Informacja o wyborze oferty

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU– ROBOTY BUDOWLANE

dot. zamówienia publicznego

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W SOCHACZEWIE

ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA:

„Przebudowę drogi powiatowej nr 3848W Topołowa - Teresin Aleja XX - lecia  w miejscowości Teresin  w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”

1.      Zamawiający

 Powiatowy Zarząd Dróg w Sochaczewie, ul. Gwardyjska 10, 96-500 Sochaczew,

Osoby do kontaktów: 1) w sprawach formalnych – Marta Drązikowska-Grad,

                                   2) w sprawach merytorycznych – Danuta Kamińska

tel.: (046) 862-25-68  faks: (046) 862-21-46, e-mail : pwzdrog@poczta.onet.pl

Rodzaj zamawiającego – administracja samorządowa

2.     Przedmiot zamówienia

1.     Nazwa zamówienia: „Przebudowa drogi powiatowej nr 3848W Topołowa - Teresin Aleja XX - lecia  w miejscowości Teresin w ramach „Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych 2008-2011”.

2.     Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

3.     Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia:

                Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej nr 3848W (stare numery 3830W i 3831W) Topołowa -           Teresin Aleja XX - lecia  w miejscowości Teresin o łącznej długości 2 108,67 mb obejmująca swym zakresem:

-         wymianę konstrukcji nawierzchni na nową w miejscach jej całkowitej degradacji;

-         rozbiórkę pasa nawierzchni w obrębie wykonywanej kanalizacji deszczowej i w miejscach wymiany warstw konstrukcyjnych nawierzchni;

-         wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego w miejscach wymiany warstw konstrukcyjnych nawierzchni oraz              w miejscach projektowanej kanalizacji deszczowej, pod zatoki i chodniki;

-         ułożenie warstwy wiążącej o grubości 8 cm na powierzchniach, gdzie wymieniono warstwę konstrukcyjną i kanalizację deszczową;

-         wymianę warstwy ścieralnej grubości 5 cm po uprzednim sfrezowaniu;

-         budowę odcinków chodników łączących istniejące chodniki z projektowanymi przejściami dla pieszych;

-         budowę zatok postojowych;

-         korektę łuków na skrzyżowaniach;

-         wykonanie oznakowania pionowego i poziomego;

-         wykonanie barier ochronnych wzdłuż chodników;

-         odwodnienie pasa drogowego – budowa kanalizacji deszczowej;

-         wykonanie studni kablowych i kanalizacji telefonicznej 2-otworowej wraz z demontażem istniejącego odcinka kanalizacji telefonicznej oraz rozbiórkę i odtworzenie istniejącego chodnika.

                Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w dokumentacji projektowej oraz specyfikacji technicznej                 wykonania i odbioru robót.

4.     Wspólny słownik zamówień (CPV):  

                45233220-7  Roboty w zakresie nawierzchni dróg

                45232310-8 Roboty budowlane w zakresie linii telefonicznych

                45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych

5.     Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.

6.     Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej. 

7.     Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających na warunkach określonych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy – Prawo zamówień publicznych.

3.     Wadium:

1. Wykonawca  jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 90 000,00 zł (słownie: dziewięćdziesiąt tysięcy złotych).

2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru wykonawcy:

a.     pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:

Powiatowego Zarządu Dróg w Sochaczewie

Nr konta 53 9283 0006 0011 2846 2000 0010,

b.     poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c.     gwarancjach bankowych;

d.     gwarancjach ubezpieczeniowych;

e.     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275).

3.     Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i obejmować cały okres związania ofertą.

4.      Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.

5.     Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

6.     Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

7.     Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium  na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

8.     Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium  w terminie określonym przez zamawiającego.

9.     Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

10.   Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy:

a.     odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie;

b.     nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

c.     zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

11.   Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa     w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

4.     Termin wykonania zamówienia: do 15 listopada 2010 r.

5.     Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1)     O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

·         posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

·         posiadania wiedzy i doświadczenia;

·         dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

·         sytuacji ekonomicznej i finansowej. 

2)     W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust.1 ustawy Pzp.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

1.Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać          w sposób szczególny.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

2.Wiedza i doświadczenie:

Wykonawca winien wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch robót budowlanych:

- jednej roboty budowlanej polegającej na przebudowie lub budowie drogi o długości co najmniej 1 000 mb wraz z budową kanalizacji deszczowej,

- jednej roboty budowlanej polegającej na przebudowie lub budowie drogi o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto,

oraz załączyć dokument potwierdzający, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału                w postępowaniu.

3. Potencjał techniczny:

Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie wykonawca zobowiązany jest wykazać          w sposób szczególny.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonego do oferty oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału w postępowaniu.

4.Osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował odpowiednio wykwalifikowanym kluczowym personelem, odpowiedzialnym za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającym wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia w danej specjalności       w celu obsadzenia niżej podanych stanowisk:

Stanowisko: Kierownik budowy

Wymagane uprawnienia/wykształcenie: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

Minimalna liczba osób: 1

Minimalne doświadczenie zawodowe: 2 zadania z zakresu budowy lub przebudowy drogi o wartości nie mniejszej niż 3 000 000 zł brutto każde

Całkowite doświadczenie zawodowe – min. 5 lat, dla podobnych robót – min. 3 lata

Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia w specjalności drogowej do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych           w budownictwie i kierowania robotami w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy      z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału               w postępowaniu.

5. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:

Wykonawca winien dysponować własnymi środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż   3 000 000 zł.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału                w postępowaniu.

Wykonawca, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony z postępowania.

6.     Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:

A.     W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

1.     Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

  1. Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju     i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.
  2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

4.     Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu        o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 

B.     W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

1.     Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.

2.     Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.

3.     Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega             z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

4.     Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne                   i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

5.     Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu    o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

6.     Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu   o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji (części) zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt B.

C.    Dokumenty podmiotów zagranicznych:

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.

D.    Inne dokumenty:

Oferta powinna zawierać prawidłowo wypełnione następujące dokumenty i oświadczenia:

1. Formularz oferty (załącznik nr 1 do SIWZ).

2. Kosztorysy ofertowe – 2 szt. (załącznik nr 1A do SIWZ).                                                                                                                                                               3. Harmonogram rzeczowo - finansowy z terminami zakończenia poszczególnych robót (załącznik nr 1B do SIWZ).

4. Ogólny harmonogram realizacji zadania (załącznik nr 2 do SIWZ).

5. Zaakceptowany projekt umowy - akceptacja warunków zawartych w projekcie umowy wyrażona jest poprzez parafowanie przez osoby upoważnione do reprezentowania firmy lub przez pełnomocnika każdej strony projektu umowy.

6. Dowód wpłacenia /wniesienia/ wadium.

        7. Pełnomocnictwo do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik.

7.     Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony

8.     Kryteria oceny ofert: cenawaga 100%

9.     Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej: www.sochaczew-powiat.bip.org.pl. Specyfikację można również uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Sochaczewie, ul. Gwardyjska 10,       96-500 Sochaczew.

10.   Termin i miejsce składania ofert : 30.06.2010 r., godz. 10:00, siedziba zamawiającego, pok. nr 8

Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: 30.06.2010 r., godz. 10:30, siedziba zamawiającego, pok. nr 7

11.   Termin związania ofertą: liczba dni: 30 od ostatecznego terminu składania ofert.

12.   Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia.

Przedłużenie terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku, gdy wykonawca będzie miał opóźnienie w realizacji umowy z któregokolwiek z powodów wymienionych poniżej:

a) wyjątkowo niesprzyjające warunki pogodowe w kraju,

b) niedopełnienie przez zamawiającego jego obowiązków wynikających z umowy,

c) jakiekolwiek zawieszenie wykonywania prac nie spowodowane uchybieniami wykonawcy,

d) siła wyższa.

13.   Inne informacje:

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Projekt/program nie jest finansowany ze środków Unii Europejskiej.

Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 16.06.2010 r.

Sochaczew, dnia 16.06.2010 r.

Zatwierdził:

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg

w  Sochaczewie

Małgorzata Dębowska

Do pobrania:

SIWZ z załącznikami, Przedmiar robót, Specyfikacje techniczne, Dokumentacja projektowa, Projekt umowy - część I, część II, część III, część IV

Do rozpakowania dokumentacji należy pobrać i zapisać w jednym folderze WSZYSTKIE części.

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Cholewa Tomasz
  • Data udostępnienia w BIP: 2010-07-13
  • Informacja zaktualizowana przez: Cholewa Tomasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2010-07-06 16:53:25
  • Liczba odsłon: 426
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 3938892]

przewiń do góry