WYDAWANIE ZEZWOLENIA
NA IMPREZĘ POWODUJĄCĄ SZCZEGÓLNE UTRUDNIENIA
W RUCHU
WYMAGANE DOKUMENTY:
1.
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy powodującej utrudnienia w ruchu lub wymagającej korzystania z drogi w sposób szczególny – złożony co najmniej na 30 dni przed planowym terminem jej rozpoczęcia zawierający w szczególności:
·
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy,
·
rodzaj i nazwę imprezy,
·
informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy,
·
informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy,
·
wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy,
·
podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
2.
Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej.
3.
Załączniki do wniosku (oryginały dokumentów):
a)
szczegółowy regulamin imprezy - określający zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego,
b)
wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy,
c)
program imprezy - ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników imprezy,
d)
plan zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy - określający sposoby zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego podczas trwania imprezy, obejmujący:
·
listę osób wchodzących w skład służby porządkowej, ich rozmieszczenie oraz elementy ubioru wyróżniające te osoby,
·
pisemną instrukcję określającą zadania służb porządkowych, opracowaną w uzgodnieniu z Policją,
·
rodzaj i ilość środków technicznych niezbędnych do zabezpieczenia imprezy, w szczególności:
ü
znaki lub tablice ostrzegawcze i informacyjne,
ü
liny, taśmy lub wstęgi służące do oznaczenia trasy lub miejsca imprezy,
ü
bariery, płotki lub przegrody służące do ogrodzenia miejsca imprezy oraz miejsce ich rozlokowania,
ü
rodzaje, zakres i sposób zabezpieczenia ratowniczego imprezy,
w uzgodnieniu z właściwym komendantem powiatowym państwowej straży pożarnej oraz innymi służbami ratowniczymi, w tym z właściwymi dysponentami jednostek systemu Państwowego Ratownictwa Medycznego,
ü
sposób oznaczenia miejsc niebezpiecznych dla uczestników imprezy,
ü
oznakowanie pojazdów uczestniczących w imprezie i towarzyszących tej imprezie,
ü
rodzaje zezwoleń umożliwiających poruszanie się osób lub pojazdów w miejscach wyłączonych z ruchu publicznego,
ü
organizację łączności bezprzewodowej między organizatorem imprezy a Policją w trakcie trwania imprezy,
ü
sposób informowania o ograniczeniach w ruchu drogowym wynikających z przebiegu imprezy – przed imprezą i w trakcie jej trwania.
e)
pisemne zobowiązanie organizatora do przywrócenia poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy – do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw,
f)
pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzenia jej na terenach leśnych,
g)
projekt tymczasowej organizacji ruchu (jeżeli występuje taka konieczność).
Organizator imprezy przesyła kopię wniosku wraz z wymaganymi dokumentami, co najmniej na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy do:
·
właściwego ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy komendanta wojewódzkiego Policji,
·
komendanta jednostki Żandarmerii Wojskowej – jeżeli impreza jest przeprowadzana na drogach przebiegających lub przyległych do terenów będących w zarządzie jednostek organizacyjnych podporządkowanych lub nadzorowanych przez Ministra Obrony Narodowej.
OPŁATY:
1.
Opłata skarbowa od wydania zezwolenia na podstawie przepisów o ruchu drogowym wynosi 48 zł.
2.
Osoba składająca wniosek o wydanie zezwolenia zobowiązana jest przedłożyć dowód uiszczenia opłaty skarbowej.
3.
Zwolnione od opłaty skarbowej są m.in.: jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, a także organizacje pożytku publicznego, jeżeli organizacje te składają wniosek o wydanie zezwolenia wyłącznie w związku z nieodpłatną działalnością pożytku publicznego
w rozumieniu przepisów o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Do 30 dni (przy sprawach skomplikowanych – dopuszcza się termin dłuższy).
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Komunikacji, Transportu w Sochaczewie.
Starosta wydaje decyzję – zezwolenie na przeprowadzenie imprezy powodującej szczególne utrudnienie na drogach publicznych.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW:
Starostwo Powiatowe w Sochaczewie ul. Piłsudskiego 65.
Kontakt: Paweł Masłowski tel.046 864 18 39, pokój nr 2.
Poniedziałek w godz. 10.00 - 17.30, pozostałe dni w godz.8.00 - 15.00.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji przysługuje stronie odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie za pośrednictwem Starosty Sochaczewskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1.
Zezwolenie wydaje organ zarządzający ruchem na drodze, na której odbywa się impreza, z tym że jeżeli impreza odbywa się na drogach podległych kilku organom - organem właściwym jest:
·
w przypadku dróg różnych kategorii - organ zarządzający ruchem na drodze wyższej kategorii,
·
w przypadku dróg tej samej kategorii - organ właściwy ze względu na miejsce rozpoczęcia imprezy,
·
Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad w przypadku dróg krajowych -
z wyłączeniem dróg krajowych
będących w kompetencji Prezydentów miast,
·
Marszałek województwa - dla dróg wojewódzkich - z wyłączeniem dróg wojewódzkich
będących w kompetencji Prezydentów miast,
·
Starosta - dla dróg powiatowych i gminnych - z wyłączeniem dróg
powiatowych
i gminnych będących w kompetencji Prezydentów miast,
·
Prezydent miasta dla dróg publicznych położonych w miastach na prawach powiatu,
z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, przy czym drogami krajowymi, wojewódzkimi, powiatowymi i gminnymi są drogi publiczne określone zgodnie
z przepisami o drogach publicznych.
2.
Zawody sportowe, rajdy, wyścigi, zgromadzenia i inne imprezy, które powodują utrudnienia w ruchu lub wymagają korzystania z drogi w sposób szczególny, mogą się odbywać pod warunkiem zapewnienia bezpieczeństwa i porządku podczas trwania imprezy oraz uzyskania zezwolenia na jej przeprowadzenie. Do tych imprez nie stosuje się przepisów o bezpieczeństwie imprez masowych, z wyłączeniem przepisów regulujących organizację oraz uprawnienia służb porządkowych.
3.
Organ kontroli ruchu drogowego przerywa imprezę, jeżeli odbywa się ona bez zezwolenia.
4.
Organ kontroli ruchu drogowego może przerwać imprezę, jeżeli:
·
miejsce, trasa lub czas jej trwania nie są zgodne z warunkami określonymi
w zezwoleniu,
·
istnieje niebezpieczeństwo zagrożenia życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia wielkiej wartości,
·
jej przebieg powoduje zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego.
PODSTAWA PRAWNA:
·
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2016 r. poz. 266 ze zm.).
·
Ustawa z dnia 14czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2016 poz.23).
·
Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. O opłacie skarbowej (Dz. U z 2015 poz. 783.)
Wniosek
wniosek_ws_wykorzystania_drog_w_sposob_szczegolny.pdf
|