Sochaczew, dnia 11 lutego 2019 roku
Wykonawcy wg rozdzielnika
Zapytanie ofertowe – zaproszenie do składania ofert
„Przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) z kosztorysami, STWiOR i planem BIOZ,
w zakresie przebudowy istniejącej kotłowni na paliwo stałe na dwie kotłownie gazowe zlokalizowane w dwóch oddzielnych budynkach
w Powiatowym Zarządzie Dróg w Sochaczewie”
sygn. postępowania: ZP.272.PU.03.2019
Zarząd Powiatu w Sochaczewie zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert w postępowaniu na wybór Wykonawcy w zakresie świadczenia usług projektowych – przygotowania kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, STWiOR i planem BIOZ, w zakresie przebudowy istniejącej kotłowni na paliwo stałe na dwie kotłownie gazowe w dwu budynkach Powiatowego Zarządu Dróg w Sochaczewie przy ulicy Gwardyjskiej 10.
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest poza ustawą z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 roku, poz.1986 z późn. zm.) – wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 30.000 EURO (art.4 pkt.8 ustawy).
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym postępowaniu zastosowanie będą miały przepisy ustawy dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 2018 roku, poz.1025 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo budowlane (Dz. U. z 2018 roku, poz.1202 z późn. zm.)..
1. Zamawiający:
Powiat Sochaczewski, reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Sochaczewie
ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65
96 – 500 Sochaczew
Tel.: (46) 864 – 18 – 40
Faks: (46) 864 – 18 – 71
https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/
2. Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) wraz z kosztorysami, STWiOR i planem BIOZ, w zakresie w zakresie przebudowy istniejącej kotłowni na paliwo stałe w budynku warsztatowym z zapleczem szatniowym na kotłownię gazową oraz budowę kotłowni gazowej w budynku administracyjno – biurowym w Powiatowym Zarządzie Dróg w Sochaczewie. Przygotowana dokumentacja powinna pozwolić na uzyskanie stosownych pozwoleń i decyzji, w tym pozwolenia na budowę oraz umożliwić złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach konkursu RPO WM: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – Poddziałanie 4.3.1 Ograniczanie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej, typ projektów: Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych – RPMA.04.03.01-IP.01-14-093/18.
71.00.00.00–8 Usługi architektoniczne w zakresie obiektów budowlanych
71.00.00.00–8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
71.22.00.00–6 Usługi projektowania architektonicznego
71.24.00.00–2 Usługi architektoniczne, inżynieryjne i planowania
I. Założenia do projektowania dla Wykonawców:
Opracowanie dokumentacji obejmującej przebudowę kotłowni ze zmianą źródła ciepła ze stałego (miał węglowy / węgiel) na gaz ziemny wraz z:
projektem kotłowni gazowej kondensacyjnej dwufunkcyjnej dla budynku warsztatowego z zapleczem szatniowym z robotami adaptacyjnymi w pomieszczeniu kotłowni,
projektem kotłowni gazowej kondensacyjnej jednofunkcyjnej dla budynku biurowego z robotami adaptacyjnymi w pomieszczeniu administracyjno – biurowym wskazanym przez użytkownika do wykorzystania na potrzeby budowy kotłowni gazowej,
projektem doziemnych wewnętrznych instalacji gazowych na odcinku od szafki gazowej w ogrodzeniu do pomieszczeń poszczególnych kotłowni,
świadectwa energetyczne dla kotłowni gazowych budynku warsztatowego z zapleczem szatniowym i oraz budynku administracyjno-biurowego,
niezbędne uzgodnienia.
Wykonanie badań i pomiarów niezbędnych przy projektowaniu instalacji gazowej.
Uwzględnienie ogólnych wytycznych dostawcy gazu (SIME Polska Sp. z o.o.) oraz Państwowej Straży Pożarnej, określającej m.in. minimalne wymagania dotyczące kotłowni, instalacji gazowej, instalacji p.poż. oraz zabezpieczenia pomieszczeń.
Dokumentacja musi być roboczo poddawana konsultacjom z Zamawiającym oraz z użytkownikiem obiektów. Po akceptacji wersji roboczej przez Zamawiającego oraz wskazaniu ewentualnych modyfikacji i uwzględnieniu ewentualnych dodatkowych potrzeb – przygotowanie kompletnej dokumentacji – zgodnie z zakresem zapytania ofertowego.
Przyjęte rozwiązania projektowe powinny zapewniać jak najlepszy stosunek rozwiązań funkcjonalno – użytkowych oraz jakościowych do przewidzianych do poniesienia kosztów budowy.
II. Wymagana zawartość opracowania:
Zamawiający oczekuje otrzymania wielobranżowej dokumentacji, opracowanej w zakresie pozwalającym na:
uzyskanie pozwolenia na budowę,
opracowanie studium wykonalności zamierzenia inwestycyjnego,
złożenie wniosku o dofinansowanie w ramach konkursu RPO WM: 4.3 Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza – Poddziałanie 4.3.1 Ograniczanie zanieczyszczeń powietrza i rozwój mobilności miejskiej, typ projektów: Ograniczenie „niskiej emisji”, wymiana urządzeń grzewczych – RPMA.04.03.01-IP.01-14-093/18,
ogłoszenie przetargu na wykonanie robot budowlanych w zakresie objętym opracowaniem i realizację pełnowartościowego przedmiotu zamówienia.
Dokumentacja projektowa winna być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz spełniać obowiązujące przepisy Prawa Budowlanego, przepisy techniczno – budowlane, przepisy powiązane i normy.
Projekty budowlane i wykonawcze nie mogą zawierać znaków towarowych wyrobów budowlanych.
Zamawiający dysponuje aktualną mapą do celów projektowych.
W ramach prac projektowo – kosztorysowych należy uwzględnić rozwiązania projektowe dotyczące usunięcia lub zastosowania środków technicznych mających na celu zabezpieczenie ewentualnych kolizji istniejących instalacji z projektowanymi elementami obiektu.
Dokumentację projektową – kosztorysową należy opracować zgodnie z:
ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 roku, poz.1202 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2018 roku, poz.1935),
rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 roku w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz. U. z 2012 roku, poz.463),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2015 roku, poz.1422 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego (Dz. U. z 2013 roku, poz.1129),
ustawą z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2018 roku, poz.799 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno – użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.1389),
rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 roku w sprawie uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (Dz. U. Nr 121, poz.1137 z późn. zm.),
rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 7 czerwca 2010 roku w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz. U. Nr 109, poz.719),
rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009 roku w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. Nr 124, poz.1030)
oraz innymi uwarunkowaniami prawnymi regulującymi projektowanie i realizacje inwestycji budowlanych, a także przepisami szczególnymi, polskimi normami wprowadzającymi normy europejskie lub europejskie aprobaty techniczne..
W stosunku do osób sporządzających branżowe projekty budowlane warunkiem koniecznym jest posiadanie odpowiednich uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 roku, poz.1202 z późn. zm.), a także dokumentu poświadczającego o przynależności do izby samorządu zawodowego.
Zamawiane prace projektowe obejmują:
projekt zagospodarowania terenu wykonany na aktualnej mapie do celów projektowych – 5 egzemplarzy, w tym 1 egzemplarz na oryginale aktualnej mapy do celów projektowych,
wielobranżowy projekt budowlany – 4 egzemplarze,
wielobranżowy projekt wykonawczy – 4 egzemplarze,
szczegółowe kosztorysy inwestorskie oraz szczegółowe kosztorysy nakładcze (bez cen) dla poszczególnych branż – po 2 egzemplarze,
wielobranżowe specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych wraz z planem BIOZ – 2 egzemplarze.
Komplet opracowania objętego przedmiotem zamówienia należy dostarczyć również na nośniku elektronicznym (pendrive lub płyta CD/DVD) – 2 egzemplarze..
6. W szczególności projekty powinny zostać opracowane w sposób obejmujący swym zakresem co najmniej:
projekt zagospodarowania terenu,
projekt architektoniczny, detale, wyposażenie oraz przegrody ogniowe o parametrach wymaganych przepisami prawa,
projekt konstrukcyjny (jeśli będzie wymagany),
projekt wyposażenia technologicznego kotłowni
orazz instalacjami gazowymi wewnętrznymi oraz zewnętrznymi (doziemnymi), jak również podłączenia istniejącej instalacji centralnego ogrzewania do nowych źródeł ciepła,projekt instalacji elektrycznych, w tym instalacji sterujących,
projekt instalacji sanitarnych: wod – kan. – w niezbędnym zakresie,
projekt sygnalizacji p-poż.,
projekty rozwiązań ewentualnych kolizji z istniejącym uzbrojeniem podziemnym,
specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich branż – w odniesieniu do zakresu zamówienia, uwzględniające nazwy i kody: grup, klas oraz kategorii robót określonych w rozporządzeniu Komisji WE nr 213/2008 z dnia 28 listopada 2007 roku, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 2195/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (CPV) oraz dyrektywy 2004/17/WE i 2004/18/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczące procedur udzielania zamówień publicznych w zakresie zmiany CPV,
informację bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (tzw. BIOZ).
Integralną częścią opracowań branżowych stanowią oświadczenia autorów i osób sprawdzających dotyczące:
posiadania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności i zakresie odpowiednim do przedmiotowego opracowania branżowego,
przynależności do właściwej terytorialnie Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa z wyszczególnieniem numeru ewidencyjnego, pod którym osoba ta została zarejestrowana,
opracowania przedmiotowego projektu zgodnie z obowiązującymi przepisami, normami oraz zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej,
przekazania praw autorskich Zamawiającemu w zakresie pozwalającym na wykorzystanie opracowania do dalszych celów – m.in. w zakresie przygotowania postępowania na realizację prac budowlanych.
Do protokółu przekazania inwestorowi przedmiotu zamówienia należy dołączyć oświadczenie Wykonawcy o kompletności projektów budowlanych z punktu widzenia celu, jakiemu mają służyć.
Wszystkie projekty muszą być skoordynowane międzybranżowo, a kserokopie dokumentów dołączonych do projektów potwierdzone za zgodność z oryginałem.
Na każdym etapie projektowania będzie wymagane zachowanie ścisłego kontaktu z Zamawiającym w zakresie rozwiązań funkcjonalnych, wizualnych, materiałowych i kosztowych. Dotyczy to w szczególności przygotowania wersji roboczej i uwzględnienia uwag do niej na etapie dalszych prac projektowych.
Do projektów wykonawczych należy dołączyć szczegółowe kosztorysy inwestorskie oraz nakładcze (bez cen) – wszystkie w 2 egzemplarzach, opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozbiciu na poszczególne branże.
Zamawiający będzie żądał również projektów budowlanych w wersji elektronicznej w plikach PDF, kosztorysy w plikach PDF, jak również w plikach ATH z możliwością odtwarzania w programie kosztorysowym NORMA lub ZUZIA.
Wykonawca przekaże autorskie prawa majątkowe do opracowania objętego zamówieniem.
Własnym kosztem i staraniem Wykonawca uzyska pozytywne opinie i uzgodnienia dla przyjętych rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych przedmiotu zamówienia, w tym w zakresie zgodności z wymogami dotyczącymi ochrony przeciwpożarowej oraz bezpieczeństwem i higieną pracy.
3. Termin wykonania zamówienia:
Wykonawca obowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia do dnia 30 marca 2019 roku, z zastrzeżeniem, że wstępna wersja robocza przyjętych rozwiązań zostanie dostarczona w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. Zamawiający w ciągu 3 dni kalendarzowych zaopiniuje pisemnie przedłożoną wersję roboczą.
4. Sposób uzyskania informacji dotyczących przedmiotu zamówienia i pobrania dokumentacji:
Szczegółowe informacje dotyczące przedmiotu zamówienia można uzyskać osobiście w siedzibie Zamawiającego – Starostwo Powiatowe w Sochaczewie, ul. M. J. Piłsudskiego 65, 96 – 500 Sochaczew lub telefonicznie pod numerem tel. (46) 864 – 18 – 45. Pracownikami uprawnionymi do kontaktów z Wykonawcami są: Pan Jerzy Królik i Pan Ireneusz Góralczyk. Dopuszcza się kontakt poprzez pocztę elektroniczną na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl.
Zaproszenie do składania ofert, wraz z formularzem ofertowym, załącznikami, projektem umowy można pobrać w siedzibie Zamawiającego lub ze strony internetowej BIP Starostwa Powiatowego w Sochaczewie https://sochaczew-powiat.bip.org.pl/.
5. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania – Wykonawca dysponuje projektantami w branżach wymaganych dla zrealizowania zamówienia, z aktualną przynależnością do samorządu zawodowego (m.in. w branży konstrukcyjnej; w branży instalacyjnej sanitarnej – głównie gazowej oraz w branży instalacyjnej elektrycznej),
znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia,
wykonają usługę na własny koszt i ryzyko,
zapewnią realizację zamówienia bez zaliczkowania w okresie realizacji umowy,
zapewnią minimum 21 – dniowy termin płatności po zrealizowaniu usługi,
nie byli skazani za przestępstwa popełnione w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia, przestępstwo przeciwko prawom osób wykonujących pracę zarobkową, przestępstwo przekupstwa, przestępstwo przeciwko obrotowi gospodarczemu lub inne przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych, a także za przestępstwo skarbowe lub przestępstwo udziału w zorganizowanej grupie albo związku mających na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
Zawartość oferty:
Oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
wypełniony formularz ofertowy – załącznik Nr 1,
kserokopię zaświadczenia z właściwego rejestru, uprawniającego Wykonawcę do występowania w obrocie prawnym (ewidencja działalności gospodarczej lub KRS),
oświadczenie o niekaralności – załącznik Nr 2,
parafowany projekt umowy – załącznik Nr 3,
kserokopie uprawnień zawodowych w specjalnościach o których mowa w art.14 ust.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (Dz. U. z 2018 roku, poz.1202 z późn. zm.), a także dokumentu poświadczającego o przynależności do izby samorządu zawodowego.
Zamawiający przewiduje możliwość żądania wyjaśnień w zakresie złożonych ofert, jak również ich uzupełnienia w zakresie wymaganych dokumentów, za wyjątkiem poprawiania ceny przez Wykonawców.
Kryteria wyboru:
Zamawiający będzie się kierował kryterium najniższej zaoferowanej ceny brutto za wynagrodzenia Wykonawcy za przedmiot zamówienia.
Kryteria cenowe:
Wynagrodzenie Wykonawcy za usługi projektowe – 100 %
Cena ofertowa podana przez Wykonawcę obowiązuje przez okres ważności umowy i nie podlega waloryzacji.
8. Opis sposobu wyboru najkorzystniejszej oferty:
Zamawiający za najkorzystniejszą ofertę uzna tę, która spełnia wszystkie postawione wymagania udziału w postępowaniu oraz posiada najniższą cenę, zgodnie z kryteriami określonymi w punkcie 7 zapytania ofertowego.
Forma, miejsce i termin złożenia i otwarcia ofert:
Ofertę należy sporządzić w języku polskim (czytelną i trwałą techniką) na druku „formularz ofertowy”, wraz załącznikami.
Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w terminie do dnia 15 lutego 2019 roku do godz.12.00 w siedzibie Zamawiającego w Biurze Podawczym (parter budynku Starostwa Powiatowego) – osobiście lub dostarczyć za pośrednictwem poczty lub firmy kurierskiej. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego dnia 15 lutego 2019 roku o godz.12.30 w pokoju Nr 217 (Mała Sala Konferencyjna)
Na kopercie należy umieścić nazwę (firmę) i adres Wykonawcy, nazwę i adres Zamawiającego oraz napis: „Oferta na przygotowanie kompletnej dokumentacji projektowej (branżowych projektów budowlanych i wykonawczych) z kosztorysami, STWiOR i planem BIOZ, w zakresie przebudowy istniejącej kotłowni na paliwo stałe na dwie kotłownie gazowe zlokalizowane w dwóch oddzielnych budynkach w Powiatowym Zarządzie Dróg w Sochaczewie. Nie otwierać przed dniem 15 lutego 2019 roku przed godziną 12.30”.
W przypadku ofert dostarczonych pocztą lub poprzez kuriera za dzień wpływu uznaje się dzień dostarczenia oferty do Zamawiającego.
Zamawiający dopuszcza złożenie oferty w formie elektronicznej i przesłanie jej wraz z załącznikami (zeskanowane dokumenty w plikach .pdf – dokumenty powinny być wcześniej wydrukowane, podpisane przez osoby upoważnione do reprezentacji Wykonawcy oraz opieczętowane) na adres: przetargi@powiatsochaczew.pl lub igoralczyk@powiatsochaczew.pl. Termin doręczenia oferty upływa w dniu 15 lutego 2019 roku o godz.12.00. Zamawiający informuje, że nie dysponuje narzędziami, które uniemożliwiłyby zapoznania się z treścią oferty złożonymi w powyższy sposób przed datą składania ofert, a w związku z tym informuje, by je składać za elektronicznym zwrotnym potwierdzeniem odbioru, co pozwoli zweryfikować Wykonawcy datę zapoznania się przez Zamawiającego ze złożoną ofertą, co zapewni nienaruszenie zasad uczciwej konkurencji.
Po upływie tego terminu Zamawiający zapozna się ze złożonymi ofertami i dokona ich oceny.
Oferta otrzymana przez Zamawiającego po ww. terminie nie będzie podlegała ocenie.
11. Sytuacje dopuszczające unieważnienie postępowania:
Zamawiający unieważni prowadzone postępowanie o udzielenie zamówienia w następujących przypadkach:
nie złożono żadnej oferty spełniającej wymagania udziału postępowaniu,
wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
koszt wykonania usługi jest wyższy, niż suma środków przeznaczona na zrealizowanie zamówienia.
12. Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty:
Informacja o wyborze
najkorzystniejszej oferty zawierająca: nazwę (firmę), siedzibę, adres Wykonawcy
i cenę usługi, którego ofertę wybrano zostanie przekazana Wykonawcy odrębnym
pismem, po przeprowadzeniu procedury weryfikacyjnej, a jeżeli zajdzie potrzeba
uzyskania wyjaśnień lub uzupełnienia dokumentów – nastąpi to po uzyskaniu wyjaśnień
lub uzupełnienie dokumentów przez Wykonawców. Zamawiający nie przewiduje
procedur odwoławczych.
13. Informacja o terminie i miejscu podpisania umowy:
W terminie do 7 dni
od daty powiadomienia o wyborze oferty wybrany Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia
umowy o treści zgodnej z załączonym wzorem i na warunkach złożonej oferty
Sochaczew, dnia 11 lutego 2019 roku
W imieniu Zamawiającego - Zarządu Powiatu w Sochaczewie
Jolanta Gonta /-/
Starosta Sochaczewski
zp.272.pu.03.2019_-_dokumentacja_kotlowni_gazowej_w_pzd_w_sochaczewie_-_zapytanie_ofertowe.doc
zp.272.pu.03.2019_-_dokumentacja_kotlowni_gazowej_w_pzd_w_sochaczewie_-_zapytanie_ofertowe.pdf
zp.272.pu.03.2019_-_dokumentacja_kotlowni_gazowej_w_pzd_w_sochaczewie_-_rozstrzygniecie.pdf
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Góralczyk Ireneusz
- Data udostępnienia w BIP: 2019-02-20
- Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-02-20 15:57:34
- Liczba odsłon: 812
- Historia dokumentu: