Polepszenie bazy lokalowej Zespołu Szkół Specjalnych w Sochaczewie poprzez adaptację budynku dawnej szkoły w Erminowie i jej rozbudowę - wykonanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysów inwestorskich

Numer ogłoszenia: 3308 - 2008; data zamieszczenia: 04.01.2008
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Powiat Sochaczewski reprezentowany przez Zarząd Powiatu, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 65, 96-500 Sochaczew, woj. mazowieckie, tel. 046 8641840 lub 73, fax 046 8641871.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.sochaczew.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OPIS

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Polepszenie bazy lokalowej Zespołu Szkół Specjalnych w Sochaczewie poprzez adaptację budynku dawnej szkoły w Erminowie i jej rozbudowę - wykonanie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót, kosztorysów inwestorskich.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem niniejszego zamówienia jest opracowanie kompletnych projektów budowlanych oraz wykonawczych we wszystkich branżach, ze wszystkimi uzgodnieniami, na budowę nowego obiektu dla uczniów i nauczycieli z zapleczem i pomieszczeniami towarzyszącymi wraz z adaptacją istniejącego budynku po dawnej szkole w Erminowie, Gmina Rybno, dla potrzeb Zespołu Szkół Specjalnych oraz parkingiem na terenie działki o nr ewid. 64 o powierzchni 8.400 m2 oraz opracowanie szczegółowych kosztorysów inwestorskich, przedmiarów robót, szczegółowych kosztorysów bez cen, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, jak również przyłączy niezbędnych dla funkcjonowania obiektu. Projekty należy opracować w oparciu o opis założeń do projektu, w tym założenia programowe dotyczące rozwoju Zespołu Szkół Specjalnych w Sochaczewie (ZSS). Całość obiektu ma służyć 128 uczniom oraz około 40 osobom obsługi (pracownikom ZSS). Opracowane projekty budowlane winny spełniać wymogi określone w stosownych przepisach, w tym ustawie o systemie oświaty oraz przepisach ogólnobudowlanych. Kalkulacja powierzchni użytkowej szkoły - wstępne założenia: Sale dydaktyczne: Bez rozszerzania zakresu świadczeń realizowanych w ZSS możemy spodziewać się wzrostu liczby oddziałów z 13 na 16, co w zakresie powierzchni sal dydaktycznych oznacza zabezpieczenie ok. 660 m2. - Spodziewana liczba uczniów - 128 - Szacunkowa powierzchnia na jednego ucznia szkoły specjalnej - od 3,75 (z upośl. w st. lekkim) do 5 m2 (rewalidacja) - (brak założeń ustawowych, dla szkoły masowej 2,5 m2/ucznia) Powyższe założenia określają minimalne potrzeby w zakresie sal lekcyjnych: 1. 3 sale po 40 m2 - 120 m2 (rewalidacja - 12 os.) 2. 3 sale, 2 po ok. 25 m2 + 1 ok. 50 m2 - 100 m2 (szkoła podstawowa - 24 os.) 3. 3 sale po 50 m2 - 150 m2 (gimnazjum up. w st. lekkim - 36 os.) 4. 3 sale po 50 m2 - 150 m2 (gimnazjum up. w st. umiark. - 24 os.) 5. 4 sale po 30 m2 - 120 m2 (szk. przysp. do pracy - 32 os.) Orientacyjne potrzeby lokalowe na nowe zadania ok. 270 m2: 1) Wczesne wspomaganie rozwoju - 1 sala 70 m2 2) Nauczanie indywidualne - 2 sale po 25 m2 - 50 m2 (sala rewalidacyjna i sala logopedyczna) 3) Szkoła zawodowa - 3 sale po 50 m2 - 150 m2 (30 os.) Razem sale dydaktyczne z uwzględnieniem rozszerzenia zakresu zadań realizowanych przez ZSS w Sochaczewie ok. 930 m2 Pracownie i pomieszczenia pomocnicze 1) Pracownia komputerowa - 30 m2 (10 stanowisk) 2) Sala gimnastyczna z zapleczem - 100 m2 3) Biblioteka z czytelnią - 40 m2 4) Stołówka/świetlica (pomieszczenie z rozsuwaną ścianą) - 100 m2 5) Gabinet lekarski - 15 m2 6) Gabinet pedagoga - 10 m2 7) Sekretariat - 15 m2 (3 stanowiska) 8) Gabinet dyrektora - 10 m2 9) Pokój nauczycielski - 40 m2 (30 os.) 10) Pokój socjalny dla pracowników administracji i obsługi - 15 m2 11) Kuchnia z pomieszczeniem magazynowym na art. spożywcze - 35 m2 12) Szatnia - 40 m2 (128 os. po 0,3 m2) 13) Toalety z urządzeniami sanitarnymi - 25 m2 (1 urz. na 12 os. + personel) 14) Pomieszczenia do prania i suszenia - 15 m2 15) Pomieszczenia magazynowe - 10 m2 Razem pomieszczenia towarzyszące - ok. 500 m2 Łączna powierzchnia użytkowa ok. 1430 m2 Zamawiający oczekuje dokumentacji wielobranżowej w zakresie pozwalającym na uzyskanie pozwolenia na budowę, ogłoszenie przetargu na wykonanie robot budowlanych obejmujących cały obiekt wraz z zagospodarowaniem terenu oraz realizację pełnowartościowego przedmiotu zamówienia. Dokumentacja projektowa winna być kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma służyć oraz spełniać obowiązujące przepisy Prawa Budowlanego, przepisy techniczno - budowlane, przepisy powiązane i normy. Projekty budowlane i wykonawcze nie mogą zawierać znaków towarowych wyrobów budowlanych. Uzyskanie warunków technicznych i uzgodnień gestorów sieci leży po stronie Wykonawcy. W ramach prac projektowo - kosztorysowych należy również uwzględnić wycinkę drzew, jeżeli będą kolidować z projektowaną dobudową. Dokumentację projektową - kosztorysową należy opracować zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 3 października 2003 roku w spawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. Nr 120, poz.1133 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w spawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz.690 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz.430 z późn. zm.), Ustawą z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 roku, Nr 156, poz.1118 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 roku w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego (Dz. U. Nr 202, poz.2072), Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 roku w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno - użytkowym (Dz. U. Nr 130, poz.1389), Rozporządzeniami Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003 roku (Dz. U. Nr 121, poz.1137, poz.1138, poz.1139 z późn. zm.) w sprawie: - uzgadniania projektu budowlanego pod względem ochrony przeciwpożarowej (poz.1137), - ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (poz.1138), - przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (poz.1139), oraz innymi uwarunkowaniami prawnymi regulującymi projektowanie i realizacje inwestycji budowlanych, a także przepisami szczególnymi, polskimi normami wprowadzającymi normy europejskie lub europejskie aprobaty techniczne. Warunkiem koniecznym przy wykonywaniu projektu jest posiadanie odpowiednich uprawnień zawodowych o których mowa w art.14 ust.1 pkt.1 w zakresie określonym w art.14 ust.3 pkt.1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane (tekst jednolity: Dz. U. z 2006 roku, Nr 156, poz.1118 z późn. zm.), a także przynależność do izby samorządu zawodowego. Prace projektowe obejmują: 1. projekt zagospodarowania terenu wykonany na aktualnej mapie do celów projektowych - 5 egzemplarzy, w tym 2 egzemplarze na oryginałach aktualnej mapy do celów projektowych, 2. projekty przyłączy - 4 egzemplarze, 3. projekty budowlane - 5 egzemplarzy, 4. projekty wykonawcze - 5 egzemplarzy, 5. dokumentacja geotechniczna - 2 egzemplarze, 6. kosztorysy i przedmiary robót - 3 egzemplarze, 7. specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - 3 egzemplarze, 8. planszę zbiorczą sieci i uzbrojenia terenu zaopiniowaną w ZUDP - 2 oryginały, opinie, uzgodnienia i sprawdzenia. W szczególności projekty powinny zostać opracowane obejmując co najmniej branże: 1) zagospodarowanie terenu z elementami małej architektury, zielenią, ogrodzeniem i odwodnieniem, 2) projekt drogowy, 3) projekt architektoniczny, detale i wyposażenie, 4) projekt konstrukcyjny, 5) projekt instalacji elektrycznej, p-poż., alarmowej, przed włamaniem, monitoringu, automatyki, nagłośnienia, instalacji teletechnicznych, i sieciowych itp., 6) projekt instalacji sanitarnych: wod - kan., deszczowej, wentylacji, gazu, grzewczych (c.o., c.w., ciepło technologiczne), 7) projekty przyłączy: wodociągowych, kanalizacyjnych, elektrycznych i telefonicznych, 8) projekty rozwiązań ewentualnych kolizji z urządzeniami podziemnymi i inne niezbędne, 9) dokumentacja geotechniczna, 10) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla wszystkich branż, uwzględniające nazwy i kody: grup, klas oraz kategorii robót określonych w rozporządzeniu nr 2195/2002 z dnia 5 listopada 2002 roku w sprawie Wspólnego Słownika Zamówień (Dz. Urz. WEL 340 z dnia 16 grudnia 2002 roku z późn. zm.), 11) informacja bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (tzw. BIOZ), 12) oświadczenie o kompletności przekazanych projektów budowlanych z punktu widzenia celu, jakiemu mają służyć. Wszystkie projekty muszą być skoordynowane międzybranżowo, a kserokopie dokumentów dołączonych do projektów potwierdzone za zgodność z oryginałem. Do projektów technicznych należy dołączyć przedmiary robót oraz kosztorysy inwestorskie oraz kosztorysy bez cen (szczegółowe i uproszczone) - wszystkie w 3 egzemplarzach, opracowane zgodnie z obowiązującymi przepisami w rozbiciu na poszczególne branże. Wykonawca przekaże autorskie prawa majątkowe do opracowania objętego zamówieniem. Projekty budowlane na etapie projektowania powinny być uzgadniane z Zamawiającym w zakresie rozwiązań funkcjonalnych, wizualnych, materiałowych i kosztowych. Zamawiający będzie żądał również projektów budowlanych w wersji elektronicznej w plikach PDF, kosztorysy w plikach PDF, jak również w plikach ATH z możliwością odtwarzania w programie NORMA. Na każdym etapie projektowania będzie wymagane zachowanie ścisłego kontaktu z Zamawiającym, w tym m.in. przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu niezbędnych danych do wniosku o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu planowanej inwestycji. Wykonawca wykona we własnym zakresie i na własny koszt inwentaryzacje, mapy do celów projektowych, pomiary, badania (m.in. badania geotechniczne w zakresie niezbędnym do wykonania dokumentacji technicznej będącej przedmiotem zamówienia), opinie, uzgodnienia w zakresie niezbędnym do wykonania opracowania oraz uzyska wszystkie niezbędne uzgodnienia w szczególności związane z ochroną przeciwpożarową, bezpieczeństwem i higieną pracy oraz wymaganiami sanitarno - higienicznymi. Szczegółowy zakres określony został w istotnych postanowieniach umowy, stanowiących załącznik do SIWZ.

II.1.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 74.23.20.00-4, 74.22.20.00-1.

II.1.5) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: Nie.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: Nie.


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: data zakończenia: 30.04.2008.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA

  • Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości 5.000,00 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) na zasadach określonych w niniejszym rozdziale SIWZ. Termin wniesienia wadium: do terminu składania ofert - do 25 stycznia 2008 roku do godziny 10.30. Wadium może być wnoszone w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6 ust.3 pkt 4 lit.b ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824). Wadium można wnieść w pieniądzu - przelewem na konto Zamawiającego. Nr konta: 81 9283 0006 0011 2732 2000 0010 w Banku Spółdzielczym w Sochaczewie, ul. Reymonta 18 (decyduje data wpływu na konto Zamawiającego). Wadium wniesione w innej formie, niż gotówkowej, należy zdeponować u Skarbnika Powiatu w pokoju nr 1 w Starostwie Powiatowym w Sochaczewie przy ul. M. J. Piłsudskiego 65, w terminie jak wyżej. Wykonawca którego oferta, nie będzie zabezpieczona akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania. Dotyczy to również Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub nie zgodzili się na przedłużenie okresu związania ofertą..

III.2) WARUNKI UDZIAŁU

  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. Warunki udziału w postępowaniu: O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełnią następujące warunki: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień; 2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia; 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. 2. Ocena spełnienia warunków w postępowaniu o zamówienie publiczne odbywać się będzie poprzez sprawdzenie oferty i określenie spełnienia wymogów formalnych oraz żądanych od Wykonawców oświadczeń i dokumentów poprzez ocenę spełnia - nie spełnia.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art.24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych, wykonawca zobowiązany będzie złożyć następujące dokumenty: 1) formularz ofertowy - według wzoru przygotowanego przez Zamawiającego, stanowiący załącznik do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (w przypadku podmiotów występujących wspólnie oświadczenie woli składa pełnomocnik reprezentujący Wykonawców w postępowaniu), 2) oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w art.22 ust.1 oraz art.24 ustawy Prawo zamówień publicznych, wg druku Zamawiającego (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają wszyscy Wykonawcy w zakresie w jakim spełniają warunki udziału w postępowaniu), 3) aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają wszyscy Wykonawcy w zakresie w jakim spełniają warunki udziału w postępowaniu), 4) oświadczenie wykonawcy o akceptacji dokumentów przetargowych (w tym projektu umowy), wg wzoru na formularzu ofertowym (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają wszyscy Wykonawcy w zakresie w jakim spełniają warunki udziału w postępowaniu), 5) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego albo równoważne zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia osoby w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt.4 - 8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają wszyscy Wykonawcy w zakresie w jakim spełniają warunki udziału w postępowaniu), 6) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają wszyscy Wykonawcy w zakresie w jakim spełniają warunki udziału w postępowaniu), 7) dowód wpłaty wadium, 8) wykaz właścicieli, osób zarządzających, bądź też przedstawicieli lub pełnomocników Wykonawcy (wraz ze wzorami podpisów), uprawnionych do podpisywania dokumentów w Firmie, wg druku Zamawiającego, 9) wypełniony wykaz usług odpowiadających swoim rodzajem i wartością przedmiotowi zamówienia - należy wykazać wykonanie w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej pracy projektowej dotyczącej budowy lub rozbudowy zespołu szkół specjalnych lub innego obiektu projektowanego o standardach takich jakie są wymagane dla zespołów szkół specjalnych (np. placówki oświatowe, wychowawcze), z podaniem wartości, dat wykonania i odbiorów. Do wykazu należy dołączyć kopie dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane należycie (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają Ci Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu), 10) wykaz osób które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - należy wykazać, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (projektanci oraz osoby sprawdzające) posiadają wymagane uprawienia w branżach: architektonicznej, konstrukcyjno - budowlanej, drogowej, instalacji elektrycznych, instalacji sanitarnych, instalacji teletechnicznych. Osoby te muszą należeć do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa i posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (w przypadku podmiotów występujących wspólnie dokument ten składają Ci Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu).

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: Nie.


IV.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.3.1) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: https://sochaczew-powiat.bip.org.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Sochaczewie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 96 - 500 Sochaczew.

IV.3.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 25.01.2008 godzina 10:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Sochaczewie ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 65 96 - 500 Sochaczew Sala Nr 11 (Sekretariat).

IV.3.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

 

W imieniu Zarządu Powiatu Sochaczewskiego

/-/

Tadeusz Koryś

Starosta Sochaczewski

 

rs_3421-13-2007_-_siwz_-_dokumentacja_projektowo_-_kosztorysowa_-_zss_erminow.doc

 

rs_3421-13-2007_-_rzuty_-_dokumentacja_projektowo_-_kosztorysowa_-_zss_erminow.rar

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP:
  • Data udostępnienia w BIP: 2008-01-04
  • Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2008-01-04 16:57:41
  • Liczba odsłon: 123

[Liczba odsłon: 3960330]

przewiń do góry