Sochaczew, dnia 7 grudnia 2007 roku

 

 

 

 

Wykonawcy wg rozdzielnika

 

 

 

 

INFORMACJA O ROZSTRZYGNIĘCIU PROTESTU

 

 

 

Sprawa nr: RŚ. 3421/09/07/2007

 

dot.: przetargu nieograniczonego na „Dostawę aparatu RTG z ramieniem C dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Sochaczewie”

 

 

Zarząd Powiatu Sochaczewskiego informuje, że protest na działania Zamawiającego złożony przez Panamed Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ulicy Motyckiej 19/7, w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Dostawę aparatu RTG z ramieniem C dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Sochaczewie”, został uwzględniony w części dotyczącej zmiany warunków gwarancji zgodnie z zasadami zawartymi w przepisach ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku (Dz. U. z 2006 roku, 164, poz.1163 z późn. zm.) i w związku z tym, zgodnie z wolą Protestującego, Zamawiający dopuszcza oferty, w których Wykonawca zaproponował 18 – miesięczny termin gwarancji. Zgodnie z art.184 ust.1 ustawy Prawo zamówień Publicznych od niniejszego rozstrzygnięcia protestu nie przysługuje odwołanie i skarga.

 

Uzasadnienie

W dniu 3 grudnia 2007 roku Firma Panamed Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie przy ulicy Motyckiej 19/7, wniosła w formie pisemnej protest dotyczący przetargu nieograniczonego na „Dostawę aparatu RTG z ramieniem C dla potrzeb Szpitala Powiatowego w Sochaczewie” (protest w formie faksu wpłynął w dniu składania ofert, tj. 30 listopada 2007 roku). W uzasadnieniu protestu Wykonawca wskazał, iż Zamawiający naruszył art.38 ust.6 oraz art.27 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych w zakresie: zmiany zapisów specyfikacji dotyczących terminu gwarancji (ujednolicenie terminu określonego w zapisach technicznych i załączniku do umowy), które uniemożliwiały Wykonawcy zmianę oferty oraz sposobu kontaktowania się z Wykonawcami.

Zamawiający informuje, że protest – jeśli chodzi o zapisy SIWZ – należałoby potraktować, jako złożony po terminie. Zgodnie z zapisami Rozdziału X SIWZ („Sposób porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami”) pkt.3: Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje zamawiający i wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną za wyjątkiem protestu, który przekazuje się w formie pisemnej. Protest w wymaganej formie wpłynął do Zamawiającego w dniu 3 grudnia 2007 roku, a więc po terminie składania ofert. Jednakże z uwagi na fakt, że zarzucono Zamawiającemu naruszenie innych przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający postanowił wstrzymać postępowanie i rozpatrzyć protest zgodnie z zapisami prawa, rozstrzygając go w sposób określony na wstępie.

Modyfikacja SIWZ została podyktowana stwierdzeniem rozbieżności w dwóch miejscach specyfikacji w zakresie gwarancji. Wcześniej żaden z 3 Wykonawców, którzy składali zapytania nie zauważył tej nieścisłości, jak tez nie zauważył tego sam Zamawiający (była to pomyłka pisarska), co uniemożliwiło wcześniejsze skorygowanie rozbieżności w podanych terminach gwarancji. Na informację przekazaną przez jednego z Wykonawców, który poinformował osoby upoważnione do kontaktów z Wykonawcami po stronie Szpitala Powiatowego w Sochaczewie, Zamawiający otrzymał informację o konieczności skorygowania rozbieżności, do czego miał pełne prawo w myśl art.38 ust.4 ustawy Prawo zamówień publicznych. W związku z faktem, że wartość zamówienia nie przekracza równowartości kwoty 211.000 euro, Zamawiający nie musiał dokonać obligatoryjnego przesunięcia terminu.

Jednakże z uwagi na fakt tak późnej zmiany, Zamawiający dopuścił złożenie ofert z okresem gwarancji wynoszącym 18 miesięcy.

 

Z poważaniem

 

W imieniu Zarządu Powiatu

/-/

Tadusz Koryś

Starosta Sochaczewski

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP:
  • Data udostępnienia w BIP: 2007-12-07
  • Informacja zaktualizowana przez: Góralczyk Ireneusz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2007-12-07 15:13:01
  • Liczba odsłon: 114

[Liczba odsłon: 3960119]

przewiń do góry