Sochaczew, dnia 11 grudnia 2019 roku
Wykonawcy wg rozdzielnika
Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert
„Ocena stanu technicznego i wycena wartości pojazdów usuniętych z drogi w trybie art.130a ustawy prawo o ruchu drogowym na terenie Powiatu Sochaczewskiego w latach 2020 - 2022”
sygn. postępowania: ZP.272.PU.22.2019
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest poza ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 roku, poz.1843 z późn. zm.) – wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 EURO (art.4 pkt.8 ustawy).
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym postępowaniu zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2019 roku, poz.1145 z późn. zm.) i ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2018 roku, poz.1990 z późn. zm.).
1. Zamawiający:
Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65
96 – 500 Sochaczew
Tel.: (46) 864 – 18 – 40
Faks: (46) 864 – 18 – 71
https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Ocena stanu technicznego i wycena wartości pojazdów usuniętych z drogi w trybie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym i nie odebranych przez właściciela lub osobę uprawniona w terminie trzech miesięcy od dnia jego usunięcia, w stosunku do których starosta na podstawie art.130a ust.10d występuje do sadu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz Powiatu Sochaczewskiego.
Opis przedmiotu zamówienia:
1) Przedmiotem zamówienia jest wykonanie oceny technicznej i oszacowanie wartości pojazdów, usuniętych z drogi w trybie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym i nie odebranych przez właściciela lub osobę uprawniona w terminie trzech miesięcy od dnia jego usunięcia, w stosunku do których starosta na podstawie art. 130 a ust. 10d występuje do sadu z wnioskiem o orzeczenie jego przepadku na rzecz Powiatu Sochaczewskiego.
2) Wykonanie przedmiotu umowy będzie następować sukcesywnie według potrzeb i możliwości finansowych Zamawiającego.
3) Wykonawca zobowiązany będzie na zlecenie Zamawiającego do przybycia na własny koszt na miejsce przechowywania pojazdu na wyznaczonym parkingu, jego oględzin i wyceny. Zamawiający szacuje, iż w okresie umownym przedmiotowej usłudze będzie podlegało maksymalnie 165 pojazdów, po około 55 w każdym roku. Zamawiający zastrzega jednak, że jest to tylko szacunkowa ilość. Wykonawca będzie zobowiązany do wyceny pojazdów wg potrzeb Zamawiającego. Zamawiający wypłaci wynagrodzenie za faktycznie wykonane wyceny wg ceny jednostkowej wskazanej w formularzu ofertowym niezmiennej przez cały okres obowiązywania umowy.
4) Zamówienie będzie realizowane zgodnie z projektem umowy, stanowiącym załącznik nr 2.
5) Wybrane przepisy związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
a) Zgodnie z art.99 § 4 ustawy z dnia z dnia 17 czerwca 1966 roku o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz. U. z 2019 roku, poz.1438 z późn. zm.) organ egzekucyjny może wezwać biegłego skarbowego dla oszacowania wartości innych zajętych ruchomości, jeżeli uzna to za potrzebne. Organ egzekucyjny może również w tych przypadkach zwrócić się o wyrażenie opinii do instytucji zajmującej się badaniem cen.
b) art.79 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r – Prawo o ruchu drogowym dotyczący warunków jakie powinien spełniać rzeczoznawca samochodowy.
6) Zapłata za przygotowanie oceny i wyceny będzie dokonana bezgotówkowo przelewem bankowym na rachunek Wykonawcy w terminie do 30 dni od dnia doręczenia faktury VAT wystawionej Zamawiającemu – na podstawie comiesięcznych faktur zbiorczych.
7) Zamawiający wymaga, aby wycena była dostarczana Zamawiającemu w wersji papierowej oraz elektronicznej (np. plik .pdf).
8) Wykonawca jest zobowiązany do wskazania w ofercie części zamówienia (zakresu), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
9) Wykonawcom nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane przepisami ustawy PZP.
3. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia sukcesywnie od dnia 1 stycznia 2020 roku do dnia 31 grudnia 2022 roku. Wykonawca zobowiązany jest wykonać wycenę pojazdów każdorazowo po otrzymaniu pisemnego lub mailowego zlecenia od Zamawiającego w terminie 7 dni od dnia otrzymania zlecenia.
4. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 45 lub 864 – 18 – 27. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Pan Ireneusz Góralczyk (sprawy formalno – prawne) oraz Pan Lesław Siergiej (opis przedmiotu zamówienia). Dopuszcza się kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl.
Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.
5. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, a w szczególności Wykonawca biorący udział w postępowaniu musi być rzeczoznawcą posiadającym uprawnienia do oszacowania wartości pojazdów, wpisanym na listę Ministra Infrastruktury zgodnie art.79 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku – Prawo o ruchu drogowym lub zatrudniać rzeczoznawcę posiadającego uprawnienia do oszacowania wartości pojazdów, wpisanego na listę Ministra Infrastruktury zgodnie art.79 a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 roku (w tym zakresie Zamawiający dopuszcza również umowy cywilno – prawne);
2) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
3) wykonają usługę na własny koszt i ryzyko;
4) zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy;
5) zapewnią minimum 21 – dniowy termin płatności po wykonaniu usługi;
6) nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
6. Zawartość oferty:
1) Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
a) wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,
b) kserokopię zaświadczenia z właściwego rejestru, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym (ewidencja działalności gospodarczej lub KRS),
c) oświadczenie o niekaralności – załącznik Nr 2,
d) kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień rzeczoznawcy samochodowego, a w przypadku, gdy podmiot będzie korzystał z usług osób posiadających takie uprawnienia – umowa zawarta pomiędzy Wykonawcą a taką osobą lub co najmniej oświadczenie, że będzie na rzecz Wykonawcy dokonywać wycen na rzecz Powiatu Sochaczewskiego (Zarządu Powiatu w Sochaczewie);
e) parafowany projekt umowy – załącznik Nr 3.
2) Zamawiający zastrzega sobie prawo do:
a) wezwania Wykonawców w celu uzupełnienia braków w ofercie lub złożenia wyjaśnień do treści oferty;
b) negocjacji w sytuacji, gdy zostanie złożona jedna oferta, która będzie przekraczać założenia budżetowe przewidziane na realizację zamówienia;
c) przeprowadzenia rozmów z wybranym Wykonawcą celem odpowiedniego uszczegółowienia warunków realizacji zamówienia.
7. Kryteria wyboru:
Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej zaoferowanej ceny brutto za wynagrodzenia Wykonawcy za przedmiot zamówienia – łączna cena za przewidywaną ilość wycen, podaną w formularzu ofertowym.
Kryteria cenowe:
Wynagrodzenie Wykonawcy za realizację usługi (całość) – 100 %
Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.
8. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najniższą cenę, zgodnie z kryteriami określonymi w rozdziale 7 zapytania ofertowego.
Oferty Wykonawców zostaną przez Zamawiającego poszeregowane zgodnie z zaproponowanymi cenami – od najtańszej (najkorzystniejszej) do najdroższej.
Jeżeli Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, uchyli się od wykonania zadania, Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzania kolejnej ich oceny lub unieważni postępowanie i przeprowadzi nowe.
9. Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim.
Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w terminie do dnia 18 grudnia 2019 roku do godz.10.00 w siedzibie Zamawiającego w Biurze Podawczym (parter budynku Starostwa Powiatowego) – osobiście lub dostarczyć za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego dnia 18 grudnia 2019 roku o godz.10.30 w pokoju Nr 217 (Mała Sala Konferencyjna).
Na kopercie należy umieścić nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, nazwę i adres Zamawiającego oraz napis: „Oferta na ocenę stanu technicznego i wycenę wartości pojazdów usuniętych z drogi w trybie art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym na terenie Powiatu Sochaczewskiego w latach 2020 – 2022. Nie otwierać przed dniem 18 grudnia 2019 roku przed godziną 10.30”.
W przypadku ofert dostarczonych pocztą lub poprzez kuriera za dzień wpływu uznaje się dzień dostarczenia oferty do Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w formie elektronicznej (jeżeli Wykonawca nie będzie załączał próbek) i przesłanie jej wraz z załącznikami (zeskanowane dokumenty w plikach .pdf – dokumenty powinny być wcześniej wydrukowane, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy oraz opieczętowane) na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl lub igoralczyk@powiatsochaczew.pl. Termin doręczenia oferty upływa w dniu 18 grudnia 2019 roku o godz.10.00. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą, co zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji.
Po upływie tego terminu Zamawiający zapozna się ze złożonymi ofertami i dokona ich oceny.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.
11. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia niniejszego zapytania. W takim przypadku Wykonawcom, którzy złożyli oferty nie przysługuje roszczenie o zwrot kosztów uczestnictwa w zapytaniu, w tym kosztów przygotowania oferty.
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
1) nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,
2) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
3) koszt realizacji dostawy jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.
12. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy i cenę usługi, którego ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym pismem, po przeprowadzeniu procedury weryfikacyjnej, a jeżeli zajdzie potrzeba uzyskania wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów – nastąpi to po uzyskaniu wyjaśnień lub uzupełnienie dokumentów przez Wykonawców. Zamawiający nie przewiduje procedur odwoławczych.
Zamawiający odrzuci oferty
rażąco niezgodne z treścią zapytania ofertowego, których nie można poprawić w
toku udzielenia wyjaśnień i uzupełnienia dokumentów.
W terminie do 14
dni od daty powiadomienia o wyborze oferty wybranemu Wykonawcy zostanie zlecona
realizacja dostawy przedmiotu zamówienia w terminie określonym w zapytaniu – na
podstawie podpisanej z Wykonawcą umowy (wg wzoru – z załącznika).
Sochaczew, dnia 11 grudnia 2019 roku
W imieniu Zamawiającego - Zarządu Powiatu w Sochaczewie
Tadeusz Głuchowski /-/
Wicestarosta Sochaczewski
w/z Starosty
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Góralczyk Ireneusz
- Data udostępnienia w BIP: 2019-12-30
- Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-12-30 17:33:43
- Liczba odsłon: 1020
- Historia dokumentu: