Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty

 

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – ROBOTY BUDOWLANE

DOT. ZAMÓWIENIA PUBLICZNEGO

POWIATOWY ZARZĄD DRÓG W SOCHACZEWIE

ZAPRASZA DO SKŁADANIA OFERT

W TRYBIE PRZETARGU NIEOGRANICZONEGO NA:

„Przebudowę układu komunikacyjnego wschodniej części Powiatu Sochaczewskiego, I etap – przebudowa drogi powiatowej nr 3837W Paprotnia – Teresin – Szymanów – Aleksandrów na odcinku Paprotnia - Elżbietów”

1.     Zamawiający

 Powiatowy Zarząd Dróg w Sochaczewie, ul. Gwardyjska 10, 96-500 Sochaczew,

Osoby do kontaktów: 1) w sprawach formalnych – Marta Drązikowska-Grad,

                                   2) w sprawach merytorycznych – Danuta Kamińska

tel. (046) 862-25-68 , fax (046) 862-21-46, e-mail : pwzdrog@poczta.onet.pl

Rodzaj zamawiającego – administracja samorządowa

2.     Przedmiot zamówienia

1.     Nazwa zamówienia: „Przebudowa układu komunikacyjnego wschodniej części Powiatu Sochaczewskiego, I etap – przebudowa drogi powiatowej nr 3837W Paprotnia – Teresin – Szymanów - Aleksandrów na odcinku Paprotnia - Elżbietów”

2.     Rodzaj zamówienia: roboty budowlane

3.     Określenie przedmiotu oraz zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest przebudowa drogi powiatowej Nr 3837W Paprotnia-Teresin-Szymanów-Aleksandrów:

1.     Odcinek I w m. PAPROTNIA ul. O.M. Kolbe długości 362,5 m, km proj. 0+541,5 - 0+904

2.     Odcinek II TERESIN-ELŻBIETÓW długości 3643 m, km proj. 0+000 - 3+643

obejmująca swym zakresem wykonanie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego, budowę ciągu pieszo-rowerowego, odtworzenie rowów przydrożnych, umocnienie pobocza kruszywem łamanym oraz wykonanie oznakowania poziomego      i pionowego.

  1. Wspólny słownik zamówień (CPV): 

45233220-7  Roboty w zakresie nawierzchni dróg

45233222-1  Roboty budowlane w zakresie układania chodników i asfaltowania

45233140-2  Roboty drogowe

5.     Nie dopuszcza się złożenia oferty częściowej.

6.     Nie dopuszcza się złożenia oferty wariantowej. 

7.     Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

3.     Wadium:

1. Wykonawca  jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 140 000 zł (słownie: sto czterdzieści tysięcy złotych)

2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu składania ofert w następujących formach, w zależności od wyboru wykonawcy:

a.     pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:

Powiatowego Zarządu Dróg w Sochaczewie

Nr konta 53 9283 0006 0011 2846 2000 0010,

w takim czasie, aby kwota wadium w dniu otwarcia ofert znajdowała się na tym koncie,

b.     poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;

c.     gwarancjach bankowych;

d.     gwarancjach ubezpieczeniowych;

e.     poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r., Nr 42, poz. 275).

3.     Wadium wnoszone w formie poręczeń lub gwarancji musi być złożone w oryginale i obejmować cały okres związania ofertą.

4.      Wykonawca, który nie wniesie wadium zostanie wykluczony z postępowania.

5.     Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

6.     Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

7.     Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium  na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

8.     Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 5, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium  w terminie określonym przez zamawiającego.

9.     Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę.

10.   Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana utraci wadium wraz z odsetkami na rzecz zamawiającego w przypadku, gdy:

a.        odmówi podpisania umowy w sprawie niniejszego zamówienia na warunkach określonych w ofercie;

b.        nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

c.        zawarcie umowy w sprawie niniejszego zamówienia stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

11.   Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi  na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

4.     Termin wykonania zamówienia: do 15 października 2010 r.

5.     Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1)     posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2)      posiadania wiedzy i doświadczenia;

3)     dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

4)     sytuacji ekonomicznej i finansowej. 

Opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu:

1.Wiedza i doświadczenie:

Wykonawca musi wykazać się doświadczeniem w wykonaniu w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert,        a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej trzech robót budowlanych:

- jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni bitumicznej z betonu asfaltowego na długości co najmniej 4 000 mb;

- jednej roboty budowlanej polegającej na wykonaniu nawierzchni z kostki brukowej lub płytek betonowych o powierzchni min.       12 000 m2;

 - jednej roboty budowlanej polegającej na remoncie, przebudowie lub budowie drogi o wartości nie mniejszej niż 4 000 000 zł brutto,

oraz załączyć dokument potwierdzający, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału                    w postępowaniu.

2. Potencjał techniczny:

Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował  narzędziami, wyposażeniem zakładu i urządzeniami technicznymi wymienionymi poniżej:
- Wytwórnia (otaczarka) mieszanki mineralno-asfaltowej z automatycznym sterowaniem produkcji – 1 szt.
- Układarka do mas mineralno - bitumicznych elektronicznie sterowana - 1 szt.
- Walec ogumiony - 2 szt.
- Walce stalowe gładkie 8-10Mg i 11-14 Mg - 2 szt.
- Szczotka mechaniczna - 1 szt.
- Samochody samowyładowcze - w ilości zapewniającej ciągłość robót
- Skrapiarka samochodowa z urządzeniem do mechanicznego sterowania i dozowania lepiszcza - 1 szt.

- Spycharka – 1 szt.

- Koparka – 2 szt.

- Równiarka samojezdna – 1 szt.

- Zagęszczarki płytowe

- Piły mechaniczne

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału                    w postępowaniu.

3.Osoby zdolne do wykonania zamówienia:

Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował odpowiednio wykwalifikowanym kluczowym personelem, odpowiedzialnym za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającym wymagane obowiązującymi przepisami uprawnienia w danej specjalności w celu obsadzenia niżej podanych stanowisk:

Stanowisko: Kierownik budowy

Wymagane uprawnienia/wykształcenie: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

Minimalna liczba osób: 1

Minimalne doświadczenie zawodowe: 2 zadania z zakresu budowy lub przebudowy dróg, porównywalne z przedmiotem zamówienia jako Kierownik budowy/robót

Całkowite doświadczenie zawodowe: min. 5 lat, dla podobnych robót – min. 3 lata

Stanowisko: Kierownik robót drogowych

Wymagane uprawnienia/wykształcenie: do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej

Minimalna liczba osób: 1

Minimalne doświadczenie zawodowe: 2 zadania z zakresu budowy lub przebudowy dróg, porównywalne z przedmiotem zamówienia

Całkowite doświadczenie zawodowe – min. 5 lat, dla podobnych robót – min. 3 lata

Kierownik budowy oraz Kierownik robót drogowych muszą posiadać uprawnienia w specjalności drogowej do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie i kierowania robotami w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wymagane przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz aktualne zaświadczenie o wpisie na listę członków właściwej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału                    w postępowaniu.

4. Sytuacja ekonomiczna i finansowa:

Wykonawca winien dysponować własnymi środkami finansowymi lub zdolnością kredytową w wysokości nie mniejszej niż 4 000 000 zł.

Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie załączonych do oferty dokumentów lub oświadczeń zgodnie z formułą: wykonawca wykazał/nie wykazał spełniania warunku udziału                     w postępowaniu.

Wykonawca, który nie wykaże spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie wykluczony z postępowania.

6.     Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy:

A.     W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

1.     Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.

2.     Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju          i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

3.     Wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych       w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami.

4.     Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

5.     Informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawiona nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu              o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert. 

B.     W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

1.     Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia.

2.     Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału  w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,     a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy.

3.     Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega                   z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

4.     Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

5.     Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu             o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

6.     Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu              o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji (części) zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt B.

C.    Dokumenty podmiotów zagranicznych:

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

a. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

b. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

c. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia.

D.    Inne dokumenty:

Oferta powinna zawierać prawidłowo wypełnione następujące dokumenty i oświadczenia:

Do formularza oferty należy załączyć:

1.  Kosztorys ofertowy.

2. Zestawienie wartości inwestycji.

3. Harmonogram rzeczowy robót.

4. Ogólny harmonogram realizacji zadania.

5. Zaakceptowany projekt umowy - akceptacja warunków zawartych w projekcie umowy wyrażona jest poprzez parafowanie przez osoby upoważnione do reprezentowania firmy lub przez pełnomocnika każdej strony projektu umowy.

6.Dowód wpłacenia (wniesienia) wadium.

7.     Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony

8.     Kryteria oceny ofert: cenawaga 100%

9.      Warunki uzyskania specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej: www.sochaczew-powiat.bip.org.pl. Specyfikację można również uzyskać pod adresem: Powiatowy Zarząd Dróg w Sochaczewie, ul. Gwardyjska 10, 96-500 Sochaczew.

10.   Termin i miejsce składania ofert : 29.03.2010 r., godz. 10:00, siedziba zamawiającego, pok. nr 8

Data, godzina i miejsce otwarcia ofert: : 29.03.2010 r., godz. 10:30, siedziba zamawiającego, pok. nr 7

11.   Termin związania ofertą: liczba dni: 30 od ostatecznego terminu składania ofert.

12.   Zamawiający przewiduje zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian: Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w zakresie terminu wykonania zamówienia.

Przedłużenie terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku, gdy wykonawca będzie miał opóźnienie w realizacji umowy z któregokolwiek z powodów wymienionych poniżej:

a) wyjątkowo niesprzyjające warunki pogodowe w kraju,

b) niedopełnienie przez zamawiającego jego obowiązków wynikających z umowy,

c) jakiekolwiek zawieszenie wykonywania prac nie spowodowane uchybieniami wykonawcy,

d) siła wyższa.

13.   Zamawiający nie przewiduje unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia.

14.   Informacje dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt realizowany przy udziale środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013, Priorytet III. Regionalny System Transportowy, Działanie 3.1. Infrastruktura Drogowa.

15.   Inne informacje:

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej do wyboru najkorzystniejszej oferty.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

Zamawiający nie ogranicza możliwości ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50% pracowników stanowią osoby niepełnosprawne.

Ogłoszenie o zamówieniu zamieszczono w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 12.03.2010 r.

Sochaczew, dnia 12.03.2010 r.

Zatwierdził:

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg

w  Sochaczewie

Małgorzata Dębowska  

Do pobrania:

SIWZ z załącznikami, Przedmiar robót, Specyfikacje techniczne, Dokumentacja projektowa, Projekt umowy - część 1

SIWZ z załącznikami, Przedmiar robót, Specyfikacje techniczne, Dokumentacja projektowa, Projekt umowy - część 2

Aby prawidłowo rozpakować dokumentację, należy pobrać i zapisać w tym samym miejscu na dysku OBIE CZĘŚCI. Do rozpakowania zalecamy użycie np. programu 7-ZIP (do pobrania ze strony producenta)

Informacje o dokumencie:

[Liczba odsłon: 3943435]

przewiń do góry