Uchwała Nr XXXVIII/143/ 2009
Rady Powiatu w Sochaczewie
z dnia 22 czerwca 2009r.
w sprawie nadania Statutu Liceum
Ogólnokształcącemu dla Dorosłych
w Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego
w Sochaczewie
Na
podstawie art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie
powiatowym ( Dz. U. z
2001r. nr 142, poz. 1592 z późn.
zm.) oraz art. 5 ust. 2 pkt 1, art. 5 ust. 5a i art. 58 ust. 6 w związku z art.
5c pkt. 1 ustawy z dnia 7 września 1991
r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) Rada
Powiatu w Sochaczewie uchwala, co następuje:
§ 1
Nadaje
się Statut Liceum Ogólnokształcącemu dla
Dorosłych, wchodzącemu w skład Zespołu Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia
Ustawicznego w Sochaczewie ul. Piłsudskiego
63, stanowiący załącznik do
niniejszej uchwały.
§ 2
Wykonanie
uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Sochaczewie.
§ 3
Uchwała
wchodzi w życie z dniem 1 września 2009r.
UZASADNIENIE
do uchwały Nr XXXVIII/143/2009 Rady
Powiatu w Sochaczewie z
dnia 22 czerwca 2009r. w sprawie nadania
Statutu Liceum Ogólnokształcącemu dla Dorosłych w Zespole
Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sochaczewie
Powyższa
uchwała jest konsekwencją uchwały Nr XXXVII/135/2009 Rady Powiatu w Sochaczewie z dnia 24
kwietnia 2009r. w sprawie utworzenia Liceum Ogólnokształcącego dla Dorosłych w
Zespole Szkół Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Sochaczewie i wynika
z ustawowego obowiązku organu prowadzącego nadania pierwszego statutu szkoły.
Statut został opracowany przy współpracy z dyrekcją szkoły i jest zgodny z
ramowym statutem określonym rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia
21 maja 2001r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola
oraz publicznych szkół (Dz. U. Nr 61, poz. 624 z późn. zm.).
Załącznik
do Uchwały Nr XXXVIII/143/2009
Rady Powiatu
w Sochaczewie z dnia 22 czerwca 2009r.
Statut Liceum
Ogólnokształcącego
dla Dorosłych w Zespole
Szkół Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego
w Sochaczewie
§ 1
1. Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych w Zespole Szkół
Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Bohaterów Walk nad Bzurą 1939r. w
Sochaczewie zwane dalej „szkołą” działa na podstawie ustawy o systemie oświaty.
2. Organem prowadzącym
szkołę jest Powiat Sochaczewski.
3. Nadzór pedagogiczny sprawuje Mazowiecki Kurator
Oświaty.
4. Siedziba szkoły znajduje się w Sochaczewie przy ul.
Marszałka Józefa Piłsudskiego 63.
5. Szkoła wchodzi w skład Zespołu Szkół Rolnicze Centrum
Kształcenia Ustawicznego im. Bohaterów Walk nad Bzurą 1939r. w Sochaczewie.
§ 2
1. Podbudową programową Liceum jest 3-letnie gimnazjum
lub 8-letnia szkoła podstawowa.
2. Nauka w Liceum trwa 3 lata
3. Po ukończeniu trzyletniej szkoły słuchacze mają prawo
do egzaminu dojrzałości, a po jego zdaniu otrzymują świadectwo dojrzałości.
4. Dla słuchaczy klas maturalnych szkoła organizuje i
przeprowadza egzamin maturalny. Regulamin egzaminu maturalnego oraz sposób
przeprowadzania w/w egzaminu stanowią
odrębne przepisy.
5. Kształcenie odbywa się w formie zaocznej w formie
konsultacji zbiorowych w czasie trwania wszystkich semestrów co 2 tygodnie
przez 2 dni.
6. Dopuszcza się możliwość organizowania w szkole
konsultacji indywidualnych w wymiarze 20%
ogólnej liczby godzin zajęć w semestrze.
§ 3
1. Szkołę tworzy, utrzymuje, przekształca i likwiduje
organ prowadzący szkołę.
2. Podstawy funkcjonowania stanowią akt założycielski
szkoły i statut szkoły.
§ 4
Szkoła funkcjonuje na
zasadach szkoły publicznej, która zapewnia :
1)
bezpłatne
nauczanie dla słuchaczy, pobierających naukę w systemie zaocznym,
2)
przeprowadza
rekrutacje uczniów i słuchaczy w oparciu
o zasadę powszechnej dostępności,
3)
zatrudnia
nauczycieli posiadających kwalifikacje określone w odrębnych przepisach,
4)
realizuje
programy nauczania zawierające podstawy programowe obowiązkowych przedmiotów
ogólnokształcących, a także realizuje ramowe plany nauczania dla danego typu
szkoły i zawodu,
5) realizuje ustalone przez MEN zasady oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów,
6) umożliwia uzyskanie świadectw i dyplomów państwowych.
§ 5
Szkoła jest zakładem pracy dla zatrudnionych w niej
pracowników oraz zakładem, świadczącym usługi edukacyjne dla zgromadzonych w
niej słuchaczy.
CELE
I ZADANIA SZKOŁY
§ 6
Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie o
systemie oświaty oraz przepisach wydanych na jej podstawie, a w szczególności:
1) umożliwia zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych
do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły,
2) umożliwia absolwentom dokonanie świadomego wyboru
dalszego kierunku kształcenia lub wykonywania wybranego zawodu,
3) sprzyja realizowaniu celów i zasad określonych w
ustawie o systemie oświaty stosownie do warunków szkoły i wieku
uczniów.
§ 7
Dyrektor w porozumieniu z Radą Pedagogiczną rozpatrując możliwości organizacyjne szkoły, wyznacza na początku etapu organizacyjnego dla każdego oddziału przedmioty ujęte w podstawie programowej w zakresie rozszerzonym.
§ 8
Proces kształcenia w szkole służy wyposażeniu słuchaczy w nowoczesną
wiedzę ogólną i
zawodową oraz system wartości humanistycznych i społecznych, przyczynia się do
systematycznego podnoszenia poziomu wykształcenia i kultury ogólnej
społeczeństwa.
§ 9
Kształcenie
w szkole ma na celu :
1)
zapewnienie
słuchaczom wykształcenia ogólnego niezbędnego do wykonywania zawodu i umożliwiającego dalszą naukę,
a także wdrażania ich do samokształcenia oraz
podnoszenia kultury zawodowej i ogólnej,
2)
wdrażanie
słuchaczy do wykonywania pracy zawodowej z pełną odpowiedzialnością i zrozumieniem jej znaczenia
społeczno-gospodarczego,
3)
kształcenie i
wychowanie słuchaczy na świadomych i twórczych obywateli Rzeczypospolitej
Polskiej, a w szczególności:
a) pobudzenie i wyzwalanie własnej aktywności poznawczej
w procesie zdobywania wiedzy i umiejętności,
b) stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań i
uzdolnień poznawczych,
c) wyrabianie właściwego stosunku do samego siebie i swoich poczynań w środowisku społecznym i przyrodniczym, umiejętności nawiązywania prawidłowych kontaktów z otoczeniem społecznym i przyrodniczym, szacunku dla tych środowisk oraz ochrony i rozwoju,
d) kształtowanie poczucia odpowiedzialności za własne życie i za los państwa,
e)
kształtowanie
przekonania o potrzebie urządzania i zabezpieczenia własnego życia w oparciu o własną odpowiedzialność
zawodową i gospodarczą,
f) przygotowanie słuchaczy do prawidłowego kształtowania stosunków międzyludzkich, do świadomego samodzielnego aktywnego odpowiedzialnego spełnienia zadań w życiu społecznym, rodzinnym, gospodarczym, kulturalnym i obrony kraju,
g) wyposażenie słuchaczy w nowoczesną wiedzę humanistyczną społeczną przyrodniczą, matematyczną, techniczną, ekonomiczną.
ORGANY SZKOŁY
§ 10
Organami szkoły są:
1)
Dyrektor szkoły.
2)
Rada
pedagogiczna.
3)
Samorząd
słuchaczy.
§ 11
1. Dyrektor szkoły:
1)
jest kierownikiem
zakładu pracy, w rozumieniu prawa pracy dla wszystkich pracowników
zatrudnionych w szkole,
2)
jest kierownikiem
państwowej jednostki organizacyjnej w rozumieniu kodeksu postępowania
administracyjnego w odniesieniu do uczniów szkoły,
3)
jest służbowym
przełożonym wszystkich pracowników i uczniów, słuchaczy szkoły,
4)
sprawuje nadzór
pedagogiczny i administracyjny w szkole,
5)
sprawuje opiekę
nad uczniami oraz stwarza warunki harmonijnego rozwoju psychofizycznego przez
aktywne działania prozdrowotne,
6)
kieruje
działalnością rady pedagogicznej jako jej przewodniczący,
7)
realizuje uchwały
rady pedagogicznej podjęte w ramach ich kompetencji,
8)
współdziała ze
szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia w organizacji praktyk pedagogicznych,
9)
organizuje
działalność szkoły w zakresie kształcenia uczniów, słuchaczy,
10) zapewnia organizacyjne, materialne, techniczne i
kadrowe warunki sprawnej i efektywnej realizacji zadań szkoły,
11) dokonuje oceny pracy i wartości zawodowej podległych
pracowników szkoły,
12) zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pracy i
nauki wszystkim pracownikom i uczniom szkoły,
13) dokonuje podziału zadań na poszczególne stanowiska
pracy i podziału czynności służbowych
wszystkim pracownikom szkoły,
14) organizuje kancelarię szkoły, archiwum,
15) w porozumieniu z organem prowadzącym szkołę wprowadza
do szkoły nowe profile kształcenia,
16) współpracuje z radą pedagogiczną,
17) realizuje inne zadania wynikające z przepisów prawa,
prawa szkolnego oraz poleceń przełożonych dyrektora szkoły.
§ 12
Dyrektor za
zgodą organu prowadzącego może tworzyć
dodatkowe stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.
§ 13
W
realizacji zadań dyrektor szkoły ma prawo do:
1)
dokonywania
podziału zadań na poszczególne stanowiska pracy oraz dokonywania podziału
obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności wszystkim pracownikom szkoły,
2)
powoływania i
odwoływania nauczycieli na stanowiska kierownicze po zasięgnięciu opinii organu
prowadzącego oraz rady pedagogicznej,
3)
zatrudniania,
zwalniania oraz dokonywania zmian w stosunku pracy nauczycieli oraz innych
pracowników na warunkach określonych odrębnymi przepisami,
4)
zawieszenia
realizacji uchwały rady pedagogicznej, jeśli sprzeczna jest z przepisami prawa
lub interesem szkoły i powiadomienia o swej decyzji organu prowadzącego szkołę,
w celu podjęcia przez ten organ ostatecznej decyzji,
5)
przyznawania
pracownikom nagród i wyróżnień oraz premii pieniężnych,
6)
występowania z
wnioskami, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń,
nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników szkoły,
7)
wymierzania kar
porządkowych nauczycielom i innym pracownikom szkoły stosownie do postanowień
kodeksu pracy,
8)
skreślenia
słuchacza z listy uczniów w przypadkach określonych w statucie szkoły i regulaminie
uczniowskim, na podstawie uchwały rady pedagogicznej, po zasięgnięciu opinii
samorządu słuchaczy,
9)
przyjmowania
słuchaczy do szkoły, jeżeli ich liczba w oddziale nie przekracza liczby
określonej w statucie szkoły,
10) dysponowania składnikami majątkowymi i funduszami
szkoły w granicach przewidywanych przepisami szczegółowymi.
§ 14
Dyrektor szkoły ponosi
odpowiedzialność za:
1)
dobór nauczycieli
i wychowawców oraz innych osób na stanowiska kierownicze w szkole,
2)
właściwą
organizację pracy w szkole i jakość osiąganych wyników w jej działalności,
3)
dobór zadań do
planu pracy szkoły,
4)
skuteczność
nadzoru pedagogicznego i administracyjnego w szkole,
5)
zapewnienie
bezpiecznych i higienicznych warunków
pracy i nauki pracownikom
i słuchaczom szkoły,
6)
kształtowanie
właściwej atmosfery pracy i stosunków międzyludzkich wśród pracowników szkoły i
wśród słuchaczy,
7)
realizację
potrzeb socjalnych pracowników i słuchaczy szkoły związanych z wykonywaniem
pracy zawodowej i nauką w szkole,
8)
właściwe
gospodarowanie składnikami majątkowymi i zasobami finansowymi szkoły oraz
właściwie je zabezpiecza,
9)
opracowywanie,
klasyfikowanie, składowanie, przechowywanie i zabezpieczenie dokumentacji
kancelarii szkoły.
§ 15
1. Do kompetencji rady pedagogicznej należy:
1)
zatwierdzanie
regulaminów wewnętrznych szkoły,
2)
zatwierdzanie
wyników klasyfikacyjnych i promowania uczniów,
3)
podejmowanie
uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych w szkole,
4)
ustalanie
organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli szkoły lub placówki,
5)
podejmowanie
uchwał w sprawach skreślenia z listy uczniów.
2. Rada Pedagogiczna opiniuje w szczególności:
1) organizację pracy szkoły,
2) projekt planu finansowego szkoły,
3) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń, nagród i innych wyróżnień.
3. Rada Pedagogiczna przygotowuje projekt statutu szkoły oraz jego zmiany.
4. Rada Pedagogiczna może wystąpić z wnioskiem o odwołanie nauczyciela ze stanowiska dyrektora lub innego stanowiska kierowniczego w szkole.
§ 16
1. W szkole działa samorząd słuchaczy.
2. Samorząd tworzą wszyscy słuchacze szkoły.
3. Samorząd wybiera ze swego grona organy wykonawcze
samorządu.
4. Zasady wybierania tych organów oraz ich
funkcjonowanie, zakres działania i
zadania określa regulamin samorządu uchwalony przez ogół słuchaczy w głosowaniu
równym, tajnym i powszechnym.
5. Regulamin samorządu nie może być sprzeczny z
postanowieniami statutu szkoły.
6. Organy samorządu są reprezentantami słuchaczy szkoły
wobec dyrektora, rady pedagogicznej, nauczycieli w sprawach dotyczących
funkcjonowania szkoły i realizacji praw uczniowskich.
7. Samorząd słuchaczy ma prawo do przedstawienia
dyrektorowi i radzie pedagogicznej wniosków i opinii dotyczących funkcjonowania
szkoły i realizacji praw słuchaczy, w szczególności:
1) prawo do zapoznawania się z programem nauczania, z jego treścią i stawianymi wymaganiami,
2) prawo do organizacji życia szkolnego,
3) prawo organizowania działalności kulturalnej, oświatowej, sportowej oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami i możliwościami organizacyjnymi, w porozumieniu z dyrektorem szkoły,
4) prawo wyboru nauczyciela pełniącego rolę opiekuna samorządu,
5) prawo do jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu.
§ 17
1. Dyrektor szkoły zapewnia każdemu organowi możliwość
swobodnego działania
i podejmowania decyzji w granicach swoich kompetencji przez:
1) udostępnianie pomieszczeń do prowadzenia zebrań i
spotkań,
2) zapewnia niezbędne materiały oraz środki techniczne do prowadzenia dokumentacji,
3) zapewnia administracyjną obsługę w zakresie
przyjmowania, wysyłania i
przechowywania dokumentacji danego organu.
2. Dyrekcja szkoły zapewnia wymianę bieżącej informacji
pomiędzy organami poprzez:
1) uczestniczenie w zebraniach poszczególnych organów,
2) informowanie o realizacji podjętych uchwał i wniosków,
3) udostępnienie publikacji zarządzeń władz oświatowych.
3. W rozwiązywaniu sytuacji konfliktowej wewnątrz szkoły
przyjmuje się zasady:
1) konflikty powstałe pomiędzy nauczycielami czy
pracownikami ekonomiczno-administracyjnymi i obsługowymi szkoły rozwiązuje
dyrektor szkoły,
2) dyrektor może odwołać się do rady pedagogicznej o
opinię wnioskowanych rozstrzygnięć,
3) od decyzji dyrektora nauczyciel czy pracownik może
odwołać się do organu nadzorującego pracę szkoły,
4) występujące konflikty pomiędzy organami szkoły
rozwiązuje dyrektor szkoły, a jeżeli któraś ze stron nie zgadza się z podjętą
decyzją przysługuje tej stronie odwołanie do organu nadzorującego pracę szkoły.
5) konflikty wynikłe pomiędzy dyrektorem szkoły a organem
szkoły rozwiązuje organ nadzorujący pracę szkoły.
6) konflikty pracownicze dyrektor szkoły rozwiązuje z
udziałem związków zawodowych.
STRUKTURA SZKOŁY
§ 18
Pracownikami szkoły są:
1)
nauczyciele
pełniący funkcje kierownicze w szkole,
2)
nauczyciele,
3) pracownicy niepedagogiczni.
§ 19
1.
W strukturze szkoły funkcjonuje biblioteka. Biblioteka szkolna jest pracownią
szkolną służącą realizacji potrzeb i zainteresowań słuchaczy, zadań
dydaktyczno-wychowawczych szkoły, doskonaleniu warsztatu pracy nauczyciela.
2. Biblioteka szkolna stanowi integralną część szkoły,
jest ośrodkiem życia intelektualnego i kulturalnego, miejscem
rozwijania zainteresowań i talentów słuchaczy oraz głównym ośrodkiem informacji
szkolnej.
3. Zadania biblioteki:
1) gromadzenie, opracowywanie, przechowywanie materiałów
bibliotecznych (książek, czasopism, płyt, taśm, kaset, filmów),
2) obsługa użytkowników (słuchaczy, nauczycieli,
pracowników administracji i obsługi) poprzez udostępnianie zbiorów oraz
prowadzenie i organizowanie działalności informacyjnej (katalogi, kartoteki,
bazy danych bibliograficznych i faktograficznych),
3) zaspokajanie zgłaszanych przez użytkowników - uczniów,
nauczycieli, innych pracowników - potrzeb czytelniczych i informacyjnych,
4) podejmowanie - zgodnie z obowiązującymi w szkole programami i planami nauczania - różnorodnych form pracy z zakresu edukacji czytelniczej i medialnej, wspieranie nauczycieli w realizacji ich programów nauczania,
5) przysposabianie słuchaczy do samokształcenia i umiejętności korzystania z różnorodnych źródeł informacyjnych, a także wyszukiwania w nich informacji, na określony temat; umożliwienie wykorzystania biblioteki do zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
6) pełnienie funkcji ośrodka informacji o materiałach dydaktycznych gromadzonych w szkole np. pracach dyplomowych.
4. Godziny
pracy biblioteki umożliwiają dostęp do jej zbiorów.
5. Zadania
nauczycieli bibliotekarzy obejmują pracę pedagogiczną i pracę
organizacyjno-techniczną.
6.
Nadzór nad biblioteką pełni dyrektor szkoły, który:
1) zapewnia pomieszczenie i wyposażenie warunkujące
prawidłową pracę biblioteki,
2) zatrudnia kadrę zgodnie z obowiązującymi standardami,
3) wydaje decyzje w sprawie przeprowadzania skontrum
zbiorów bibliotecznych, ustala regulamin komisji skontrowej,
4) zatwierdza regulamin biblioteki (czytelni,
wypożyczalni),
5) zapewnia warunki do doskonalenia zawodowego
nauczycieli bibliotekarzy.
7. Rada
pedagogiczna w sprawie biblioteki podejmuje następujące czynności:
1) opiniuje projekt budżetu biblioteki,
2) zatwierdza plan pracy biblioteki,
3) analizuje stan czytelnictwa (2 razy w roku),
4) podejmuje uchwałę w sprawie innowacji zgłoszonych
przez nauczyciela bibliotekarza.
§ 20
Do realizacji celów statutowych szkoła posiada odpowiednie
pomieszczenia zgodnie
z obowiązującymi przepisami, a ponadto w miarę możliwości:
1) pomieszczenie do działalności samorządu słuchaczy, sklepiku, świetlicy szkolnej, biblioteki, czytelni,
2) archiwum,
3) szatnię.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
§ 21
1. W szkole zatrudnia się nauczycieli oraz pracowników
technicznych, administracyjnych
i pracowników obsługi.
2. Zasady zatrudnienia nauczycieli oraz innych
pracowników, o których mowa w ust.1, określają odrębne przepisy.
§ 22
1. Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczno-wychowawczą i
opiekuńczą oraz są odpowiedzialni za jakość i wyniki tej pracy i bezpieczeństwo
powierzonych ich opiece słuchaczy.
2. Realizują zadania wynikające z postanowień Konstytucji
RP, Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka, Konwencji Praw Dziecka oraz
postanowień ustawy o systemie oświaty i ustawy – Karta Nauczyciela.
3. Kierują całokształtem poczynań uczniów w procesie
zdobywania wiedzy, umiejętności i ponoszą
odpowiedzialność za jakość i wyniki swej pracy dydaktyczno-wychowawczej.
4. Dokonują rozpoznania aktualnych potrzeb słuchaczy, a
także ich uzdolnień i zainteresowań i stwarzają warunki
zaspokojenia tych potrzeb oraz rozwoju uzdolnień i zainteresowań.
5. Rzetelnie przygotowują się do zajęć lekcyjnych i
pozalekcyjnych, a kontaktach ze słuchaczami sprzyjają rozbudowie i wyzwalaniu
aktywności poznawczej w toku pracy lekcyjnej i pozalekcyjnej.
6. Często i systematycznie oraz sprawiedliwie, na
podstawie jasnych i czytelnych kryteriów i mierników cen oceniają wiedzę
i umiejętności uczniów będąc podstawą klasyfikacji i promowania.
7. W zakresie prawidłowego przebiegu procesu
dydaktycznego nauczyciel:
1) posiada dobrą znajomość merytoryczną programu
nauczania przedmiotu,
2) posiada dobre przygotowanie się merytoryczne i
metodyczne do przeprowadzenia lekcji,
3) rozplanowuje treści programowe na cały cykl
kształcenia zgodnie z zaleceniami metodycznymi,
4) racjonalnie kieruje poczynaniami słuchaczy w
zdobywaniu wiedzy i umiejętności zawodowych,
5) stosuje metody zmuszające słuchaczy do zdobywania
wiedzy programowej i poza programowej w zależności od ich predyspozycji
psychofizycznych,
6) wzbogaca program minimum poszerzając zakres podawanych
wiadomości,
7) wykorzystuje w procesie nauczania najnowsze osiągnięcia
merytoryczne i
metodyczne danego przedmiotu nauczania.
8. W zakresie dbałości o pomoce dydaktyczne i sprzęt
szkolny do nauczyciela należy:
1) dbanie o sprzęt i pomoce oraz ponoszenie materialnej
odpowiedzialności za powierzony sprzęt i pomoce naukowe – dotyczy to opiekunów
pracowni, którym przeznaczony został sprzęt i pomoce naukowe w użytkowanie
pracowni, klasopracowni,
2) w ramach swoich możliwości konserwowanie i usuwanie
drobnych usterek oraz
zgłaszanie uszkodzonego sprzętu i pomocy naukowych do kierownika gospodarczego,
3) wykorzystywanie sprzętu specjalistycznego zgodnie z
przeznaczeniem i tylko przez nauczyciela z uprawnieniami,
4) dbałość o estetykę i wygląd wizualny przypisanej
pracowni, sali lekcyjnej,
5) dbałość o ład i porządek w pracowni, sali lekcyjnej i
innym pomieszczeniu szkolnym podczas prowadzenia w/w salach zajęć lekcyjnych i
pozalekcyjnych.
9. W zakresie wspierania
rozwoju psychofizycznego słuchaczy, ich zdolności oraz zainteresowań
zadaniem nauczyciela jest:
1) różnicowanie wymagań,
2) określenie minimum treści programowych,
3) stosowanie indywidualnych metod nauczania.
10.
W zakresie bezstronności i obiektywizmu oceniania słuchaczy do nauczyciela należy:
1) systematyczne sprawdzenie wiadomości i wystawienie ocen zgodnie z regulaminem oceniania, klasyfikowania i oceniania,
2)
jasne określenie wymagań i kryteriów oceny.
11. W zakresie doskonalenia
umiejętności dydaktycznych i podnoszenia poziomu wiedzy merytorycznej do nauczyciela należy:
1) uczestniczenie w różnych formach doskonalenia
organizowanego przez ośrodki pozaszkolne,
2) uczestniczenie w formach doskonalenia organizowanego w
ramach szkoły,
3) podejmowanie studiów podyplomowych, studiów
przedmiotowo-metodycznych i kursów dokształcających,
4) samodoskonalenie w oparciu o literaturę,
5) zdobywanie kolejnych stopni awansu zawodowego.
12.
W zakresie
tworzenia harmonijnej współpracy całej społeczności szkolnej do nauczyciela
należy:
1) systematyczna realizacja zadań określonych statutem, planami, regulaminami, zaleceniami dyrektora szkoły, odrębnymi przepisami,
2) realizowanie uchwał organów szkoły podejmowanych w ramach kompetencji,
3) przestrzeganie dyscypliny pracy oraz przepisów bhp,
4) układanie współpracy na zasadach wzajemnego zaufania, poszanowania, szacunku i godności w realizacji; nauczyciel-pracownik, nauczyciel-dyrektor szkoły, nauczyciel-słuchacz, nauczyciel-pracownik administracji, obsługi,
5) współodpowiedzialność za tworzenie dobrej atmosfery pracy.
13.
Za wyróżniającą
pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą nauczyciel ma prawo być wyróżniony
nagrodami pieniężnymi oraz odznaczeniami państwowymi wg zasad określonych
odrębnymi przepisami.
14.
Nauczyciele
danego przedmiotu lub nauczyciele pokrewnych przedmiotów mogą tworzyć zespół
przedmiotowy. Pracą zespołu przedmiotowego kieruje wybrany przez zespół
przewodniczący. Cele i zadania zespołu przedmiotowego obejmują:
1)
zorganizowanie
współpracy nauczycieli dla uzgodnienia sposobów przedmiotów pokrewnych, a także
uzgadniania decyzji w sprawie wyboru programu nauczania,
2)
wspólne
opracowanie szczegółowych kryteriów oceniania uczniów oraz sposobów badania
wyników nauczania,
3)
organizowanie
wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego dla
początkujących nauczycieli,
4)
współdziałanie w
organizowaniu pracowni i laboratoriów przedmiotowych, warsztatów szkolnych a
także w uzupełnianiu ich wyposażenia,
5)
wspólne
opiniowanie przygotowanych w szkole autorskich, innowacyjnych i eksperymentalnych
programów nauczania.
§ 23
1. Każdy oddział liceum dla dorosłych ma swojego opiekuna
ustalonego przez dyrektora szkoły spośród nauczycieli w szkole zwanej
„opiekunem’’. Opiekunowie oddziałów są administratorami życia zbiorowego
słuchaczy i ich powiernikami, madiatorami w rozstrzyganiu kwestii spornych.
2. Opiekun oddziału w celu realizacji zadań:
1) otacza indywidualną opieką każdego słuchacza,
2) poznaje cały wyznaczony pod opiekę oddział klasowy,
jego potrzeby, zainteresowania,
3) współdziała z nauczycielami uczącymi w jego oddziale,
uzgadnia z nimi i koryguje ich działania wobec ogółu słuchaczy, a także wobec
tych, którym potrzebna jest indywidualna opieka,
4) organizuje opiekę dydaktyczną i pomoc dla słuchaczy
mających trudności w nauce w celu uzupełniania braków w wiadomościach,
5) okazuje stałą troskę o właściwy stosunek słuchaczy do
nauki i wspólnie z nauczycielami uczącymi w jego klasie kształtuje umiejętności
samodzielnego zdobywania wiedzy,
6) organizuje różnorodne formy aktywności społecznej
słuchaczy,
7) przekłada sprawozdanie z postępów oddziału i wyników
nauczania na posiedzeniach rady pedagogicznej,
8) załatwia różne sprawy administracyjne i prowadzi
dokumentację związaną z czynnościami
służbowymi wychowawcy klasowego,
9) stwarza warunki dla prawidłowej pracy samorządu
słuchaczy, współdziała z samorządem
i udziela mu pomocy w realizacji jego zadań,
10) czuwa nad
frekwencją uczęszczania na zajęcia w oddziale znajdującym się pod jego opieką,
11) współpracuje z
biblioteką szkolną.
PRACOWNICY NIEPEDAGOGICZNI
§ 24
1. Funkcję pomocniczą w szkole spełniają pracownicy
ekonomiczni, administracyjni
i obsługowi szkoły.
2. Pracowników tych zatrudnia dyrektor szkoły na zasadach
określonych odrębnymi przepisami.
3. Pracownicy Ci realizują zadania na podstawie
indywidualnych zakresów zadań, uprawnień i odpowiedzialności ustalonych przez
dyrektora szkoły.
4. Szkoła posiada stanowisko kierownicze nie pedagogiczne – kierownika gospodarczego.
SŁUCHACZE SZKOŁY I ZASADY ICH REKRUTACJI
§ 25
§ 26
Zasady rekrutacji do szkoły:
1) podstawę prawną rekrutacji stanowi Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 roku w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (Dz.U. Nr 26 poz. 232 z późn. zm.) oraz Zarządzenia Mazowieckiego Kuratora Oświaty,
2) kandydaci do klas pierwszych liceum ogólnokształcącego dla dorosłych składają następujące dokumenty:
a)
podanie o
przyjęcie,
b)
kwestionariusz
osobowy,
c)
poświadczoną
kopię ukończenia gimnazjum lub 8-letniej szkoły podstawowej,
d)
zaświadczenie
lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w określonym typie szkoły,
3) o przyjęciu do szkoły decyduje średnia ocen ze świadectwa ustalona w postępowaniu rekrutacyjno-kwalifikacyjnym; w przypadku braku miejsc szkoła wystawia zaświadczenie potwierdzające udział kandydata w procedurze rekrutacji.
4) szkolna komisja rekrutacyjno-kwalifikacyjna po przeprowadzonej rekrutacji sporządza i podpisuje protokoły postępowania kwalifikacyjnego.
5) od decyzji szkolnej komisji rekrutacyjno-kwalifikacyjnej przysługuje prawo do odwołania do dyrektora szkoły; decyzja dyrektora jest ostateczna.
6) szczegółowe wytyczne dotyczące zasad rekrutacji uczniów do szkoły w danym roku szkolnym określa Mazowiecki Kurator Oświaty.
PRAWA
I OBOWIĄZKI SŁUCHACZA
§ 27
1.
Słuchacz ma prawo do:
1) zapoznania się z materiałem programowym każdego
przedmiotu,
2) warunków bezpieczeństwa zgodnych za wymaganiami zasad
BHP i ochrony przeciwpożarowej,
3) swobody wyrażania myśli i przekonań w szczególności
dotyczących wyznawanej religii,
a także życia szkolnego w sposób
nie naruszający dobra osobistego innych osób,
4) kulturalnego, życzliwego, podmiotowego traktowania w
procesie kształcenia,
5) wyjaśnień nauczyciela przedmiotu, gdy uważa że
wystawiona ocena jest krzywdząca,
6) odwołania się od wystawionej oceny do dyrektora szkoły
w sprawie egzaminu sprawdzającego,
7) korzystania z pomieszczeń, wyposażenia, urządzeń,
obiektów sportowych, pracowni specjalistycznych na zasadach prawidłowego
użytkowania pod opiekę nauczyciela lub opiekuna,
8) ochrony i poszanowania własnej godności, a w tym
ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej,
9) zgłoszenia swemu opiekunowi niezadowolenia z
osiągniętych wyników dydaktycznych i wnioskowanie o ponowne ich
ustalenie,
10) prawidłowego zorganizowania procesu kształcenia,
zapewniającego aktywne uczestnictwo w procesie zdobywania wiedzy i
umiejętności, zaspokajania aspiracji edukacyjnych oraz rozwoju uzdolnień i
zainteresowań,
11) w uzasadnionych logicznie przypadkach słuchacze mogą prosić o zmianę opiekuna,
12) do opieki i
pomocy ze strony szkoły, jeżeli z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc lub wsparcie,
które może przybrać postać materialną.
2. Słuchacz ma obowiązek:
1) systematycznego uczęszczania do szkoły oraz na zajęcia
lekcyjne, nie spóźniania się na zajęcia lekcyjne oraz przynosić wszystkie
niezbędne indywidualne środki dydaktyczne i przybory szkolne,
2) wykluczenia z praktyki szkolnej ściągania,
podpowiadania i tym podobnych zachowań,
3) kulturalnego, taktownego, zgodnego z tradycją szkoły
zachowania się,
4) okazywania szacunku nauczycielom i innym pracownikom
szkoły,
5) dbania o godne imię szkoły i godnego ją
reprezentowania,
6) chronienia własnego życia i zdrowia, przestrzegania
zasad higieny osobistej,
7) sumiennego wykonywania poleceń dyrektora szkoły i
innych osób pełniących funkcje kierownicze w szkole, nauczycieli oraz innych
pracowników szkoły,
8) aktywnego włączania się do życia społecznego szkoły,
9) współdziałania w kształtowaniu przyjaznych stosunków w
oddziale klasowym i międzyklasowym, rzetelnego wykonywania
podjętych zobowiązań,
10) współdziałania w utrzymaniu porządku, czystości i
estetycznego wyglądy pomieszczeń i otoczenia szkoły,
szanowania mienia szkoły,
11) układania stosunków między nauczycielami a słuchaczami
na zasadach wzajemnego zaufania i
szacunku,
12) przestrzegania obowiązujących przepisów bhp,
13) przestrzegać postanowień zawartych w statucie szkoły,
regulaminie pracy szkoły i regulaminie
słuchaczy.
3. Zabrania się słuchaczom palenia papierosów (tytoniu), używania alkoholu i środków odurzających w szkole.
ORGANIZACJA KSZTAŁCENIA I
ORGANIZACJA SZKOŁY
§ 28
Podstawową
jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony ze słuchaczy, którzy w trakcie każdego roku szkolnego uczą się
wszystkich przedmiotów obowiązkowych, określonych planem nauczania zgodnym z
odpowiednim ramowym planem nauczania i programem wybranym
z zestawu programów dla danej klasy, dopuszczonym do użytku szkolnego.
§ 29
1. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno-
wychowawcze prowadzone w
systemie klasowo- lekcyjnym.
2. Godzina lekcyjna trwa 45 minut, a przerwy
międzylekcyjne trwają 10 minut, a w tym jedna przerwa trwa co najmniej 15
minut.
§ 30
1. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych
zajęć dydaktycznych i
wychowawczych określa semestralny rozkład zajęć ustalony przez dyrektora szkoły
na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego z uwzględnieniem zasad
ochrony zdrowia i higieny pracy.
2. Semestralny rozkład zajęć podany jest do wiadomości
słuchaczom oraz nauczycielom
i wywieszony jest na tablicy informacyjnej oraz w pokoju nauczycielskim
do codziennego wglądu.
§ 31
1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki
w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez
dyrektora, w terminie podanym przez organ prowadzący szkołę, na podstawie planu
nauczania oraz planu finansowego szkoły. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza
organ prowadzący szkołę.
2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w
szczególności liczbę pracowników szkoły z liczbą stanowisk
kierowniczych, ogólną liczbę godzin przedmiotów i zajęć obowiązkowych, w tym kół
zainteresowań i innych zajęć pozalekcyjnych finansowanych ze środków przydzielonych przez
organ prowadzący szkołę.
§ 32
Okresem
przeznaczonym na realizację materiału programowego jednej klasy jest rok
szkolny. Rok szkolny dzielimy na dwa okresy (semestry). Szczegółowe terminy
rozpoczęcia i zakończenia roku szkolnego, podziału roku szkolnego na okresy,
terminy przerw świątecznych, ferii zimowych i letnich oraz innych dni wolnych
od nauki ustala MEN przepisami w sprawie organizacji roku szkolnego.
§ 33
1. Przy nauczaniu niektórych przedmiotów wymagających
specjalnych warunków nauki
i bezpieczeństwa, szkoła corocznie dokonuje podziału oddziału na grupy.
Podział na grupy uzależniony jest od wysokości środków finansowych posiadanych
przez szkołę oraz zasad wynikających z przepisów w sprawie ramowych planów
nauczania. Warunki i
zasady podziału na grupy określają oddzielne przepisy.
2. Podział na grupy dokonuje corocznie dyrektor szkoły z
uwzględnieniem wysokości środków finansowych posiadanych przez szkołę oraz
zasad wynikających z przepisów w sprawie ramowych planów nauczania.
§ 34
Niektóre zajęcia obowiązkowe np. nauczanie języków
obcych, elementów informatyki, koło zainteresowań, zajęcia nadobowiązkowe mogą
być prowadzone poza systemem klasowo lekcyjnym w grupach oddziałowych,
międzyoddziałowych, międzyklasowych, a także podczas wycieczek i wyjazdów.
§ 35
1.
Słuchaczom przysługuje prawo do zdawania
egzaminów eksternistycznych na zasadach określonych w rozporządzeniu MEN z dnia
18 września 2007 r. w sprawie egzaminów eksternistycznych (Dz. U., Nr 179, poz.
1273).
2.
Do egzaminu
eksternistycznego z zakresu liceum ogólnokształcącego może przystąpić osoba,
która ukończyła 18 lat i nie jest uczniem szkoły oraz ukończyła gimnazjum lub
ośmioletnią szkołę podstawową. Osoba taka może uzyskać dyplom ukończenia szkoły
na podstawie egzaminów eksternistycznych. Egzamin taki przeprowadza się z
zakresu wszystkich zajęć edukacyjnych przewidzianych w planie nauczania szkoły.
3.
Egzamin eksternistyczny
przeprowadza Państwowa Komisja Egzaminacyjna powołana przy Zespole Szkół RCKU,
w skład którego wchodzi szkoła.
4.
Egzamin
eksternistyczny przeprowadza się, o ile zachodzi taka potrzeba, dwa razy w
roku:
1)
w zimowej sesji
egzaminacyjnej w okresie od 1 lutego do ostatniego dnia lutego,
2)
w jesiennej sesji
egzaminacyjnej w okresie od 1 października do 31 października.
5. Osoba zamierzająca przystąpić do egzaminów
eksternistycznych składa do okręgowej komisji egzaminacyjnej właściwej ze
względu zamieszkania tej osoby wniosek o dopuszczenie do egzaminów
eksternistycznych z zakresu liceum ogólnokształcącego dla dorosłych dołączając
do wniosku świadectwo ukończenia szkoły lub ostatniej klasy, oświadczenie, że
nie jest uczniem szkoły, kserokopię dowodu osobistego.
§ 36
Słuchaczowi, który nie zaliczył obowiązkowych semestralnych przedmiotów nauczania w wyznaczonym terminie przysługuje prawo do zdawania egzaminu poprawkowego na zasadach określonych odrębnymi przepisami.
§ 37
Szkoła
może przyjmować nauczycieli oraz studentów szkół wyższych kształcących
nauczycieli na praktyki pedagogiczne na podstawie pisemnego porozumienia
zawartego pomiędzy dyrektorem szkoły lub za jego zgodą – a poszczególnymi nauczycielami i zakładem
kształcenia nauczycieli lub szkołą wyższą.
WEWNĄTRZSZKOLNY
SYSTEM OCENIANIA
§ 38
1.
Podstawę prawną
wewnątrzszkolnego systemu oceniania stanowi ustawa z 7 września 1991 roku o
systemie oświaty (Dz.U. z 2004r, Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.) oraz
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w
sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i
słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych
(Dz.U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.).
2. Zgodnie z założeniami nauczycieli ma rozpoznawać i oceniać u słuchacza:
1) poziom i postępy w opanowaniu wiadomości i umiejętności wynikające z programów nauczania realizowanych w szkole,
2) pracę i postępy słuchacza a nie tylko stan wiedzy,.
3) rozpoznawać i diagnozować trudności w opanowaniu wiadomości i umiejętności.
3. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu:
1) informowanie słuchacza o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych oraz postępach w tym zakresie,
2) pomóc słuchaczowi w samodzielnym rozwoju,
3) motywowanie słuchaczy do lepszej pracy,
4) umożliwienie doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno-wychowawczej.
4. Każdy rok szkolny składa się z dwóch semestrów. Semestr I i II zostaje zamknięty Radą klasyfikacyjną w zależności od terminów zakończenia nauki w poszczególnych typach szkół.
5. Szkoła przyjmuje sześciostopniowy system oceniania:
oceny – celująca (6), bardzo dobry (5), dobry (4), dostateczny (3), dopuszczający (2), niedostateczny (1).
6. Składnikami każdej oceny są:
1) zakres wiadomości i umiejętności,
2) zrozumienie materiału naukowego,
3) umiejętności stosowania w wykorzystaniu wiedzy,
4) kultura przekazywania wiadomości.
7. Nauczyciele przyjmują kryteria poszczególnych ocen uwzględniając w/w składniki:
niedostateczny (1) – rażący brak wiadomości programowych i jedności logicznej między wiadomościami, zupełny brak rozumienia uogólnień oraz kompletna nieumiejętność wyjaśniania zjawisk, brak umiejętności stosowania wiedzy, bardzo liczne błędy, rażąco nieporadny styl,
dopuszczający (2) – słuchacz posiada wiadomości luźno zestawione, brak zrozumienia podstawowych uogólnień i umiejętności wyjaśnienia zjawisk, liczne błędy, nieporadny cel,
dostateczny (3) – opanowane wiadomości i umiejętności w podstawowym zakresie, wiadomości podstawowe połączone związkami logicznymi, dość poprawne rozumienie podstawowych uogólnień oraz wyjaśnianie ważniejszych zjawisk z pomocą nauczyciela, stosowanie wiadomości do celów praktycznych i teoretycznych przy pomocy nauczyciela, niewielkie i nieliczne błędy, wiadomości przekazywane w języku zbliżonym do potocznego,
dobry (4) – niepełne opanowanie materiału programowego, wiadomości powiązane związkami logicznymi, poprawne rozumienie uogólnień i związków między nimi oraz wyjaśnienie zjawisk inspirowanych przez nauczyciela; stosowanie wiedzy teoretycznej w działaniu praktycznym, brak błędów językowych, usterki stylistyczne, podstawowe pojęcia i prawa ujmowane w terminach naukowych,
bardzo dobry (5) – wyczerpujące opanowanie całego materiału programowego, wiadomości powiązane ze sobą w logiczny układ, właściwe zrozumienie uogólnień i związków między nimi oraz wyjaśnianie zjawisk bez ingerencji nauczyciela, umiejętne wykorzystanie wiadomości teoretycznych w praktyce – bez ingerencji nauczyciela, poprawny język, styl, poprawne posługiwanie się terminologią naukową,
celujący (6) – wiadomości ściśle naukowe a ich zakres szerszy niż wymagania programowe, osiągnięcia ucznia wyraźnie wykraczają poza poziom wymagań edukacyjnych, przewidzianych w programie danego przedmiotu – są oryginalne, twórcze, wskazują na dużą samodzielność ich uzyskiwania, poprawny język, styl, duża swoboda posługiwania się terminologią naukową.
8. Ogólne przyjęte metody kontroli wiedzy słuchacza:
1)
ocena z pracy
kontrolnej,
2) ocena z egzaminów semestralnych: ustnych i pisemnych.
9. Słuchaczowi, który otrzymał ocenę niedostateczną w wyniku klasyfikacji rocznej przysługuje prawo do egzaminu poprawkowego zgodnie z rozporządzeniem MEN.
10. Jeśli słuchacz otrzymał dwie oceny niedostateczne może zwrócić się z prośbą do rady pedagogicznej o zgodę na zdawanie dwóch egzaminów poprawkowych.
W odpowiedzi na prośbę słuchacza rada pedagogiczna może wyrazić zgodę na egzamin poprawkowy z dwóch przedmiotów.
11. Termin egzaminów poprawkowych wyznacza Dyrektor szkoły w ostatnim tygodniu ferii letnich (przerwy wakacyjnej).
12. Słuchacz, który z przyczyn losowych nie przystąpi do egzaminu poprawkowego w wyznaczonym terminie może przystąpić do niego w dodatkowym terminie wyznaczonym przez dyrektora szkoły.
13. Tryb przeprowadzenia egzaminów poprawkowych określa rozporządzenie MEN z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych.
NAGRODY
I WYRÓŻNIENIA
§ 39
Słuchacze osiągający bardzo dobre wyniki w nauce oraz
wyróżniający się w pracy społecznej wzorową postawą, wybitnymi osiągnięciami,
reprezentując szkołę na zewnątrz, nagradzania są przez wychowawcę klasy,
organizacje młodzieżowe, dyrekcję szkoły:
1. Pochwałą opiekuna wobec oddziału klasowego.
2. Pochwałą dyrektora szkoły.
3. Dyplomem uznania.
4. Nagrodami książkowymi.
Kandydaturę i propozycje nagrody zgłaszają do dyrekcji
szkoły opiekun oddziału, samorząd słuchaczy.
KARY
§ 40
1. Za
naruszenie porządku szkolnego, godności słuchacza, nie przestrzeganie
postanowień statutu szkoły i regulaminu słuchaczy, słuchacz może zostać
ukarany:
1) Upomnieniem opiekuna oddziału.
2) Upomnieniem lub naganną dyrektora szkoły wobec oddziału lub szkoły.
3) W szczególnych przypadkach skreśleniem z listy
słuchaczy, gdy słuchacz:
-
zagraża
bezpieczeństwu nauczycieli, pracowników szkoły i innych słuchaczy,
-
wnosi na teren
szkoły alkohol, środki odurzające lub przebywa pod ich wpływem,
-
narusza godność
nauczycieli, pracowników i słuchaczy.
2. Skreślenie słuchacza z listy uczniów dokonuje
dyrektor szkoły w drodze decyzji administracyjnej na podstawie uchwały rady
pedagogicznej i po zasięgnięciu opinii samorządu słuchaczy.
3.W szkole nie stosuje się
kar naruszających nietykalność i godność osobistą słuchaczy.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 41
1. Szkoła używa pieczęci zgodnie z odrębnymi przepisami.
2. Tablice i stemple liceum wchodzącego w skład zespołu szkół zawierają nazwę zespołu i nazwę liceum.
§ 42
Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z
odrębnymi przepisami.
§43
Obsługę
finansowo-księgową szkoły organizuje organ prowadzący poprzez powołany w tym
celu Powiatowy Zespół Edukacji.
§ 44
Dokonywanie zmian w
Statucie odbywa się w trybie właściwym do jego uchwalania. Zasady postępowania
w sprawie uchwalenia Statutu lub
niektórych jego postanowień określa ustawa.
§ 45
Dyrektor zapewnia
możliwość zapoznania się ze Statutem wszystkim członkom społeczności szkolnej.
§ 46
Statut wchodzi w
życie z dniem 1 września 2009r.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Szymańska Anna
- Data udostępnienia w BIP: 2009-08-26 12:02:29
- Informacja zaktualizowana przez: Szymańska Anna
- Data ostatniej aktualizacji: 2009-08-26 12:02:29
- Liczba odsłon: 2165
- Historia dokumentu: