Wersja archiwalna 2019-08-22 15:21:26
Sochaczew, dnia 22 sierpnia 2019 roku
Wykonawcy wg rozdzielnika
Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert
„Wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, przedmiarami robót,
ze STWiOR i planem BIOZ dla zadania pod nazwą: Budowa nowych budynków Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Giżycach”
sygn. postępowania: ZP.272.PU.14.2019
Zarząd Powiatu w Sochaczewie zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert w postępowaniu na wybór Wykonawcy w zakresie świadczenia usług projektowych – wykonania kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, przedmiarami robót, ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót (STWiOR) i planem BIOZ dla zadania pod nazwą: budowa nowych budynków Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Giżycach.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest poza ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 roku, poz.1986 z późn. zm.) – wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 EURO (art.4 pkt.8 ustawy).
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym postępowaniu zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 roku, poz.1145 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 roku, poz.1186 z późn. zm.).
I. Zamawiający:
Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie
ul. Marszałka Jozefa Piłsudskiego 65
96 – 500 Sochaczew
Tel.: (46) 864 – 18 – 40
Faks: (46) 864 – 18 – 71
https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/
II. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie kompletnych projektów budowlanych oraz wykonawczych we wszystkich branżach, ze wszystkimi niezbędnymi uzgodnieniami, na budowę nowych budynku Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Giżycach oraz opracowanie szczegółowych kosztorysów inwestorskich i szczegółowych kosztorysów nakładczych – bez cen, przedmiarów robót, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, planu BIOZ.
Przygotowana dokumentacja powinna pozwolić na uzyskanie stosownych pozwoleń i decyzji, w tym pozwolenia na budowę.
71.00.00.00–8 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71.00.00.00–8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71.22.00.00–6 Usługi projektowania architektonicznego
71.24.00.00–2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
A. Założenia do projektowania dla Wykonawców:
Wytyczne do projektowania zostały przygotowane przez przyszłego użytkownika obiektu (w załączeniu) oraz zgodnie z wytycznymi Konserwatora Zabytków (z uwagi na sąsiedztwo zabytkowego parku – do bieżącego uzgodnienia na etapie przygotowywania koncepcji oraz dokumentacji finalnej).
Zakres prac powinien obejmować wszystkie branże, niezbędne do rozbudowania obiektu oraz adaptacji dotychczasowego obiektu.
Dokumentacja ma zostać opracowana dwuetapowo – w pierwszej kolejności ma zostać przedstawiona Zamawiającemu koncepcja, uwzględniająca potrzeby użytkownika i będąca w zgodzie ze bieżącymi i wymaganymi standardami dla tego rodzaju placówek. Po akceptacji koncepcji przez Zamawiającego oraz wskazaniu ewentualnych modyfikacji i uwzględnieniu ewentualnych dodatkowych potrzeb – przygotowanie kompletnej dokumentacji – zgodnie z zakresem zapytania ofertowego.
Przyjęte rozwiązania projektowe powinny zapewniać jak najlepszy stosunek rozwiązań funkcjonalno – użytkowych oraz jakościowych do przewidywanych kosztów realizacji.
B. Wymagana zawartość opracowania:
Zamawiający oczekuje otrzymania wielobranżowej dokumentacji rozbudowy obiektu Ośrodka i niezbędnej adaptacji istniejącego budynku, opracowanej w zakresie pozwalającym na:
uzyskanie pozwolenia na budowę,
ogłoszenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie robót budowlanych w zakresie objętym opracowaniem i realizację pełnowartościowego przedmiotu zamówienia,
złożenie kompletnego wniosku aplikacyjnego do ogłaszanych bieżących konkursów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 – 2020 i być w pełni zgodna z zawartymi w bieżących konkursach wytycznymi, wskazanymi przez Mazowiecką Jednostkę Wdrażania Programów Unijnych zgodnie z informacjami udostępnionymi przez Zamawiającego oraz zawartymi na stronie internetowej funduszy europejskich lub funduszy ze źródeł krajowych,
złożenie kompletnego wniosku aplikacyjnego do ogłaszanych bieżących konkursów w zakresie budowy tego rodzaju placówek.
Dokumentację projektowo – kosztorysową należy opracować zgodnie z:
ustawą z dnia 23 lipca 2003 roku o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2018 roku, poz.2067 z późn. zm.),
ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2019 roku, poz.1186 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2012 roku, poz.462),
rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 roku, poz.463),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz.690 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2013 roku, poz.1129),
ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 roku, poz.799 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.1389),
rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121, poz.1137 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz.719),
rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124, poz.1030)
lub innymi aktami prawnymi, które będą wchodzić w życie w czasie przygotowywania dokumentacji oraz innymi uwarunkowaniami prawnymi regulującymi projektowanie i realizacje inwestycji budowlanych, a także przepisami szczególnymi, polskimi normami wprowadzającymi normy europejskie lub europejskie aprobaty techniczne.
W stosunku do osób sporządzających branżowe projekty budowlane warunkiem koniecznym jest posiadanie odpowiednich uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane, a także dokumentu poświadczającego o przynależności do izby samorządu zawodowego.
Zamawiane prace projektowe obejmują (dla każdego z obiektów):
projekt zagospodarowania terenu wykonany na aktualnej mapie do celów projektowych – 4 egzemplarzy, w tym 1 egzemplarz na oryginale aktualnej mapy do celów projektowych,
projekty budowlane – 4 egzemplarzy,
projekty wykonawcze – 4 egzemplarzy,
kosztorysy i przedmiary robót – 4 egzemplarzy,
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z planem BIOZ – 1 egzemplarz.
Komplet opracowania objętego przedmiotem zamówienia należy dostarczyć również na nośniku elektronicznym (pendrive lub płyta CD/DVD) – 2 egzemplarze.
W szczególności projekty powinny zostać opracowane w sposób obejmujący swym zakresem co najmniej:
projekt zagospodarowania terenu,
projekt architektoniczny, detale i wyposażenie,
projekt konstrukcyjny,
projekt instalacji elektrycznej,
projekt instalacji sanitarnych: wod – kan. oraz c.o.,
projekt instalacji wentylacyjnej i klimatyzacji,
projekt instalacji sygnalizacji włamania,
projekt sygnalizacji p-poż,
projekt instalacji teletechnicznych,
projekty wewnętrznych i zewnętrznych przyłączy: wodociągowych, kanalizacyjnych i elektrycznych,
projekty rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym,
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich branż – w odniesieniu do zakresu zamówienia, uwzględniające nazwy i kody: grup, klas oraz kategorii robót określonych w rozporządzeniu Komisji WE nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 roku, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV,
informację bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (tzw. BIOZ),
projekty wyposażenia pomieszczeń (np. umeblowanie).
Integralną częścią opracowań branżowych stanowią oświadczenia autorów i osób sprawdzających dotyczące:
posiadania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności i zakresie odpowiednim do przedmiotowego opracowania branżowego,
przynależności do właściwej terytorialnie Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z wyszczególnieniem numeru ewidencyjnego, pod którym osoba ta została zarejestrowana,
opracowania przedmiotowego projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
przekazania praw autorskich Zamawiającemu w zakresie pozwalającym na wykorzystanie opracowania do dalszych celów – m.in. w zakresie przygotowania postępowania na realizację prac budowlanych,
udzielania odpowiedzi i wyjaśnień w zakresie przygotowanej dokumentacji w toku prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na realizację prac budowlanych.
Do protokołu przekazania inwestorowi przedmiotu zamówienia należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy o kompletności projektów budowlanych z punktu widzenia celu, jakiemu mają służyć.
Wszystkie projekty muszą być skoordynowane międzybranżowo, a kserokopie dokumentów dołączonych do projektów potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Na każdym etapie projektowania będzie wymagane zachowanie ścisłego kontaktu z Zamawiającym w zakresie rozwiązań funkcjonalnych, wizualnych, materiałowych i kosztowych. Dotyczy to w szczególności przygotowania koncepcji i uwzględnienia uwag do niej na etapie dalszych prac projektowych.
Do projektów wykonawczych należy dołączyć przedmiary robót i kosztorysy inwestorskie oraz kosztorysy bez cen (szczegółowe) – wszystkie w 4 egzemplarzach, opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozbiciu na poszczególne branże.
Zamawiający będzie żądał również projektów budowlanych w wersji elektronicznej w plikach PDF, kosztorysy w plikach PDF, jak również w plikach ATH z możliwością odtwarzania w programie kosztorysowym NORMA lub ZUZIA.
Wykonawca przekaże autorskie prawa majątkowe do kompletnego opracowania objętego zamówieniem.
Wykonawca, własnym kosztem i staraniem pozyska mapy do celów projektowych.
Również własnym kosztem i staraniem Wykonawca uzyska pozytywne opinie i uzgodnienia dla przyjętych rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych przedmiotu zamówienia, w tym w zakresie zgodności z wymogami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwem i higieną pracy.
Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w ciągu 90 dni kalendarzowych liczonych od daty podpisania umowy, z zastrzeżeniem, że koncepcja architektoniczna przyjętych rozwiązań projektowych zostanie dostarczona w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Zamawiający w ciągu 10 dni kalendarzowych zaopiniuje pisemnie przedłożoną koncepcję. W przypadku wydłużenia terminu zaopiniowania koncepcji ponad powyżej wskazany, ulegnie proporcjonalnemu wydłużeniu ostateczny termin realizacyjny. Projekt umowy przewiduje warunki możliwego wydłużenia terminu realizacji zamówienia.
IV. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 45. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Pan Ireneusz Góralczyk (sprawy formalne oraz prawne), Pan Jerzy Królik (sprawy techniczne) i Kamila Gołaszewska – Kotlarz – Dyrektor POW w Giżycach (założenia koncepcyjne). Wskazany kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl oraz do wiadomości: d_dz@wp.pl.
Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.
V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Wykonawca dysponuje projektantami w branżach wymaganych dla zrealizowania zamówienia, z aktualną przynależnością do samorządu zawodowego;
zrealizowali w ciągu ostatnich 3 lat przynajmniej jedno zamówienie obejmujące sporządzenie dokumentacji projektowej w zakresie budowy lub przebudowy obiektu użyteczności publicznej o wartości minimum 50.000 złotych. W celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca jest zobowiązany przedstawić na formularzu ofertowym wykaz zrealizowanych prac oraz przedłożyć dokumenty potwierdzające, że usługa została zrealizowana należycie. Należy podać dane kontaktowe (nazwa, adres i numer telefonu) do instytucji zlecających wykonanie opracowań, w celu umożliwienia weryfikacji podanej listy;
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
wykonają usługę na własny koszt i ryzyko,
zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy;
zapewnią minimum 21 – dniowy termin płatności po zrealizowaniu usługi,
nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,
Wykonawca, który nie spełnia powyższych warunków podlega wykluczeniu z postępowania. Zamawiający wykluczy również Wykonawcę, który realizując wcześniej zamówienia na rzecz Zamawiającego, dopuścił się naruszenia warunków podpisanych umów lub zrealizował zamówienie w sposób nienależyty, narażając Zamawiającego na problemy związane z realizacja robót budowlanych w oparciu o przygotowane opracowania projektowe.
Zawartość oferty:
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,
kserokopię zaświadczenia z właściwego rejestru, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym (ewidencja działalności gospodarczej lub KRS),
oświadczenie o niekaralności – załącznik Nr 2,
parafowany projekt umowy – załącznik Nr 3,
kserokopie uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane.
Zamawiający przewiduje możliwość żądania wyjaśnień w zakresie złożonych ofert, jak również ich uzupełnienia w zakresie wymaganych dokumentów, za wyjątkiem poprawiania ceny przez Wykonawców.
Dokumenty składane w formie kserokopii winny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osobę upoważnioną do podpisania oferty).
Kryteria wyboru:
Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej zaoferowanej ceny brutto za wynagrodzenia Wykonawcy za przedmiot zamówienia.
Kryteria cenowe:
Wynagrodzenie Wykonawcy za całość przedmiotu zamówienia – 100 %
Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.
VIII. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najniższą cenę, zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie 7 zapytania ofertowego.
Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na druku „formularz ofertowy”, wraz załącznikami.
Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w terminie do dnia 5 września 2019 roku do godz.12.00 w siedzibie Zamawiającego w Biurze Podawczym (parter budynku Starostwa Powiatowego) – osobiście lub dostarczyć za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego dnia 5 września 2019 roku o godz.12.30 w pokoju Nr 217 (Mała Sala Konferencyjna)
Na kopercie należy umieścić nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, nazwę i adres Zamawiającego oraz napis: „Oferta na wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, przedmiarami robót, ze STWiOR i planem BIOZ dla zadania pod nazwą: Budowa nowych budynków Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Giżycach. Nie otwierać przed dniem 5 września 2019 roku przed godziną 12.30”.
W przypadku ofert dostarczonych pocztą lub poprzez kuriera za dzień wpływu uznaje się dzień dostarczenia oferty do Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w formie elektronicznej i przesłanie jej wraz z załącznikami (zeskanowane dokumenty w plikach .pdf – dokumenty powinny być wcześniej wydrukowane, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy oraz opieczętowane) na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl lub igoralczyk@powiatsochaczew.pl. Termin doręczenia oferty upływa w dniu 5 września 2019 roku o godz.12.00. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą, co zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji.
Po upływie tego terminu Zamawiający zapozna się ze złożonymi ofertami i dokona ich oceny.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.
Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania:
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,
wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
koszt wykonania usługi jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.
XI. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze
najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy
i cenę usługi, którego ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym
pismem, po przeprowadzeniu procedury weryfikacyjnej, a jeżeli zajdzie potrzeba
uzyskania wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów – nastąpi to po uzyskaniu
wyjaśnień lub uzupełnienie dokumentów przez Wykonawców. Zamawiający nie
przewiduje procedur odwoławczych.
XII. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
W terminie do 14
dni od daty powiadomienia o wyborze oferty wybrany Wykonawca zobowiązany jest
do zawarcia umowy o treści zgodnej z załączonym wzorem i na warunkach złożonej
oferty
Sochaczew, dnia 22 sierpnia 2019 roku
W imieniu Zamawiającego - Zarządu Powiatu w Sochaczewie
Tadeusz Głuchowski /-/
Wicestarosta Sochaczewski
w/z Starosty
zp.272.pu.14.2019_-_dokumentacja_na_budowe_pow_w_gizycach_-_zapytanie_ofertowe.doc
zp.272.pu.14.2019_-_dokumentacja_na_budowe_pow_w_gizycach_-_zapytanie_ofertowe.pdf
zp.272.pu.14.2019_-_dokumentacja_na_budowe_pow_w_gizycach_-_zalozenia_do_projektowania.pdf
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Góralczyk Ireneusz
- Data udostępnienia w BIP: 2019-08-22
- Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-08-22 15:21:26
- Liczba odsłon: 1640
- wróć do wersji akturalnej
- Historia dokumentu: