraz ewentualnego uzupełnienia dokumentacji odbiorczej dla zakresu prac objętych przedmiotem umowy.
5) Ceny jednostkowe przyjęte w kosztorysie ofertowym są cenami zryczałtowanymi i nie podlegają zmianie do zakończenia realizacji prac.
8. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najniższą cenę, zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie 7 zapytania ofertowego.
9. Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na druku „formularz ofertowy”, wraz załącznikami.
Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w terminie do dnia 21 maja 2020 roku do godz. 12.00 w siedzibie Zamawiającego w Biurze Podawczym (parter budynku Starostwa Powiatowego) – osobiście lub dostarczyć za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej lub elektronicznie na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego dnia 21 maja 2020 roku o godz. 12.30 w pokoju Nr 217 (Mała Sala Konferencyjna)
Na kopercie należy umieścić nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, nazwę i adres Zamawiającego oraz napis: „Prace konserwatorskie przy grobowcu Mułły w Sochaczewie. Nie otwierać przed dniem 21 maja 2020 roku przed godziną 12.30”.
W przypadku ofert dostarczonych pocztą lub poprzez kuriera za dzień wpływu uznaje się dzień dostarczenia oferty do Zamawiającego.
Ze względu na panujący stan zagrożenia epidemicznego w związku z występowaniem koronawirusa SARS-CoV-2, Zamawiający zaleca złożenie oferty w formie elektronicznej oraz przesłanie jej wraz z załącznikami (zeskanowane dokumenty w plikach .pdf – dokumenty powinny być wcześniej wydrukowane, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy oraz opieczętowane) na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl. Termin doręczenia oferty upływa w dniu 21 maja 2020 roku o godz.12.00. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą oraz zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.
11. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania.
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
1) nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,
2) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
3) koszt wykonania usługi jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.
12. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze
najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy
i cenę usługi, którego ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym
pismem. Jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów
– czynności te ulegną wydłużeniu o czas niezbędny na złożenie wyjaśnień lub
uzupełnienie dokumentów. Zamawiający nie przewiduje procedur odwoławczych.
13. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
W terminie wyznaczonym
przez Zamawiającego po dokonaniu wyboru oferty, wybrany w tym zakresie
Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia umowy o treści zgodnej z załączonym
wzorem i na warunkach złożonej oferty
Sochaczew, dnia 12 maja 2020 roku
W imieniu Zamawiającego - Zarządu Powiatu w Sochaczewie
Tadeusz Głuchowski /-/
Wicestarosta Sochaczewski'
w/z Starosty
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Góralczyk Ireneusz
- Data udostępnienia w BIP: 2020-05-12
- Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-05-12 15:32:16
- Liczba odsłon: 1372
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: